Πάνω από 160 χρόνια ιστορίας λαμβάνουν και επίσημα τέλος για τη Holden, την εταιρεία του ομίλου General Motors που δραστηριοποιούνταν μέχρι πρότινος σε Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Ταϊλάνδη. Ο αμερικανικός όμιλος ανακοίνωσε ότι θα επικεντρωθεί στις κερδοφόρες αγορές και η άτυχη της όλης υπόθεσης είναι η αυστραλιανή φίρμα.
Πέρα από την εργοστασιακή μονάδα, που πωλήθηκε στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motors, η GM ξεκαθάρισε ότι θα κλείσει και το κέντρο σχεδίασης στη Μελβούρνη. Οι πρώτοι υπολογισμοί αναφέρουν ότι 600 από το σύνολο των 800 θέσεων εργασίας θα χαθούν, ενώ το υπόλοιπο εργατικό δυναμικό των 200 ατόμων θα φροντίσει τις υπηρεσίες που παρέχει η Holden για ακόμα 10 χρόνια.
Βασική αιτία της συγκεκριμένης απόφασης είναι η στροφή της GM προς τις κερδοφόρες αγορές, όπως η Αμερική και η Κίνα. Οι τρεις χώρες στις οποίες προσφέρονταν τα μοντέλα της Holden ήταν η Ταϊλάνδη, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία. Πρόκειται για περιοχές όπου τα αυτοκίνητα είναι δεξιοτίμονα, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα της εν λόγω φίρμας προσφέρονται μόλις στο 25% του συνόλου της παγκόσμιας αγοραστικής δύναμης.
Να υπενθυμίσουμε ότι η General Motors είχε αποχωρήσει από άλλες χώρες στις οποίες προσφέρονται δεξιοτίμονα, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιαπωνία. Τίτλοι τέλους, λοιπόν, για μία φίρμα που βρισκόταν κάτω από την ομπρέλα της General Motors από το 1931.