Ταξίδεψα μέχρι το Τορίνο, στη βάση της Alfa Romeo για την παρουσίαση της νέας Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 που έρχεται και ολοκληρώνει την γκάμα του μοντέλου καλύπτοντας κάθε ανάγκη μετακίνησης. Με φόντο τις χιονισμένες Άλπεις οδήγησα την Alfa Romeo Junior Ibrida με την πρωτοποριακή τεχνολογία Q4 και ένα νέο set up που έρχεται να δώσει το κάτι παραπάνω.
Με βελτιωμένη οδηγική αίσθηση, καθώς ενισχύθηκε με όλα όσα χρειάζονται για την καθημερινή χρήση, η νέα Junior Ibrida «πατάει» σε τρεις πυλώνες: καθημερινή άνεση, απόδοση και πολλή πρόσφυση (Traction)! Η ελληνική αποστολή ήταν αρκετά τυχερή καθώς μια ημέρα πριν ταξιδέψουμε είχε βρέξει πολύ και έτσι η χωμάτινη διαδρομή του test drive είχε αρκετή λάσπη. Αυτό μας έδωσε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε στις ιδανικές συνθήκες το νέο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4 και να έχουμε βιωματική άποψη! Οι λακούβες και οι πέτρες είχαν την τιμητική τους και η ανάρτηση Multilink έκανε εξαιρετική δουλειά καθώς ήταν όσο σκληρή αλλά ταυτόχρονα και όσο μαλακή έπρεπε, προσφέροντάς μας αισθητά άνετη οδήγηση.
Ωραία και η αίσθηση στο εσωτερικό, πολύ άνετα μπακετ καθίσματα με ωραία στήριξη για το σώμα και η επένδυση αλκαντάρα έκανε αισθητή την παρουσία της σε πολλά σημεία προσδίδοντας στυλ και σπορ χαρακτήρα.
Πρωτοποριακή τεχνολογία Q4:
Μέσω του επιλογέα DNA ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την απόδοση της Alfa Romeo Junior ανάλογα με τις οδηγικές ανάγκες. Dynamic για σπορ οδήγηση με μέγιστη ισχύ, Natural για την καθημερινή οδήγηση, Advanced Efficiency που συνδιάζει την ομαλή οδήγηση με την βελτιστοποίηση κατανάλωσης καυσίμου. Για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης το σύστημα Q4 ενεργοποιείται αυτόματα στις λειτουργίες Natural και Advanced Efficiency. Με ταχύτητες έως 90χλμ. το αυτοκίνητο λειτουργεί κυρίως με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν απαιτείται, το προηγμένο λογισμικό ενεργοποιεί άμεσα και την κίνηση στους πίσω τροχούς κι έτσι η τετρακίνηση εξασφαλίζει μέγιστη σταθερότητα και πρόσφυση.
Στη λειτουργία Dynamic (τετρακίνηση με ταχύτητες έως 40χλμ.) η Alfa Romeo Junior λειτουργεί πάντα ως τετρακίνητη κατανέμοντας την ροπή και στους δύο άξονες για μέγιστη πρόσφυση και αποτελεσματική επιτάχυνση. Για ταχύτητες πάνω από 40χλμ και έως 90χλμ. το σύστημα δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς για μείωση των απωλειών ενέργειας διατηρώντας όμως την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Εάν επιλεχθεί η λειτουργία Q4, η τετρακίνηση είναι πάντα ενεργή μέχρι τα 30 χλμ. για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες. Αυτό το διαπιστώσαμε και κατά τη διάρκεια του test drive που κάναμε καθώς την προηγούμενη μέρα είχε βρέξει πολύ και η χωμάτινη διαδρομή ήταν γεμάτη λάσπη! Η οδήγηση έγινε ακόμα πιο διασκεδαστική και η τετρακίνηση έδειξε της δυνατότητές της καθώς μας «ξελάσπωσε» εύκολα και με ιταλική φινέτσα!
Όταν ξεπεράσει το όριο των 30 χλμ. ξεκινά η λειτουργία SMART Q4 κατά την οποία ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ενεργοποιημένος ανά πάσα στιγμή εξασφαλίζοντας την ταχύτερη εμπλοκή της κίνησης στους πίσω τροχούς όταν είναι απαραίτητο. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η ισορροπία μεταξύ επίδοσης και απόδοσης. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η λειτουργία Power Looping Technology η οποία διατηρεί την πρόσφυση του Q4 ακόμα και με χαμηλή μπαταρία καθώς ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια τροφοδοτώντας απευθείας τον πίσω. Η ρύθμιση Q4 μειώνει την υποστροφή κατά 30%, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να διατηρεί μια πιο φυσική και ακριβή τροχιά στις στροφές. Η νέα ρύθμιση της ανάρτησης και η βελτιστοποιημένη διαχείριση ροπής κατανέμουν την πρόσφυση πιο αποτελεσματικά, ενισχύοντας περαιτέρω τις ιδιότητες της Junior Ibrida και καθιστώντας την οδήγηση ακόμα πιο διαισθητική και ελκυστική.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Το υβριδικό σύστημα 48 V συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,2 λίτρων με 136 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες 21kW. Συνδυαστική ισχύς 145 ίπποι.
Η διαμόρφωση περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, ενσωματωμένο στο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν δεύτερο κινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει τη βέλτιστη κατανομή της ροπής, με εξαιρετική πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ο πίσω κινητήρας είναι εξοπλισμένος με κιβώτιο ταχυτήτων που αυξάνει τη ροπή στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση και σταθερότητα. Ιδανική για δύσκολους δρόμους και αντίξοες καιρικές συνθήκες, η νέα έκδοση Junior Q4 έχει σχεδιαστεί έχοντας στο μυαλό της ένα μεγάλο φάσμα οδηγών που περιλαμβάνει από λάτρεις των χειμερινών και καλοκαιρινών σπορ έως τους λάτρεις των εκτός δρόμου εξορμήσεων.
Από 36.500 ευρώ στην Ελλάδα
Η τετρακίνητη έκδοση Ibrida Q4 του πρώτου B-SUV της Μιλανέζικης φίρμας ξεκινάει από τα 36.500 ευρώ, διαθέτοντας κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Μεταξύ πολλών άλλων, όλες οι Junior Ibrida Q4 θα διαθέτουν τα παρακάτω στοιχεία:
Εμπρός προβολείς LED Matrix Projector
Σύστημα πλοήγησης
Premium ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα
Κάμερα οπισθοπορείας
Handsfree άνοιγμα χώρου αποσκευών
Body kit σε μαύρο χρώμα
Σύστημα ημι-αυτόνομου παρκαρίσματος
Ενεργό cruise control με Lane Centering και Traffic Jam Assist
Εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό και πίσω LED αφής
Cargo Flex kit
Σκούρα πίσω κρύσταλλα
Εσωτερικό καθρέφτη με αυτόματη σκίαση
Είσοδο χωρίς κλειδί
Ηλεκτρικά και αυτόματα αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες
Σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου
Ζάντες αλουμινίου 18”
Βάση ασύρματης φόρτισης Smartphone και 2η θύρα USB
Δερμάτινο τιμόνι