Έχοντας διαγράψει μία πορεία 40 ετών, η κορυφαία έκδοση του βαυαρικού sedan έφτασε αισίως στην έβδομη γενιά του. Η νέα BMW M5 γίνεται για πρώτη φορά εξηλεκτρισμένη, με την συνδυαστική της ισχύ να εκτοξεύεται στους 727 ίππους. Πάμε να την γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Νέα γενιά για το παγκόσμιο best seller της BMW – Τετρακίνηση από την βασική έκδοση
Εξωτερικά, το βαυαρικό sedan επιδόσεων ξεχωρίζει με τις carbon λεπτομέρειες, την σκουρόχρωμη επιφάνεια στην μάσκα και τις δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Κάθε απόληξη έχει διάμετρο 100 mm με φινιρίσματα σε χρώμα Black Chrome, ενώ ιδιαίτερος είναι και ο διαχύτης. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό συναντάμε κεραμικά φρένα M Carbon.
Περνώντας στην καμπίνα, εκεί “πρωταγωνιστεί” η κυρτή οθόνη BMW Curved Display, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε και το BMW Head-Up Display, όπου προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M. Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ στη νέα BMW M5 και βασίζεται στο BMW Operating System 8.5.
Εν αρχή ην… ο οκτακύλινδρος!
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, βέβαια, εντοπίζεται στο Plug-In υβριδικό σύστημα του κορυφαίου βαυαρικού sedan. Την “καρδιά” της νέας BMW M5 αποτελεί ένας υψηλόστροφος V8 κινητήρας χωρητικότητας 4,4 λίτρων με τεχνολογία M TwinPower Turbo, ο οποίος αποδίδει 585 ίππους και μέγιστη ροπή 750 Nm. Επάνω στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να εκτοξεύεται στους 727 ίππους και η μέγιστη ροπή των 1.000 Nm έρχεται από τις μόλις 1800 σ.α.λ. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.435 κιλών εκτοξεύεται στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 χλμ./ώρα. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ./ώρα.
Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD, με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC.
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 – 69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) της νέας BMW M5 εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M5 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024, ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας BMW M5 Touring.