Οι εταιρείες αυτοκινήτου δίνουν τον δικό τους αγώνα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από την γκάμα των μοντέλων τους και για αυτό το λόγο αρκετές από αυτές έχουν προσθέσει στην “οικογένειά” τους αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας, ακόμη και ηλεκτρικά.
Παρόλα αυτά, αυτό όπως φαίνεται δεν είναι αρκετό για να τις βγάλει από την επικίνδυνη ζώνη του πρόστιμου, που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2021 και έτσι αν δεν αλλάξει τίποτα μέχρι τότε, θα πρέπει να καταβληθούν πρόστιμα που το ύψος τους θα φτάνει στα 34 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτό αναφέρει χαρακτηριστικά η μελέτη του JATO, επισημαίνοντας, πως αυτή την στιγμή, μόνο η Tesla (αποκλειστικά ηλεκτρικά τα μοντέλα της) και η smart είναι στην πράσινη ζώνη (λογικό αφού η γκάμα της είναι περιορισμένη και τα μικρά μοντέλα της βοηθούν στην συγκράτηση των ρύπων χαμηλά).
Πιο κάτω τα πράγματα δυσκολεύουν, αφού καμίας μάρκας ο στόλος δεν έχει μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων κάτω από τα 95 γραμμάρια CO2/χλμ. που είναι και το όριο που έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2021.
Και αυτή την στιγμή μιλάμε για έναν μέσο όρο που απέχει κατά 24,7 γραμμάρια CO2/χλμ. Από αυτόν που έχουν οι έντεκα κατασκευαστές με πωλήσεις άνω των 300.000 μονάδων το έτος.
Μόνο η Toyota μοιάζει αυτή τη στιγμή ικανή να μπορεί να σώσει τη θέση της και να γλιτώσει το πρόστιμο, καθώς βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο που έχει θεσπιστεί για το 2021 (99,9 γραμμάρια CO2/χλμ. και πρέπει να φτάσει στα 95). Εξάλλου, είναι και από τις εταιρείες που δεν εξαρτώνται σημαντικά από την ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία οι πωλήσεις της είναι στο 8,5% του συνόλου των παγκοσμίων πωλήσεών της.
Θα έχει λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε πως οι εταιρείες σκοπεύουν να προσαρμοστούν στα δεδομένα αυτά και αν θα αποφασίσουν να καταργήσουν κάποια από τα μοντέλα τους (ίσως τα πιο μεγάλα και αυτά που δεν πουλάνε καλά), προκειμένου να ρίξουν έτσι το μέσο όρο των εκπεμπόμενων ρύπων.