Οι μάρκες με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη

Οι εκπομπές ρύπων και συγκεκριμένα CO2 βασανίζουν την αυτοκινητοβιομηχανία, με τις εταιρίες αυτοκινήτων να προσπαθούν να πιάσουν τις απαιτήσεις της Ε.Ε.
Ρύποι CO2 κατασκευαστές E.E. EU 2021

Ποιες είναι οι μάρκες εκείνες που έχουν τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και ποιες είναι αυτές με τον υψηλότερο μέσο όρο εκπομπών ρύπων στην γκάμα τους; Ο JATO δημοσίευσε τη λίστα με το TOP 20 των εταιρειών αυτοκινήτου σε πωλήσεις στην Ευρώπη και τις εκπομπές ρύπων (CO2 συγκεκριμένα) που παρουσιάζει η γκάμα τους (σύμφωνα πάντοτε με τις εργοστασιακές μετρήσεις των εταιρειών).

Δείτε επίσης: Πόση ώρα χρειάζεται το λιπαντικό να φτάσει στον κινητήρα (+video)

Όπως λοιπόν μπορούμε να δούμε και πιο κάτω στον σχετικό πίνακα, η Toyota είναι η μάρκα που παρουσιάζει τον χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 στην γκάμα της με 97,5 γρ./χλμ. Τιμή που είναι μάλιστα μειωμένη κατά 2,3 γρ./χλμ. σε σχέση με το 2018, ενώ είναι η μόνη με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. Πίσω της είναι η Citroen με μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων στα 106,4 γρ./χλμ. Η γαλλική μάρκα είναι η δεύτερη (μαζί με την Toyota) που παρουσιάζει μείωση στο εκπεμπόμενο CO2 του στόλου της.

Δείτε επίσης: Αυτούς τους δείκτες τους έχουν όλα τα ελαστικά. Τι σημαίνουν όμως;

Μείωση παρουσιάζουν και οι BMW και Opel, που όμως είναι κάτω από το Top 10. Όλες οι άλλες μάρκες παρουσιάζουν αύξηση στις εκπομπές ρύπων του στόλου τους. Την κατάταξη προφανώς και την βλέπετε στην πιο κάτω εικόνα, οπότε δεν χρειάζεται να επεκταθούμε παραπάνω σε αυτήν.

Αυτό που πρέπει να πούμε φυσικά είναι πως η Toyota οφείλει την πρωτιά της στην υβριδική της τεχνολογία, αφού τα μοντέλα της που πωλούνται στην Ευρώπη είναι κατά 60% υβριδικά. Κάτι που την βοηθά πάρα πολύ, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς πως στην γκάμα της δεν έχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν τώρα δούμε την εικόνα συνολικά ως Ομίλους και όχι ως μάρκες, η Tesla προφανώς και είναι πρώτη, καθώς έχει αμιγώς ηλεκτρική γκάμα, ενώ ακολουθείται από την Toyota, η οποία μαζί με τη Lexus έχει μέσο όρο εκπομπών CO2 στα 99 γρ./χλμ. Ακολουθεί ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) με 113,9 γρ./χλμ. CO2. Κάτω από το μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ που είναι τα 121,8 γρ./χλμ. βρέθηκαν επίσης οι Nissa, Renault, Mitsubishi και Suzuki. Όσον αφορά τον όμιλο VW, που είναι και ο πρώτος σε πωλήσεις στην Ευρώπη, κατέγραψε μέσο όρο CO2 στα 123,6 γρ./χλμ.

Τέλος, αξίζει να τονίσουμε πως η δημοτικότητα των SUVs είναι και ο λόγος στον οποίο οφείλεται η αύξηση του μέσου όρου των εκπομπών CO2 στις περισσότερες εταιρείες. Σύμφωνα πάντα με τον JATO, ο μέσος όρος εκπομπής ρύπων για τα SUVs είναι στα 131,5 γρ./χλμ. με τους ειδικούς να λένε πως τα συγκεκριμένα μοντέλα θα πρέπει σύντομα να “εξηλεκτρισθούν” προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές CO2.

Ακολουθεί ο πίνακας με τις εκπομπές ρύπων (CO2) ανά μάρκα:

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο μοντέλο της Toyota είναι ήδη διαθέσιμο και συνοδεύεται από εγγύηση 11 ετών ή 1.000.000 χλμ. Δείτε που θα βρίσκεται μέχρι τις 28/12......
Μέχρι το τέλος της χρονιάς, η γερμανική εταιρεία προσφέρει για τα θερμικά και ηλεκτρικά της μοντέλα όφελος έως και 4.000 ευρώ......
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η γαλλική εταιρεία έκανε μια πολύ δυναμική αρχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Fomrula E με τον οδηγό της να ανεβαίνει στο βάθρο στην πρώτη της...
Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......
Είναι με διαφορά η best seller μάρκα της Ελλάδας για το 2025! Στα 100 νέα αυτοκίνητα, σχεδόν τα 16 είναι δικά της......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ

μη χρήση κράνους

Η παράβαση που έφερε πάνω από 300.000 ευρώ σε μία εβδομάδα – Τιμωρήθηκαν και συνεπιβάτες