Οι μάρκες με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη

Οι εκπομπές ρύπων και συγκεκριμένα CO2 βασανίζουν την αυτοκινητοβιομηχανία, με τις εταιρίες αυτοκινήτων να προσπαθούν να πιάσουν τις απαιτήσεις της Ε.Ε.
Ρύποι CO2 κατασκευαστές E.E. EU 2021

Ποιες είναι οι μάρκες εκείνες που έχουν τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και ποιες είναι αυτές με τον υψηλότερο μέσο όρο εκπομπών ρύπων στην γκάμα τους; Ο JATO δημοσίευσε τη λίστα με το TOP 20 των εταιρειών αυτοκινήτου σε πωλήσεις στην Ευρώπη και τις εκπομπές ρύπων (CO2 συγκεκριμένα) που παρουσιάζει η γκάμα τους (σύμφωνα πάντοτε με τις εργοστασιακές μετρήσεις των εταιρειών).

Δείτε επίσης: Πόση ώρα χρειάζεται το λιπαντικό να φτάσει στον κινητήρα (+video)

Όπως λοιπόν μπορούμε να δούμε και πιο κάτω στον σχετικό πίνακα, η Toyota είναι η μάρκα που παρουσιάζει τον χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 στην γκάμα της με 97,5 γρ./χλμ. Τιμή που είναι μάλιστα μειωμένη κατά 2,3 γρ./χλμ. σε σχέση με το 2018, ενώ είναι η μόνη με εκπομπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλμ. Πίσω της είναι η Citroen με μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων στα 106,4 γρ./χλμ. Η γαλλική μάρκα είναι η δεύτερη (μαζί με την Toyota) που παρουσιάζει μείωση στο εκπεμπόμενο CO2 του στόλου της.

Δείτε επίσης: Αυτούς τους δείκτες τους έχουν όλα τα ελαστικά. Τι σημαίνουν όμως;

Μείωση παρουσιάζουν και οι BMW και Opel, που όμως είναι κάτω από το Top 10. Όλες οι άλλες μάρκες παρουσιάζουν αύξηση στις εκπομπές ρύπων του στόλου τους. Την κατάταξη προφανώς και την βλέπετε στην πιο κάτω εικόνα, οπότε δεν χρειάζεται να επεκταθούμε παραπάνω σε αυτήν.

Αυτό που πρέπει να πούμε φυσικά είναι πως η Toyota οφείλει την πρωτιά της στην υβριδική της τεχνολογία, αφού τα μοντέλα της που πωλούνται στην Ευρώπη είναι κατά 60% υβριδικά. Κάτι που την βοηθά πάρα πολύ, ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς πως στην γκάμα της δεν έχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν τώρα δούμε την εικόνα συνολικά ως Ομίλους και όχι ως μάρκες, η Tesla προφανώς και είναι πρώτη, καθώς έχει αμιγώς ηλεκτρική γκάμα, ενώ ακολουθείται από την Toyota, η οποία μαζί με τη Lexus έχει μέσο όρο εκπομπών CO2 στα 99 γρ./χλμ. Ακολουθεί ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) με 113,9 γρ./χλμ. CO2. Κάτω από το μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ που είναι τα 121,8 γρ./χλμ. βρέθηκαν επίσης οι Nissa, Renault, Mitsubishi και Suzuki. Όσον αφορά τον όμιλο VW, που είναι και ο πρώτος σε πωλήσεις στην Ευρώπη, κατέγραψε μέσο όρο CO2 στα 123,6 γρ./χλμ.

Τέλος, αξίζει να τονίσουμε πως η δημοτικότητα των SUVs είναι και ο λόγος στον οποίο οφείλεται η αύξηση του μέσου όρου των εκπομπών CO2 στις περισσότερες εταιρείες. Σύμφωνα πάντα με τον JATO, ο μέσος όρος εκπομπής ρύπων για τα SUVs είναι στα 131,5 γρ./χλμ. με τους ειδικούς να λένε πως τα συγκεκριμένα μοντέλα θα πρέπει σύντομα να “εξηλεκτρισθούν” προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές CO2.

Ακολουθεί ο πίνακας με τις εκπομπές ρύπων (CO2) ανά μάρκα:

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέο πρόγραμμα “Απόσυρση από τη Citroen”, μια ολοκληρωμένη εμπορική πρόταση που προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη!...
Συνδυαστική ισχύς που θα ξεπερνά τους 650 ίππους! Δείτε τις πρώτες επίσημες εικόνες από το supercar της Toyota......
C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Το BMW Motorrad Vision CE φέρει "κλωβό" που καταργεί την ανάγκη χρήσης κράνους ή προστατευτικού ρουχισμού....
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα