Στην ιστορική διαδρομή της Rolls-Royce, ένα τμήμα της εταιρείας ανεξαρτητοποιήθηκε και τράβηξε τον δικό του δρόμο, αποτελώντας σήμερα την Νο2 κατασκευάστρια κινητήρων για αεροσκάφη. Με μοντέλα κινητήρων που απευθύνονται τόσο στην πολεμική, όσο και στην πολιτική αεροπορική βιομηχανία, η Rolls-Royce plc έχει μια πολύ ισχυρή θέση στο χώρο και φυσικά προσβλέπει στην περαιτέρω ανάπτυξη της.
Λογικό είναι λοιπόν ένα μεγάλο μέρος των εσόδων της εταιρείας να δαπανάτε στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την επιβίωση στον ανταγωνιστικό αυτό χώρο. Είναι επίσης επιβεβλημένο από τις τρέχουσες περιβαλλοντικές νόρμες, που περικλείουν και την πολιτική αεροπορία, απαιτώντας από τους κατασκευαστές κινητήρων να μειώσουν ρύπους και κατανάλωση.
Για αυτούς τους λόγους η Rolls-Royce ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο την εξέλιξη μιας νέας σειράς UltraFan κινητήρων, με το πρώτο μοντέλο που ολοκληρώθηκε να είναι το μεγαλύτερο του είδους του στο κόσμο, έχοντας διάμετρο εμπρόσθιας φτερωτής, στα 3,5 μέτρα! Ο κινητήρας αυτός βασίζεται στην μηχανική δομή των TurboFan κινητήρων. Μια jet τουρμπίνα κινεί μια μεγάλη φτερωτή που λειτουργεί τρόπον τινά ως έλικας, με το όλο σύνολο να παράγει δύο δέσμες ώσης.
Η μεγάλης διαμέτρου φτερωτή χαμηλής ώσης συνδέεται με τον jet κινητήρα μέσω ένας πλανητικού συστήματος υποδιπλασιασμού του στροφών λειτουργίας, πετυχαίνοντας έτσι μια δυναμική ισορροπία στους ρυθμούς περιστροφής. Στις πρώτες δοκιμές που έγιναν στον κινητήρα αυτόν, η συνδυαστική ώση έφτασε τα 11.400 κιλά με την Rolls-Royce να κάνει λόγο ότι μελλοντικά θα φτάσει ακόμα και τα 45.460 κιλά σε διαφορετικές εκδόσεις του UltraFan κινητήρα.
Πιο εντυπωσιακή όμως ήταν η τιμή ισχύος που μετρήθηκε στο πλανητικό σύστημα υποδιπλασιασμού, η οποία κορυφώθηκε στους 87.000 ίππους κατά την διάρκεια των δοκιμών. Πρόκειται για ένα νέο ρεκόρ στους κινητήρες πολιτικών αεροσκαφών, με την ισχύ να αντιστοιχεί σε 67 megawatt, ενέργεια αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες μιας πόλης 89.000 κατοίκων σε ρεύμα!
Αξιοσημείωτο δε, ότι όλα αυτά επιτεύχθηκαν με καύσιμα που προέρχονται από ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες πηγές, με 25% βελτίωση στην ενεργειακή απόδοση του κινητήρα και με μείωση ως και 40% στον θόρυβο.