Το νέο Ford Ranger Raptor θέλει εκ νέου να θέσει τα στάνταρ στην κατηγορία του και να αποτελέσει το συνώνυμο των απόλυτων επιδόσεων σε άσφαλτο και χώμα και της περιπέτειας. Η κορυφαία έκδοση του νέου pick up της Ford ενσωματώνει γι’ αυτό το σκοπό μια σειρά από τεχνολογίες και λύσεις και στο σύστημα κίνησης, οι οποίες σύμφωνα και με τη Ford, δεν απαντώνται σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας που είναι διαθέσιμο επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πάμε να τις γνωρίσουμε καλύτερα τη 4κίνηση του νέου pick up της Ford.
Διαβάστε επίσης – Ford Ranger Raptor: Αναρτήσεις κορυφαίων προδιαγραφών
Για πρώτη φορά, το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που συνοδεύεται με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κατ’ επιλογή κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, τα οποία αποτελούν ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης.
Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών -από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και οτιδήποτε ενδιάμεσο- “βοηθοί” του νέου Ranger Raptor είναι τα επτά (7) επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja, προσανατολισμένο σε off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Διαβάστε επίσης – Το νέο Ford Ranger Raptor σας κατακτά και με το εσωτερικό
Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων -από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
Για οδήγηση στην άσφαλτο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προφίλ, το Normal, το Sport και το Slippery. Το πρώτο πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου, το Sport αυξάνει την απόκριση των συστημάτων για “εμπνευσμένη” οδήγηση και το Slippery προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες
Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, το Ford Ranger Raptor προσφέρει τέσσερεις διαφορετικές επιλογές. Η Rock crawl χρησιμοποιείται για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη. Η Sand βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι. Για οδήγηση σε δρόμο με λάσπη και βαθιά λούκια υπάρχει το πρόγραμμα “Mud/Ruts”, το οποίο βελτιστοποιεί την πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας. Τέλος το Baja ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα κίνησης.
Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά είναι σχεδιασμένο για χρήση σε συνθήκες off-road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32 χλμ./ώρα με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη.