Οικολογικές δοκιμές Green NCAP με Mercedes, Renault, Audi, Opel και Nissan

To “οικολογικό αδελφάκι” του Euro NCAP, Green NCAP, δημοσίευσε τα αποτελέσματα του νέου κύκλου δοκιμών. Διαβάστε ποια αυτοκίνητα συμμετείχαν και πώς πήγαν στις δοκιμασίες!


Η αυτοκίνηση επιδιώκει διαρκώς τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από τα νέα οχήματα και το Green NCAP, συνιστά ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Ο νέος αυτός οργανισμός αξιολόγησης, που έχει αντίστοιχη λογική με το Euro NCAP, εστιάζει στην ενεργειακή απόδοση των νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, αξιολογεί κατά πόσο αυτή βρίσκεται κοντά στις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις που δημοσιεύουν οι εταιρείες.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Green NCAP εδώ

Το Green NCAP, πρόγραμμα αξιολόγησης για πιο πράσινα αυτοκίνητα, παρουσίασε τον δεύτερο κύκλο αποτελεσμάτων, από την θέσπισή του. Σε αυτόν συμμετείχαν 5 αυτοκίνητα, τα οποία αξιολογήθηκαν για τις επιδόσεις τους στην Εκπομπή Ρύπων (Clean Air) και στην Ενεργειακή Αποδοτικότητα (Energy Efficiency). Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται δύο πετρελαιοκίνητα (Mercedes-Benz C200d 4MATIC, Renault Scenic dCi 150), ένα βενζινοκίνητο (Opel Corsa), ένα ηλεκτροκίνητο (Nissan Leaf) και ένα αυτοκίνητο με φυσικό αέριο (Audi A4 Avant g-tron). Ας δούμε πώς πήγε το καθένα από αυτά.

Nissan Leaf
Το Nissan Leaf 2ης γενιάς έλαβε 5 αστέρια, γεγονός αναμενόμενο αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για ηλεκτροκίνητο όχημα. Στη δοκιμασία εκπομπής ρύπων έλαβε το προφανές 10/10, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκ φύσεως δεν εκπέμπουν ρύπους. Στην ενεργειακή αποδοτικότητα έλαβε 8,5/10, με το άθροισμα να είναι τελικά, πεντάστερο. To Nissan Leaf που αξιολογήθηκε, έχει ισχύ 110kW, που αντιστοιχεί σε 150 ίππους.

Opel Corsa
Το Opel Corsa 5ης γενιάς, έλαβε συνολικά 4 αστέρια, επίδοση ιδιαίτερα τιμητική για βενζινοκίνητο όχημα. Η έκδοση που αξιολογήθηκε, εφοδιάζονταν με κινητήρα 999 κ.εκ., που είχε ισχύ 90 ίππων και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στην εκπομπή ρύπων, το Corsa έλαβε 9/10, (138 γραμμάρια CO2/χλμ.) ενώ στην ενεργειακή αποδοτικότητα βαθμολογήθηκε με 6 στα 10.

Mercedes-Benz C220d 4MATIC
Αν και τον τελευταίο καιρό υπάρχει μια τάση “απομυθοποίησης” της καθαρότητας της πετρελαιοκίνησης, οι μετρήσεις της Mercedes-Benz C220d 4MATIC δείχνουν το αντίθετο. Στην εκπομπή ρύπων, η 2λιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση ισχύος 194 ίππων, πέτυχε το απόλυτο 10/10 (166 γραμμάρια CO2/χλμ.), όπως δηλαδή και ένα ηλεκτροκίνητο όχημα. Ήταν αναμενόμενο πως η ενεργειακή αποδοτικότητα δε θα ήταν σε αυτό το επίπεδο, ωστόσο το 5,3/10 κρίνεται λογικό για αυτοκίνητο αυτών των προδιαγραφών και διαστάσεων. Έτσι, συνολικά το γερμανικό saloon έλαβε 3 αστέρια! Το συμπέρασμα του Green NCAP, είναι πως αν δεχθούν τις κατάλληλες ρυθμίσεις, τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα μπορούν να πετύχουν εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Audi A4 Avant g-tron
Το Audi A4 Avant g-tron με φυσικό αέριο (CNG), εφοδιάζονταν με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 170 ίππους, όντας συμβατό με τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6b. Το γερμανικό αυτοκίνητο έλαβε 8,7/10 στην εκπομπή ρύπων (111 γραμμάρια CO2/χλμ.), ενώ η ενεργειακή του απόδοση βαθμολογήθηκε με 4,7/10. Ως εκ τούτου, το άθροισμα της αξιολόγησής του ήταν 3 αστέρια. Σύντομα, το Green NCAP θα πραγματοποιήσει δοκιμές στο αναβαθμισμένο μοντέλο, που θα έχει τις τελευταίες προδιαγραφές Euro 6d.

Renault Scenic dCi 150
Το Renault Scenic 4ης γενιάς που αξιολογήθηκε, διέθετε πετρελαιοκινητήρα 1,7 λίτρων, με ισχύ 150 ίππων. Στην εκπομπή ρύπων έλαβε 8,6/10 (145 γραμμάρια CO2/χλμ.), ενώ η ενεργειακή του απόδοση βαθμολογήθηκε με 5,9/10. Έτσι, το άθροισμα είναι μεν 3 αστέρια, ωστόσο όπως ανέφερε το Green NCAP, η επίδοση αυτή το φέρνει πολύ κοντά στα 4 αστέρια.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Green NCAP, τα οχήματα δοκιμάζονται με διαδικασία “tank-to-wheel”, κατά την οποία δε λαμβάνεται υπόψιν η ενέργεια που απαιτείται για τη δημιουργία ηλεκτρικής ενέργειας ή την παραγωγή καυσίμου. Έτσι, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελούν την πιο καθαρή πρόταση. Σύντομα, το Green NCAP ευελπιστεί να μπορεί να αξιολογήσει εκπομπή ρύπων “well-to-wheel”, που θα περιλαμβάνει όλο τον ενεργειακό κύκλο ζωής των οχημάτων, προσφέροντας μια πιο ρεαλιστική εικόνα στους καταναλωτές.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr