Ειδικότερα και σύμφωνα με το IAM RoadSmart, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό για τη οδική ασφάλεια στη Μ. Βρετανία, το Υπουργείο Μεταφορών έδωσε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα στοιχεία για ατυχήματα στους δρόμους, στα οποία περιλαμβάνονται και δεδομένα που αφορούν ηλεκτρικά πατίνια.
Διαβάστε επίσης – ΛΕΑ: Τι είναι και γιατί απαγορεύεται να κινούμαστε σε αυτήν
Τα στοιχεία που αφορούσαν το 2020 έδειξαν ότι συνολικά καταγράφηκαν από τις αρχές 484 ατυχήματα με ηλεκτρικό πατίνι, εκ των οποίων τα 128 αφορούν σε βαριά τραυματίες, 355 σε ελαφριά τραυματίες ενώ ένα από αυτά ήταν θανατηφόρο.
Σύμφωνα με τον IAM RoadSmart αυτά τα αποτελέσματα έρχονται έπειτα και από προτροπή της βρετανικής κυβέρνησης προς τις εταιρίες e-scooter να ξεκινήσουν πιλοτική χρήση των προϊόντων τους σε πραγματικές συνθήκες ώστε να βρεθεί μια επιπλέον λύση στους περιορισμούς που έθετε ο κορονοϊός στις μετακινήσεις των πολιτών με τα ΜΜΜ.
Ωστόσο σύμφωνα με τον βρετανικό οργανισμό τα πολύτιμα συμπεράσματα που θα έβγαιναν από αυτή την πιλοτική χρήση δεν έχουν έρθει ακόμη αφού έπειτα από επανελειμμένες καθυστερήσεις δεν έχει συνταχθεί και η απαραίτητη έκθεση και έτσι μια ολόκληρη αγορά μένει αρρύθμιστη και στο κομμάτι του ΚΟΚ.
Πρόστιμα Ευρώπη: Τα Top 10 των αυστηρότερων και πιο “χαλαρών” χωρών
“Τα e-scooters μπορεί και να έχουν έναν ρόλο να παίξουν στο μίγμα κινητικότητας στο μέλλον, ωστόσο αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν το νομικό πλαίσιο ξεκαθαριστεί και αυτό δεν μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα”, αναφέρει ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας του βρετανικού οργανισμού, ενώ επισημαίνει ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών (στη Μ. Βρετανία) επιτρέπεται μόνο σε ιδιωτικό έδαφος και στις περιοχές όπου πραγματοποιούνται ακόμη πιλοτικά προγράμματα. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο Greig αναφέρει ότι η βρετανική Αστυνομία θα πρέπει να προχωρά άμεσα στην κατάσχεση του e-scooter, το οποίο και απαγορεύεται να κυκλοφορεί σε δημόσιο δρόμο.