Μια ακόμη δοκιμή που αποδεικνύει ότι η αυτονομία ενός αυτοκινήτου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον οδηγό πραγματοποίησε η Hyundai στη Γερμανία, την εγκυρότητα της οποίας ανέλαβε να πιστοποιήσει η γνωστή γερμανική εταιρία εμπειρογνωμόνων DEKRA.
Διαβάστε επίσης: Η πραγματική αυτονομία 29 ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Πολύ απλά η Hyundai πήρε τρία αμιγώς ηλεκρικά Kona πήγε στην πίστα Lausitzring και έθεσε σαν στόχο στα πληρώματα τους να ξεπεράσουν τα 1.000 χλμ. βάζοντας ως προτεραιότητα την απόλυτη οικονομία, κινούμενοι ωστόσο με “ταχύτητες πόλης”. Έχοντας την μπαταρία των 64 kWh στα “σωθικά” τους τα τριά SUVs των Κορεατών με τον ηλεκτρικό κινητήρα των 204 ίππων και αυτονομία στα 483 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP όχι μόνο έφτασαν στα 1.000 χλμ. αλλά και τα τρία κατάφεραν να τα ξεπεράσουν πετυχαίνοντας 1.026, 1024,1 και 1.018,7 χλμ. με κατανάλωση ρεύματος 6,24, 6,25 και 6,28 kWh/100 χλμ. αντίστοιχα.
Διαβάστε επίσης: Η τιμή του ηλεκτρικού Hyundai Kona στην Ελλάδα
Οι τιμές φυσικά έγιναν εφικτές στο ιδανικό περιβάλλον μιας πίστας, όπου τα φανάρια και το συνεχές “σταμάτα-ξεκίνα” απουσιάζει. Δεν παύουν ωστόσο να είναι εντυπωσιακές και όχι πολύ μακριά από την ελάχιστη τιμή των 8,7 kWh/100 χλμ. που είδαμε εμείς κατά τη δοκιμή του Nissan LEAF, σε πραγματικές όμως συνθήκες.
Να σημειωθεί ότι η μέση ταχύτητα κίνησης των ηλεκτρικών Kona, (τα οποία επιλέχθηκαν τυχαία από τη γραμμή παραγωγής) κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής κυμάνθηκε μεταξύ 29-31 χλμ./ώρα, μια μέση ταχύτητα περίπου διπλάσια από εκείνη που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα που κινούνται στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας. Στη δοκιμή που κράτησε τρεις ημέρες, τα κλιματιστικά παρέμειναν κλειστά, όπως και τα συστήματα πολυμέσων, ενώ τα φώτα που λειτουργούσαν ήταν τα φώτα ημέρας. Στάνταρ ήταν και οι τροχοί των 17 ιντσών με ελαστικά 215/55 χαμηλής αντίστασης.
Διαβάστε επίσης: Πόσες μονάδες έχει πουλήσει παγκοσμίως το ηλεκτρικό Hyundai Kona;
Η Hyundai αναφέρει ότι ένα σημαντικό “εύρημα” κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής-αγώνα ήταν και η ακρίβεια που χαρακτηρίζει στις ενδείξεις του τον μετρητή αυτονομίας του ηλεκτρικού Kona, o παρουσιάζει τα εναπομείναντα χιλιόμετρα σύμφωνα με το οδηγικό στιλ. Μάλιστα αναφέρει πως στην ένδειξη “0%” το Kona συνεχίζει ακόμη για μερικές εκατοντάδες μέτρα προτού σταματήσει, ενώ στο τέλος ενεργοποιεί και το ηλεκτρικό του χειρόφρενο, φυσικά για λόγους ασφάλειας.