Η πραγματική αυτονομία 29 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Μεγάλο συγκριτικό τεστ στη Νορβηγία μας αποκαλύπτει την πραγματική αυτονομία που έχουν 29 νέα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Βρείτε μας στο
ηλεκτρικά αυτονομία μετρήσεις


Τη μεγαλύτερη δοκιμή ηλεκτρικών μοντέλων σε πραγματικές συνθήκες, όπως την αποκαλούν, πραγματοποίησαν από κοινού η Νορβηγική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (Norwegian Automobile Federation-NAF) και το εγχώριο περιοδικό αυτοκινήτου “Motor”.

Δείτε επίσης: Πόσο κοστίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Οι τιμές όλων των μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα είναι τα πιο “hot” θέματα για την αγορά αυτοκινήτου της Νορβηγίας, η οποία πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο έχοντας κάνει τρομερά βήματα για την υιοθέτηση τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 2019 τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν το εντυπωσιακό 42% επί της συνολικής πίτας των ταξινομήσεων, ενώ αν σε αυτό το νούμερο συμπεριλάβουμε και τα plug-in υβριδικά τότε το ποσοστό εκτινάσσεται στο 56%!

Η NAF λοιπόν και το Motor προχώρησαν σε μια δοκιμή άνευ προηγούμενου μέχρι σήμερα, σε πραγματικές συνθήκες, για να καταγράψουν την αυτονομία 29 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που πωλούνται στη νορβηγική αγορά.

Πώς έγιναν οι μετρήσεις
Οι Νορβηγοί μέτρησαν την “πραγματική” αυτονομία αυτών των μοντέλων στο δικό τους “καλοκαίρι”. Τα ηλεκτρικά δοκιμάστηκαν σε προεπιλεγμένη διαδρομή με στόχο να εξεταστεί η προσφερόμενη αυτονομία τους σε σχέση με τις μετρήσεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές κατά το πρώτυπο WLTP.

Η διαδρομή στην οποία δοκιμάστηκαν από κανονικούς οδηγούς περιελάμβανε οδήγηση στους δρόμους της πόλης, στον αυτοκινητόδρομο και την εθνική σε ταχύτητες μεταξύ 60 και 110 χλμ./ώρα. Τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν στην προκαθορισμένη διαδρομή είχαν φορτισμένες τις μπαταρίες τους στο 100% με στόχο οι δοκιμαστές να τις εξαντλήσουν εντελώς. Γι αυτό άλλωστε και τα αυτοκίνητα τα ακολουθούσε και γερανός για να τα συλλέξει.

Όλα τα αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν την ίδια ημέρα στην ίδια διαδρομή και οι οδηγοί τους έπρεπε να οδηγούν με νορμάλ ρυθμό, να ακολουθούν τον ρυθμό της κίνησης και να μην κάνουν παρακάμψεις. Έπρεπε επίσης να χρησιμοποιούν ενεργά όλα τα συστήματα διαθέσιμα συστήματα και προγράμματα ανάκτησης ενέργειας με το στιλ της οδήγησης τους να είναι προς το αμυντικό, να προσπαθούν δηλαδή να οδηγούν οικονομικά. Να σημειωθεί τέλος, ότι σε όλα τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν, το air condition λειτουργούσε στους 20 βαθμούς Κελσίου και σε όλα είχε επιλεχθεί το πρόγραμμα της οικονομικής λειτουργίας “Eco” ή το αντίστοιχο του.

Ως τυπικοί Νορβηγοί, οι άνθρωποι που πραγματοποίησαν τη δοκιμή αναφέρουν επίσης ότι είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα αποτελέσματα που μπορεί να βιώσει κάποιος άλλος οδηγός, που μπορεί να δοκιμάσει να κάνει το ίδιο, ίσως και να είναι διαφορετικά. Εξαρτώνται από μια σειρά παραμέτρων, όπως το στιλ οδήγησης, η τοπογραφία, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, το φορτίο, οι διαστάσεις των τροχών κ.α.

Τα αποτελέσματα λοιπόν από τις δοκιμές των Νορβηγών έχουν ως εξής, με τα μοντέλα να έχουν χωριστεί σε δύο λίστες. Στην πρώτη λίστα βλέπετε αυτά που εξάνλτησαν εντελώς την μπαταρία τους και στη δεύτερη τα μοντέλα που έπρεπε να φτάσουν σε κάποιο σταθμό φόρτισης με τη μπαταρία τους όσο το δυνατό πιο κοντά στο 0%, με την εξάντληση των αποθεμάτων να έχει προταιρεότητα. Το εντυπωσιακό και στις δύο περιπτώσεις είναι ότι η αυτονομία όλων των μοντέλων ήταν πάνω από τις μετρήσεις των κατασκευαστών σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Πρωταθλητές στην αυτονομία αναδείχθηκαν τα μοντέλα της Tesla με το Model S να πετυχαίνει και το μεγαλύρερο νούμερο με 645 χλμ. αυτονομία τη στιγμή που το WLTP για τη συγκεκριμένη έκδοση ήταν 610 χλμ.

Μοντέλο-WLTP Μοντέλου-έκδοσης///Μέτρηση NAF-Motor
Audi e-tron Sportback 55: 376 χλμ.-436.1 χλμ.
DS 3 Crossback E-Tense: 320 χλμ.-351 χλμ.
MG ZS EV: 263 χλμ.-310 χλμ.
Mini Cooper SE Electric: 235 χλμ.-272 χλμ.
Nissan e-NV 200: 200 χλμ. 276.9 χλμ.
Opel Corsa-e: 337 χλμ.-358 χλμ.
Peugeot e-208: 340 χλμ.-346 χλμ.
Peugeot e-2008: 320 χλμ.-332 χλμ.
Porsche Taycan: 407 χλμ.-475.1 χλμ.
Xpeng G3: 450 χλμ.-506 χλμ.

Μοντέλο-WLTP Μοντέλου-έκδοσης///Μέτρηση NAF-Motor
Audi e-tron 55 quattro: 370 χλμ.-399,6 χλμ.
BMW i3 120 Ah: 310 χλμ.-319 χλμ.
Hyundai IONIQ: 311 χλμ.-342,2 χλμ.
Hyundai KONA electric: 484 χλμ.-568,4 χλμ.
Jaguar I-PACE: 436 χλμ.-454,7 χλμ.
Kia e-Niro: 455 χλμ.-524,7 χλμ.
Kia e-Soul: 452 χλμ.-520 χλμ.
Mercedes-Benz EQC: 403 χλμ.-434 χλμ.
Nissan LEAF (40 kWh): 270 χλμ.-305,3 χλμ.
Nissan LEAF e + (62 kWh): 385 χλμ.-396,8
Opel Ampera-e: 423 χλμ.-512,1 χλμ.
Renault ZOE ZE 50: 395 χλμ.-453 χλμ.
Seat Mii Electric: 258 χλμ.-278,9 χλμ.
Skoda CITIGOe iV: 258 χλμ.-280 χλμ.
Tesla Model 3: 560 χλμ.-612 χλμ.
Tesla Model S: 610 χλμ.- 645 χλμ.
Tesla Model X: 507 χλμ.- 546,7
VW e-Golf: 231 χλμ.-259,2
VW e-UP: 258 χλμ.-289,5

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr