Ηλεκτροκίνητη vespa ante portas!

Πριν μερικά χρόνια, η αναφορά και μόνο στον όρο «ηλεκτροκίνητη μοτοσικλέτα» θα ήταν αιτία μειδιάματος ή στην καλύτερη περίπτωση ενός στα όρια της περιφρόνησης λοξοκοιτάγματος… Πλέον όλα έχουν αλλάξει.

Βρείτε μας στο

Ήρθε λοιπόν και η στιγμή που κραταιές εταιρείες, που εισήγαγαν για δεκαετίες εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο των δύο τροχών, όχι απλά σκέφτονται την δημιουργία μιας ηλεκτροκίνητης μοτοσικλέτας ή σκούτερ, ή γενικότερα οτιδήποτε απευθύνεται στον κόσμο των αναβατών, αλλά την ετοίμασαν κιόλας!

Βέβαια, τα ερωτηματικά παραμένουν: γιατί να αντικατασταθεί ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης από έναν πιο βαρύ σύστημα με ηλεκτροκινητήρα; Προφανώς δεν είναι (μόνο) οι ρύποι που προξενούν οι θερμικοί κινητήρες στο περιβάλλον, ούτε βέβαια θέμα απόδοσης; Είναι μία προσπάθεια εναρμονισμού, μία κίνηση συμμετοχής στην εν γένει διάσταση που παίρνει η υπόθεση της «βοήθειας» του πλανήτη να αναπνεύσει…

Και καταδεικνύει την τάση, όπως και την προσπάθεια προσέλκυσης νέου, ευαισθητοποιημένου περιβαλλοντικά αγοραστικού κοινού. Ποιοι θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητες μοτοσικλέτες; Μα οι αντίστοιχοι που θα οδηγούσαν και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Για την ώρα βέβαια. Μελλοντικά, θα δείξει, μια και οι εταιρείες αυτές θα υποδέχονταν με ζέση αγοραστές που προέρχονται από τον κόσμο του ποδηλάτου.

Vespa Elettrica

Πρόσφατα, η Piaggio αποφάσισε την είσοδό της στην αγορά ηλεκτρικών σκούτερ και ότι έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα, δεν αποτελεί παρά τμήματα μιας μεγάλης στροφής(;) της θρυλικής Ιταλικής εταιρείας, στον σύγχρονο κόσμο και τις απαιτήσεις του.
Μετά την εμφάνιση της ηλεκτροκίνητης έκδοση της εικονικής Vespa στην έκθεση EICMA πέρυσι, η Piaggio αποκάλυψε μερικές βασικές προδιαγραφές για το μοντέλο που σύμφωνα με την ίδια, εντός του τρέχοντος έτους θα μπει στην γραμμή παραγωγής.

Η αθόρυβη, αλλά παραμένουσα κομψή Vespa Elettrica οδηγεί την μάρκα στο μέλλον και μέσω της ηλεκτρικής κινητικότητας προσφέρει μία πρώτη γεύση από τα χαρακτηριστικά που περιμένουμε να έχουν τα οχήματα αυτού του χώρου. Φυσικά η προσοχή που έχει δοθεί εν προκειμένω είναι τεράστια, μια και η Vespa δεν έχει καμία διάθεση να «δοκιμάσει» την ταυτότητά της στον χώρο των δύο τροχών. Με 70 χρόνια ιστορία και πάνω από 18 εκατομμύρια πωλήσεις, έχεις κάθε λόγο να γίνεις το ίδιο τολμηρός, όσο και προσεκτικός…

Τα ηλεκτρικά σκούτερ, όπως και κάθε τι ηλεκτροκίνητο, υπόσχονται να περιορίσουν τις αρνητικές πτυχές (θόρυβος και μόλυνση περιβάλλοντος) προσφέροντας στους κατοίκους της πόλης έναν πιο πράσινο και πιο ήσυχο τρόπο να κινηθούν σε αυτή. Έχουμε δει αρκετές εταιρείες που δημοσιοποιούν ήδη τη στροφή προς πιο βιώσιμες αστικές συγκοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων των σκούτερ κάθε είδους, από τα κλασσικά που έχουμε μάθει μέχρι και αναδιπλούμενα μοτοσακό, έτσι ώστε να μπορείτε να τα μεταφέρετε απευθείας στο γραφείο. Και φυσικά, κατά το πρότυπο των αυτοκινήτων, υπάρχουν προγράμματα scooter-sharing τα οποία πρόσφατα επεκτάθηκαν από την Ασία στην Ευρώπη.

Το Vespa Elettrica διατηρεί το εικονικό σχήμα των προκατόχων του που κινούνται με ορυκτά καύσιμα και θα προσφέρεται στην γνώριμη απόχρωση χρώμιο-γκρι και σε επτά ακόμα χρώματα. Θα τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη ισχύ 4 kW, την οποία η Piaggio θεωρεί αρκετή για να δώσει αξιοπρεπείς επιδόσεις σε σχέση με ένα παραδοσιακό σκούτερ των 50cc.

Η Piaggio λέει ότι η Vespa Elettrica θα είναι εντελώς αθόρυβη και εγγυάται αυτονομία 100 χλμ, η οποία μπορεί να διπλασιαστεί με την προσθήκη μιας γεννήτριας στην υβριδική έκδοση «X». Το ταμπλό διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη TFT που συνεργάζεται πλήρως μέσω των smartphones με την πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio για να χρησιμεύσει ως εικονικός πίνακας ελέγχου, να συλλέγει τα δεδομένα ταξιδιού, να κρατά τις δεδομένα για την οδηγική συμπεριφορά και να ενημερώνει για το που υπάρχουν κοντινά βενζινάδικα.

Πολυαναμενόμενη και καλοδεχούμενη λοιπόν η Vespa Elettrica!

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr