Πριν από μερικές ημέρες είχαμε δημοσιεύσει μία μελέτη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών που ανέφερε ότι τα SUV είναι επικίνδυνα για τους πεζούς. Σήμερα παρουσιάζουμε άλλη μία έρευνα που τάσσεται κατά της συγκεκριμένες κατηγορίας αυτοκινήτων. Η αιτία, βέβαια, είναι εντελώς διαφορετική μιας και συνδέεται με τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΙΕΑ), τα αυτοκίνητα που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι μία από τις βασικότερες αιτίες αυξημένης παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι πιο βαριά και λιγότερο αεροδυναμικά. Κάτι τέτοιο αυξάνει τις ανάγκες τους για ενέργεια κατά 25% σε σχέση με ένα μέσο, μικρομεσαίο μοντέλο της αγοράς. Έτσι, η συγκεκριμένη επιλογή του αγοραστικού κοινού αυξάνει τις εκπομπές ρύπων, παρά την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών για μείωσή τους.
Η μελέτη αναφέρει επίσης ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 200 εκατομμύρια SUVs στον πλανήτη. Αποτελούν δηλαδή το 40% του συνολικού στόλου. Το 2010, το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 18%, που σε απόλυτο αριθμό μεταφράζεται σε 35 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι, αν συνεχιστεί η επιτυχής τους εμπορική πορεία για μερικά χρόνια ακόμα, θα ξεπεράσουν σύντομα ακόμα και το 50%.
Διαβάστε επίσης: Ιδού το όνομα του 1ου ηλεκτρικού SUV της Skoda
Συχνά λέμε ότι η μεγαλύτερη αλλαγή των τελευταίων ετών στο χώρο της αυτοκίνησης είναι η απότομη στροφή προς τα ηλεκτρικά μοντέλα. Βέβαια, οι αριθμοί είναι απόλυτοι και αποδεικνύουν ότι το «αστέρι» της αυτοκίνησης εν τέλει δεν είναι τα ηλεκτρικά, αλλά τα SUV, τουλάχιστον επί του παρόντος. Το μέλλον, όμως, ακόμη και αν τελικά είναι ηλεκτρικό, τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας θα έχουν ένα μειονέκτημα έναντι των άλλων, καθώς θα έχουν να επιδείξουν μειωμένη αυτονομία, λόγω βάρους και αεροδυναμικής.