Ως η πρώτη ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα της μάρκας με τρεις σειρές καθισμάτων, το ευρύχωρο και εντυπωσιακό σε σχεδίαση EV9 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που συγκεντρώνει την τεχνογνωσία των Κορεατών στα BEV οχήματα. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Διαβάστε επίσης: Πωλητήριο στη σπάνια Elan που δεν ήταν της Lotus αλλά ήταν κορεάτικη
Η σχεδίαση του αμαξώματος του EV9 είναι εμπνευσμένη από τη φιλοσοφία “Opposites United” της Kia, η οποία, σύμφωνα με τους Κορεάτες επιτυγχάνει την αρμονία στις αντιθέσεις της φύσης, του μοντερνισμού και της τεχνολογίας.
Στην Ευρώπη το EV9 θα είναι διαθέσιμο σε πέντε γυαλιστερά χρώματα, στα Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Flare Red, Pebble Gray, Iceberg Green. Επιπλέον, το Ivory Silver σε γυαλιστερό ή ματ διατίθεται αποκλειστικά για το EV9 Baseline. Τέλος, μεταφερόμενο από το Concept EV9, το Ocean Blue μπορεί να εφαρμοστεί στην έκδοση GT-line σε ματ ή γυαλιστερό φινίρισμα.
Διαβάστε επίσης – Kia: Υπεύθυνη κινητικότητα και στους ωκεανούς
Με μήκος 5.010 χιλιοστά, το Kia EV9 είναι το πιο ευρύχωρο επιβατικό μοντέλο της Kia και είναι το δεύτερο που κατασκευάζεται στην ειδική πλατφόρμα BEV της HMG: την Electric Global Modular Platform ή e-GMP. Το βασικό μοντέλο έχει πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.755 χλστ., με μεταξόνιο 3.100 χλστ. Το EV9 GT-line έχει μήκος 5.015 χλστ., πλάτος 1.980 χλστ. και ύψος 1.780 χλστ., και έχει μεταξόνιο 3.100 χλστ.
Εκτός από το ότι είναι ευρύχωρο για τους επιβάτες, το Kia EV9 διαθέτει επίσης πρόσθετο μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk). Η πισωκίνητη έκδοση έχει μέγιστο frunk 90 λίτρων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση προσφέρει 52 λίτρα. Το κανονικό πορτμπαγκάζ προσφέρει 828 λίτρα όταν τα 4/5 καθίσματα είναι όρθια και έως 333 λίτρα όταν τα 6/7 καθίσματα είναι στραμμένα προς τα πάνω.
Στην εξαθέσια έκδοση, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μεταξύ των καθισμάτων χαλάρωσης ή των περιστρεφόμενων για τη δεύτερη σειρά. Τα καθίσματα χαλάρωσης προσφέρουν αναβαθμισμένη άνεση, ενώ τα περιστρεφόμενα μπορούν να στραφούν προς την τρίτη σειρά. Επιπλέον, το EV9 διαθέτει τεχνολογίες που κάνουν τα ταξίδια πιο άνετα και βολικά, όπως ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματες χειρολαβές πόρτας τύπου pop-up, αεριζόμενα καθίσματα πρώτης και δεύτερης σειράς και τριπλή πανοραμική οθόνη.
Το EV9 διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων και διατίθεται τόσο σε εξαθέσια όσο και σε τυπική επταθέσια διάταξη. Για την ώρα είναι ένα από τα μοναδικά διαθέσιμα επταθέσια EV της αγοράς.
Μπαίνοντας στο Kia EV9, οι επιβάτες “καλοσωρίζονται” από το έμβλημα της Kia στο τιμόνι, το οποίο φωτίζεται κατά την οδήγηση. Η κεντρική κονσόλα είναι εξοπλισμένη με έναν γρήγορο ασύρματο φορτιστή smartphone. Χαμηλότερα υπάρχει θύρα USB-C και υποδοχή φόρτισης, ενώ η δεύτερη και η τρίτη σειρά διαθέτουν επίσης θύρες USB-C.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το Panoramic Wide Display που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και ένα πάνελ κλιματισμού 5,3 ιντσών για πληροφορίες σχετικά με τα καθίσματα και τη θέρμανση. Το EV9 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί προαιρετικά με Head-Up Display (HUD) για πρόσθετη άνεση. Εκτός από τους φυσικούς διακόπτες στο τιμόνι, πρόσθετοι διακόπτες αφής φωτίζονται στην κεντρική κονσόλα μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι ενεργοποιημένο.
Το σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής προσφέρει μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών, όπως η στάνταρ σύνδεση Bluetooth για δύο κινητές συσκευές ταυτόχρονα και η λειτουργία Android Auto και Apple CarPlay. Υπάρχει βελτιωμένη χρηστικότητα των φωνητικών εντολών που βασίζεται στη φυσική γλώσσα επιτρέποντας τη χρήση υπηρεσιών όπως η πλοήγηση, η ενεργοποίηση των μέσων ενημέρωσης και ο έλεγχος της θερμοκρασίας.
H λειτουργία Music Streaming θα είναι διαθέσιμη ως αναβάθμιση. Η Quick Control Screen επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθούν στα μενού και υπομενού. Η υπηρεσία Google Fast Pair Service διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους χρήστες Android να συνδέσουν το τηλέφωνό τους με το infotainment του αυτοκινήτου.
Το EV9 προσφέρει διάφορους συνδυασμούς φωτισμού καμπίνας με ατμοσφαιρικά χρώματα, ενώ οι κρυφοί φωτιζόμενοι διακόπτες εξασφαλίζουν διαισθητικό χειρισμό. Οι συνδυασμοί στο εσωτερικό περιλαμβάνουν τα χρώματα Dark Gray & Black, Brown & Black, Dark Gray & Light Gray και Navy Blue & Dark Gray. Η διαθεσιμότητα κάθε χρωματικού σχήματος εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού.
Η πρώτη σειρά προσφέρει καθίσματα χαλάρωσης τα οποία μπορούν να αναδιπλωθούν με το υποπόδιο να εκτείνεται κατά τη στάθμευση ή τη φόρτιση. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι εξοπλισμένα με σύστημα μνήμης, το οποίο ρυθμίζει αυτόματα τη θέση τους καθώς και του τιμονιού στις προκαθορισμένες προτιμήσεις του οδηγού.
Παράλληλα, η τρίτη σειρά είναι εξοπλισμένη με υποβραχιόνια που περιλαμβάνουν θήκες για μπουκάλια και ποτήρια. Κάθε σετ χαλάρωσης είναι εξοπλισμένο με ένα πρόσθετο στήριγμα ποδιών και με πλήρη εξαερισμό τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος, για να μεγιστοποιείται η εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού.
Εκτός από τα καθίσματα χαλάρωσης της πρώτης σειράς, η εξαθέσια διάταξη στην GT-Line διαθέτει μία από τις δύο επιπλέον επιλογές για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς, οι οποίες κάνουν τα διαλείμματα ακόμα πιο άνετα για τους επιβάτες: η πρώτη, μετατρέπει το εσωτερικό σε ένα lounge χρησιμοποιώντας τα περιστρεφόμενα καθίσματα. Επιπλέον, επιτρέπει στους επιβάτες της δεύτερης σειράς να ξαπλώνουν όταν οι επιβάτες της πρώτης σειράς χαλαρώνουν.
Στην εξαθέσια έκδοση τα καθίσματα της δεύτερης σειράς μπορούν προαιρετικά να περιστραφούν κατά 180 μοίρες: οι επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να γυρίσουν τα καθίσματά τους και να αντικρίσουν την τρίτη σειρά και οι επιβάτες να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους. Αυτές οι δύο εναλλακτικές διατάξεις καθισμάτων επαναπροσδιορίζουν τις δυνατότητες για δραστηριότητες μέσα στο αυτοκίνητο όταν αυτό βρίσκεται σταθμευμένο ή όταν φορτίζει.
Εκτός από τις ξεχωριστές ρυθμίσεις για τον οδηγό και τον συνοδηγό, το εντελώς ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού στο πίσω μέρος της καμπίνας προσφέρει βελτιωμένη άνεση στους επιβάτες, θερμαίνοντας ή ψύχοντας τούς μόνο όταν το επιθυμούν και στα σημεία που θέλουν.
Βιώσιμη κινητικότητα με φιλικό προς το περιβάλλον εσωτερικό
Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της σε πάροχο βιώσιμων λύσεων κινητικότητας, η Kia έχει ορίσει στα αυτοκίνητά της μια στρατηγική βιωσιμότητας με την ενσωμάτωση πιο φιλικών προς το περιβάλλον υλικών.
Συγκεκριμένα, το πλάνο περιλαμβάνει τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος ζωικής προέλευσης, την εφαρμογή δέκα “must-have” βιώσιμων στοιχείων και τη συνεχή καινοτομία σε νέα, βιολογικά υλικά.
Το EV9 αντιπροσωπεύει το πρώτο στάδιο αυτής της διαδρομής, με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά στο εσωτερικό, όπως ένα εναλλακτικό δέρμα από βιοπολυουρεθάνη, η οποία προέρχεται εν μέρει από καλαμπόκι. Επιπλέον, ανακυκλωμένα PET (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο) και TPO (θερμοπλαστική ολεφίνη) ενσωματώνονται στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών και των κολόνων.
Παράλληλα, τα υφάσματα και οι μοκέτες είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο PET καθώς και από ανακυκλωμένα δίχτυα αλιείας και δημιουργούν μια ζεστή, premium αίσθηση. Οι διακόπτες και τα διακοσμητικά είναι βαμμένα με βιολογικό χρώμα, ενώ για τα εσωτερικά διακοσμητικά χρησιμοποιείται χρώμα χωρίς BTX.
Με δύο διαφορετικά συστήματα κίνησης
Το Kia EV9 διατίθεται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση. Και οι δύο εκδόσεις φέρουν τέταρτης γενιάς μπαταρία της Kia ενεργειακής χωρητικότητας 99,8 kWh.
Η πισωκίνητη έκδοση (RWD) έχει κινητήρα 203 ίππων με μέγιστη ροπή 350 Nm. Με τελική ταχύτητα τα 185 χλμ./ώρα, αυτή η έκδοση χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα 9,4 δευτερόλεπτα και προσφέρει αυτονομία έως και 563 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το WLTP.
Η τετρακίνητη έκδοση (AWD) συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες 191 ίππων έκαστος με μέγιστη συνδυαστική ροπή 600 Nm για τη βασική έκδοση και 700 Nm για την έκδοση GT-line. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ.ώρα και για τη βασική έκδοση τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε έξι δευτερόλεπτα, ενώ η GT-line ή η αναβαθμισμένη βασική έκδοση χρειάζεται 5,3 δεύτερα. Οι εκδόσεις AWD προσφέρουν εκτιμώμενη κατά WLTP ηλεκτρική αυτονομία έως 512 χλμ. για την έκδοση Baseline και έως 505 χλμ. για την GT-Line.
Το EV9 φέρει τέσσερα διαφορετικά προφίλ οδήγησης για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις προτιμήσεις του οδηγού καθώς και στις συνθήκες οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα: Eco, που μεγιστοποιεί την απόδοση, Sport, που αυξάνει την ισχύ για καλύτερες επιδόσεις, Normal, για ισορροπία μεταξύ απόδοσης και άνεσης και My Drive, για πλήρη εξατομίκευση ρυθμίσεων.
Σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως κατά την οδήγηση σε βρεγμένους, χιονισμένους ή λασπωμένους δρόμους, η τετρακίνηση δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που θα βελτιώσει την ασφάλεια αλλά και τις επιδόσεις. Το σύστημα Terrain Mode Select επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν τη λειτουργία Mud, Sand ή Snow μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, όταν οδηγούν σε τέτοιες επιφάνειες. Στη συνέχεια, το σύστημα ρυθμίζει αυτόματα την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και την κατανομή της ροπής.
Η μεγάλη αυτονομία “συμπληρώνεται” από γρήγορη φόρτιση που μπορεί να προσθέσει έως και 249 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε μόλις 15 λεπτά. Το EV9 είναι επίσης εξοπλισμένο με αμφίδρομη φόρτιση, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν όχι μόνο να φορτίζουν το EV τους χρησιμοποιώντας ένα wall box ή ένα δημόσιο σημείο φόρτισης, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας για να τροφοδοτηθούν ηλεκτρονικές συσκευές (V2L), στο μέλλον το σπίτι τους (V2H) ή το δίκτυο ηλεκτροδότησης (V2G).
Kia EV Route Planner για πρόσθετη ασφάλεια και ηρεμία
Χάρη στη λειτουργία Kia EV Route Planner, οι χρήστες μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο στον προγραμματισμό του ταξιδιού τους, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης.
Όταν το σύστημα πλοήγησης ανιχνεύει ότι η φόρτιση της μπαταρίας δεν επαρκεί για τον τελικό προορισμό, τότε συνιστά αυτόματα ένα σημείο φόρτισης για τη σχεδιαζόμενη διαδρομή. Αυτό μειώνει το άγχος για την αυτονομία και τη φόρτιση, υποδεικνύοντας στους οδηγούς αυτόματα πότε, πού και για πόσο χρόνο πρέπει να φορτίσουν.
Σε οδήγηση με χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, η λειτουργία αυτή συνεργάζεται με τον κλιματισμό της μπαταρίας για να την προθερμάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν φτάσει στο σταθμό επιτρέποντας εξοικονόμηση χρόνου ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.
Το Kia EV9 είναι εξοπλισμένο με μια ποικιλία προηγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού για μέγιστη άνεση και ασφάλεια στο δρόμο. Διαθέτει επίσης στάνταρ την τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2 (HDA 2) των Κορεατών.
Το HDA 2 συνδυάζει το Lane Following Assist 2 (LFA 2) με το Hands On Detection (HoD) και το SCC Smart Cruise Control. Αυτό το σύστημα βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, βοηθά το EV9 να αλλάξει λωρίδα όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας. Το αυτοκίνητο αλλάζει αυτόματα λωρίδα στην κατεύθυνση που υποδεικνύεται, εφόσον είναι ασφαλές για να το κάνει.
Παράλληλα, τα συστήματα Blind View Monitor (BVM) και Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA) παρέχουν αμφότερα πρόσθετη ασφάλεια για την αποφυγή οπίσθιων συγκρούσεων. Για πρόσθετη ορατότητα κατά την αλλαγή λωρίδας, το Blind View Monitor εμφανίζει την οπίσθια πλευρική θέα όταν ενεργοποιείται το φλας, ενώ το Blind-spot Collision-avoidance Assist παρέχει προειδοποίηση ή υποβοήθηση πέδησης εάν εντοπιστεί άλλο όχημα κατά την έξοδο από παράλληλο σημείο στάθμευσης ή κατά την αλλαγή λωρίδας.
Το Forward Collision-avoidance Assist 2 (FCA 2) με Junction Turning/Crossing βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα που κινούνται αλλά και πεζούς και ποδηλάτες ακόμη και σε πι περίπλοκα σενάρια οδήγησης όπως είναι η “αντιμετώπιση” μιας διασταύρωσης. Ανάλογα με την κατάσταση, το σύστημα μπορεί να παρέχει μια προειδοποίηση ή να επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης ή πέδησης έκτακτης ανάγκης για να αποτρέψει μια σύγκρουση.
Βελτιωμένη ασφάλεια κατά τη στάση και τη στάθμευση
Το Kia EV9 διαθέτει προηγμένες λειτουργίες που κάνουν και το παρκάρισμα άνετο και ασφαλές για όλους. Για παράδειγμα, το Surround View Monitor (SVM) εμφανίζει μια μεταβαλλόμενη θέα 360 μοιρών κατά το παρκάρισμα ή την οδήγηση, η οποία μπορεί να μεταδοθεί ακόμη και σε ένα smartphone. Ταυτόχρονα, το Rear View Monitor (RVM) εμφανίζει μια πίσω λήψη κατά το παρκάρισμα και την οδήγηση.
Το Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA) αποτρέπει τις συγκρούσεις, εμφανίζοντας μια προειδοποίηση ή φρενάροντας όταν το όχημα βρίσκεται σε όπισθεν και έχει ανιχνευθεί ένα κινούμενο όχημα που έρχεται από το πλάι – για παράδειγμα, κατά την οπισθοπορεία από μια θέση στάθμευσης.
Η προειδοποίηση απόστασης στάθμευσης (PDW), η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης στάθμευσης (PCA-F/S, εμπρός και πλάγια) και η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης στάθμευσης (PCA-R, όπισθεν) βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς και αντικείμενα κατά τη διάρκεια της στάθμευσης, ενώ η απομακρυσμένη έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης 2 (RSPA 2), η οποία διατίθεται ως προαιρετική αναβάθμιση, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του σε κάθετες, διαγώνιες, ακόμη και παράλληλες θέσεις στάθμευσης, είτε ο οδηγός βρίσκεται μέσα στο EV9, είτε όχι.
Το Kia EV9 διαθέτει στάνταρ δύο ακόμη χαρακτηριστικά ασφαλείας, ειδικά σχεδιασμένα για την προστασία των πίσω επιβατών: την προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (SEW) και την υποβοήθηση ασφαλούς εξόδου (SEA). Όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και ένα άλλο όχημα πλησιάζει από πίσω, το σύστημα είτε ηχεί μια προειδοποίηση είτε ενεργοποιεί αυτόματα το πίσω κλείδωμα για παιδιά για να αποτρέψει τον πίσω επιβάτη από το να βγει από το όχημα σε μια μη ασφαλή κατάσταση.
Περισσότερη εξατομίκευση μέσω του Kia Connect Store
Το EV9 θα είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που θα προσφέρει αναβαθμίσεις λογισμικού για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία και επιλογές. Αυτές μπορούν να αγοραστούν μέσω του Kia Connect Store και στη συνέχεια να εγκατασταθούν εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας ενημερώσεις Over The Air (OTA).
Αυτό καθιστά ευκολότερο από ποτέ για τους πελάτες να αναβαθμίσουν την εμπειρία τους κατά τη χρήση του EV9 και να παραμείνουν ενημερωμένοι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Oι αναβαθμίσεις θα περιλαμβάνουν μια ποικιλία τεχνολογιών και υπηρεσιών σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών ασφάλειας και ευκολίας, των οδηγικών επιδόσεων, της εξωτερικής εμφάνισης και του infotainment.