Κινέζικη απειλή και στα ηλεκτρικά για τους Ευρωπαίους

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλο στα ηλεκτρικά οχήματα αλλά όλοι μαζί βλέπουν την Ασιατική απειλή να... έρχεται.

Βρείτε μας στο
Aiways U5

Οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν κάνει τεράστια άλματα τα τελευταία χρόνια αναφορικά με την ποιότητα και τη σχεδίαση των μοντέλων που παρουσιάζουν, η οποία και συνδυάζεται με χαμηλές τιμές. Τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα δεν μπορούν να αποτελούν εξαίρεση με τις κινέζικης εταιρίες να έχουν αποκτήσει τρομερή τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα και εκείνο των μπαταριών λόγω της “συναναστροφής” τους με τους Ευρωπαίους αλλά και τους άλλους Ασιάτες κατασκευαστές.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τα κινέζικα ηλεκτρικά μοντέλα από πρώτο χέρι. Ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον και αυτό το ξέρουν καλά και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές που εκφράζουν ήδη τις ανησυχίες τους για την κινέζικη ηλεκτρική απειλή στις εισαγωγές, η οποία αναμένεται να έχει ως μεγάλο ατού το χαμηλό κόστος απόκτησης.

Φυσικά οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βρίσκονται ήδη σε “θέσεις μάχης” αφού σχεδιάζουν στο σύνολο τους δεκάδες νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κάνουν την εμφάνιση τους στις αγορές τα επόμενα χρόνια. Η πανδημία του κορωνοϊού ωστόσο, σε συνδυασμό με το χτύπημα που δέχτηκαν οι ευρωπαϊκές οικονομίες αυτή την περίοδο, ένα χτύπημα που αναμένεται να έχει αντίκτυπο και στο μέλλον, ίσως κάνει τα προσιτά κινέζικά ηλεκτρικά μια σοβαρή οψιόν για χιλιάδες Ευρωπαίους καταναλωτές.

Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικά

“Θα αντιμετωπίσουμε πολύ σκληρό ανταγωνισμό εντός και εκτός Ευρώπης”, δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, σε Γάλλους νομοθέτες τις προηγούμενες ημέρες, προσθέτοντας παράλληλα ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να δράσει γρήγορα για να μπορέσει να αντιμετωπίσει αυτές τις απειλές. Η BYD και η Aiways είναι μόλις δύο από τις εταιρίες που ετοιμάζονται να πατήσουν το ηλεκτρικό τους πόδι στην Ευρώπη, τους επόμενους μήνες. Η πρώτη μάλιστα έχει ήδη εργοστάσια επί ευρωπαϊκού εδάφους τα οποία κατασκευάζουν ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ η Aiways αναμένεται να διαθέσει το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, U5, για το οποίο σας είχαμε μιλήσει εδώ.

Τόσο οι BYD και Aiways, όσο και οι MG Motor και Xpeng Motors αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τη νορβηγική αγορά, ως μια δοκιμαστική αγορά για τα μοντέλα τους, με στόχο να βολιδοσκοπήσουν τις αντιδράσεις του κοινού για την πιο αποτελεσματική τους εξάπλωση στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Η Νορβηγία είναι εξαιρετικά πρόσφορο έδαφος αφού αποτελεί μια από τις ευρωπαϊκές αγορές με τις υψηλότερες αναλογικά πωλήσεις στα ηλεκτρικά λόγω του υψηλού εισοδήματος των κατοίκων της αλλά και των κινήτρων που παρέχει η κυβέρνηση για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr