Όχι ένα αλλά δύο καρτέλ είχαν στήσει δύο γερμανικές εταιρίες κατασκευής εξαρτημάτων για αυτοκίνητα με στόχο όπως πάντα να αποφύγουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό και να διαμορφώσουν τις τιμές σύμφωνα με τα δικά τους οικονομικά συμφέροντα.
Ο λόγος για τις Brose και Kiekert στις οποίες η Κομισιόν επέβαλλε πρόστιμο ύψους 3.225.000 ευρώ και 14.971.000 ευρώ αντίστοιχα για τα καρτέλ που είχαν στήσει εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
Στη συγκεκριμένη υπόθεση εμπλέκεται και η καναδική Magna International. Η Κομισιόν δεν επέβαλλε ωστόσο πρόστιμο σε αυτή καθώς ήταν αυτή η εταιρία που αποκάλυψε τα δύο καρτέλ στην Επιτροπή. Το πρόστιμο για την Magna θα ανερχόταν κανονικά περίπου στα έξι (6) εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα οι Magna και Brose είχαν έρθει σε μεταξύ του συμφωνία το 2010-2011 αναφορικά με την προμήθεια εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές στις πόρτες των αυτοκινήτων τους και στους μηχανισμούς των παραθύρων για “ένα συγκεκριμένο” μοντέλο του ομίλου Daimler.
H Magna είχε επίσης κάνει ξεχωριστή συμφωνία με την Kiekert για εξαρτήματα που αφορούσαν μοντέλα τόσο του ομίλου Daimler όσο και του BMW Group. Η εν λόγω συμφωνία “τηρήθηκε” ανάμεσα στις δύο εταιρίες το 2009-2019.
Και οι τρεις κατασκευαστές είχαν συμφωνήσει μεταξύ τους να αυξήσουν το περιθώριο του κέρδους τους στα εν λόγω εξαρτήματα, συμφωνίες οι οποίες έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον υγιή ανταγωνισμό στην Ευρώπη αλλά και στην τσέπη του τελικού καταναλωτή, όπως επισήμανε και η
Margrethe Vestager, εκτελεστική αντιπρόεδρος και επίτροπος ανταγωνισμού.
Να σημειωθεί πως η Κομισιόν, από το 2013 έως σήμερα, έχει επιβάλλει πρόστιμα σε κατασκευαστές εξαρτημάτων συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ.