Κώστας Στεφανής: Mazda MX-5 RF. Ένας ζωντανός θρύλος

Ο Κώστας Στεφανής οδήγησε το Mazda MX-5 RF και μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του από την εμπειρία του πίσω από το τιμόνι του ιαπωνικού μοντέλου.

Βρείτε μας στο

Για το Mazda MX-5 έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδες και διθυραμβικά σχόλια στην 31χρονη ιστορία του από εκείνη την μακρινή ημέρα του 1989 που πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Σικάγου, έχοντας κερδίσει άπειρα βραβεία και διακρίσεις.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο MX-5 RF

Δικαίως αφού ήταν το αυτοκίνητο που επανέφερε στη ζωή την κατηγορία που αποκαλούμε roadster και σταδιακά είχε ατονήσει. Οι κυριότεροι εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας ήταν κυρίως βρετανικές δημιουργίες και ολίγον από Ιταλία με την πανέμορφη και αξεπέραστη Alfa Romeo Spider σε όλες τις χρονικές εκδόσεις της.

Η ιδέα δημιουργίας του Mazda MX-5 γεννήθηκε το 1976 από τον Αμερικανό δημοσιογράφο Bob Hall μεγάλο γνώστη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και γνώστης της ιαπωνικής γλώσσας. Σε συζητήσεις που είχε με τους τότε επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Mazda τους είχε προτείνει την δημιουργία ενός roadster που θα αναβίωνε αυτή την κατηγορία.

Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ο θρύλος του Mazda MX-5 με περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις που το καθιστά και το πλέον επιτυχημένο εμπορικά σε αυτή την κατηγορία.

Η τελευταία γενιά που οδήγησα πρόσφατα δεν έχει ξεφύγει στο παραμικρό από τους προκατόχους της επιβεβαιώνοντας στο έπακρο την ομορφιά της οδήγησης από αυτή την υπέροχη δημιουργία. Κινητήρας εμπρός μετάδοση της κίνησης πίσω, μικρό συνολικό βάρος 1.106 κιλά η έκδοση με σκληρή οροφή και 1.065 με την υφασμάτινη, αυστηρά διθέσιο και μοναδική αίσθηση μέσα στην καμπίνα που θυμίζει ζακέτα που φορούσαμε πριν 15 και πλέον χρόνια και τώρα μας χωρά οριακά!

Το αμάξωμα είναι μια ελαφρά κατασκευή που φιλοξενεί τον κινητήρα στο εμπρός μέρος, τοποθετημένος όμως πίσω από τον μπροστινό άξονα και πολύ κοντά στην καμπίνα με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει κατανομή βάρους 50:50 που μεταφράζεται σε πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά.

Η έκδοση με σκληρή οροφή έχει την ιδιαιτερότητα ότι λειτουργεί ηλεκτρικά, σε μόλις 13 δευτερόλεπτα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 10 χιλιόμετρα και όταν είναι ανοικτή φιλοξενείται σε δικό της χώρο μεταξύ πορτμπαγκάζ και πλάτης οδηγού αφήνοντας και 127 λίτρα για μεταφορά αποσκευών.

Το Mazda MX-5 έχει την ικανότητα να σου χαρίσει μοναδικές στιγμές στο ταξίδι, άλλωστε αυτό είναι και το DNA του.

Εξοπλίζεται με τον νέο, 4κύλινδρο τεχνολογίας SkyactiveG 1500ρι ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 132 ίππων, που ταιριάζει απόλυτα στην φορολογία της χώρας μας και ταξιδεύει υποδειγματικά σε κάθε μορφή δρόμου, με σαφέστατη προτίμηση τους επαρχιακούς με συνεχόμενες στροφές, που επιβεβαιώνει την ευελιξία του.

Το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου, η διάθεση του κινητήρα για στροφάρισμα και το μηχανικό 6 σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων με τον μικρό επιλογέα, τις γρήγορες αλλαγές αλλά και τη σωστή κλιμάκωση του εξασφαλίζουν αυτή την ιδιαίτερη σπιρτάδα.

Μάλιστα ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση λέω τώρα, που βρεθούμε σε πίστα αφαιρώντας τα ηλεκτρονικά αρχίζει ένα υπέροχο παιχνίδι πλαγιολίσθησης απόλυτα ελεγχόμενο εφόσον βέβαια και ο οδηγός του έχει την ανάλογη εμπειρία.

Η τελευταία έκδοση του MX-5 διαθέτει το άρωμα της εποχής μέσα από μια οθόνη αφής πολυμέσων επτά ιντσών και η διαχείριση γίνεται από ένα στρογγυλό διακόπτη τοποθετημένο δίπλα στο χειρόφρενο που ναι, είναι μπαστούνι!!! Και όχι ηλεκτρικό.

Η μαγεία του Mazda MX-5 παραμένει ολοζώντανη και στην πιο πρόσφατη έκδοση του αποζημιώνοντας στο έπακρο αυτόν που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του.

Πιστέψτε με το Mazda MX-5 διατηρεί στο ακέραιο την ομορφιά της οδήγησης που σύντομα θα περάσει στο παρελθόν με τις τεχνολογίες που εφαρμόζονται στα αυτοκίνητα. Και τότε θα προσπαθούμε να περιγράψουμε-εξηγήσουμε στους απογόνους μας, πως μια φορά και ένα καιρό κάποια αυτοκίνητα ταξίδευαν και με το πλάι, ενώ την ίδια ώρα η ανοικτή οροφή άφηνε τον αέρα να παιχνιδίζει με τα μαλλιά μας…

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr