Έφτασε στα χέρια μου ένα όμορφο βιβλίο για τα 100 χρόνια της Moto Guzzi σταλμένο από τη φίλη μου Σοφία Κοντονίκα “Marketing & Communication Manager” της Piaggio Hellas.
Πολύ προσεγμένη δουλειά με μοναδικές φωτογραφίες και κείμενα από προσωπικότητες που αποτυπώνουν γλαφυρά την πορεία ενός αιώνα της Moto Guzzi στις αγορές του κόσμου, γεννημένη όμως και κατασκευασμένη στην Ιταλία μια χώρα με μοναδική παράδοση στις μοτοσυκλέτες.
Κι ενώ ξεφύλλιζα τις 230 σελίδες του συλλεκτικού βιβλίου στο μυαλό μου άρχισε να χτυπά η κάρτα μνήμης ότι υπάρχει κάτι από το παρελθόν στην τεράστια συλλογή μου από φωτογραφίες.
Όλος αυτός ο θησαυρός βρίσκεται φυλαγμένος στο τρίφυλλο πλαστικό press kit από το Fiat 128 του 1969!
Και δεν είχα άδικο. Βρήκα λοιπόν αυτή τη μια και μοναδική φωτογραφία καβάλα σε μια Moto Guzzi V7 Special Edition τη στιγμή που ξεκινώ να την οδηγήσω.
Με μαύρο open face κράνος, φυσικά ούτε λόγος για εξοπλισμό και μετά βίας μπορώ να ισορροπήσω τη Moto Guzzi σε ακινησία με τα 55 κιλά που ζύγιζα τότε!
Είναι Ιούνιος του 1970 κάπου στη Νέα Σμύρνη, ίσως και στο Μοσχάτο αν δεν με απατά η μνήμη μου, δόκιμος δημοσιογράφος τότε φοιτητής στη σχολή Δημοσιογραφίας και βοηθός του Γιώργου Λιβέρη στην εφημερίδα “Βραδυνή”.
Στην εφημερίδα κάθε Τετάρτη είχαμε ένα δισέλιδο αυτοκινήτου.
Προφανώς η συγκεκριμένη Moto Guzzi είναι κάποιου φίλου που ευγενικά μας την παραχώρησε για μια βόλτα γνωριμίας, αφού η απόκτηση μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας εκείνα τα χρόνια από εμένα ήταν απαγορευτική ακόμη και σαν σκέψη!
Δημιουργός της ο θρυλικός μηχανικός σχεδιασμού Giulio Cesare Carcano με την μοτοσυκλέτα να παραμένει στην παραγωγή από το 1969 έως το 1971 όπου ακολούθησε άλλη έκδοση.
Ήταν εκείνη η εποχή που οι Γιαπωνέζοι είχαν εμπλακεί σε ένα ανελέητο αγώνα να εμφανίζουν σωρηδόν νέα μοντέλα κυρίως πολυκύλινδρα με σκοπό να εξαντλήσουν τους ανταγωνιστές τους από τις υπόλοιπες χώρες.