Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί σαρωτικές αλλαγές στους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, προτείνοντας, μεταξύ άλλων, ετήσια ΚΤΕΟ για παλιά αυτοκίνητα. Στόχος της η δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ. Οι αλλαγές που προωθούνται φιλοδοξούν να σώσουν έως και 7.000 ζωές και να αποτρέψουν 65.000 σοβαρούς τραυματισμούς στην περίοδο 2026-2050.
Συγκεκριμένα προτείνει:
- Ετήσιος τεχνικός έλεγχος για αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών.
- Υποχρεωτικό ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες άνω των 125 κυβικών.
- Έλεγχος του λογισμικού ασφαλείας για τα ηλεκτρικά οχήματα.
- Ενίσχυση του μητρώου οχημάτων, με ψηφιακή καταγραφή όλων των στοιχείων ταξινόμησης και ελέγχου.
- Εκσυγχρονισμός και διεύρυνση των τεχνικών ελέγχων από τα ΚΤΕΟ, ώστε να καλύπτονται και οι εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διασύνδεση των εθνικών μητρώων, ώστε να εξασφαλίζεται η διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων και να περιορίζονται πρακτικές όπως τα «πειραγμένα» χιλιόμετρα.
Βέβαια, δεν λείπουν και οι ενστάσεις… Συγκεκριμένα, έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA υποστηρίζει πως λιγότερο από 1% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλονται σε τεχνικές βλάβες, στοιχείο που έρχεται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες και τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κύρια αιτία, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά και οι εξωτερικοί παράγοντες.