Πολλές και σημαντικές ήταν οι αλλαγές που πραγματοποίησε η KTM στην 1290 Super Adventure S με σκοπό να ολοκληρώσει ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες της, εντός και εκτός δρόμου, να βελτιώσει την άνεση στο ταξίδι και τους ελιγμούς με μικρές ταχύτητες αλλά και να αυξήσει την προσφερόμενη ασφάλεια. Πάμε να τις δούμε πιο αναλυτικά.
Ξεκινάμε αρχικά από την ευελιξία και τον ευκολότερο χειρισμό της θηριώδους 1290 Super Adventure S με τους Αυστριακούς να προχωρούν σε αλλαγές τόσο στην εργονομία της θέσης οδήγησης όσο και στην αλλαγή του κέντρου βάρους με επεμβάσεις και στο πλαίσιο.
Διαβάστε επίσης: Έφτασε η νέα Ducati Multistrada V4. Δείτε τιμές και εκδόσεις
Ο αναβάτης έχει πλέον ανάμεσα στα πόδια του ένα νέο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 23 λίτρων που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά και ντύνεται παράλληλα με ανασχεδιασμένα πλαστικά. Έτσι βελτιώνεται τόσο η αίσθηση του βάρους αλλά και η προστασία του αναβάτη στην περιοχή των ποδιών με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Για τους παραπάνω λόγους ο λαιμός του πλαισίου έχει έρθει 15 χλστ. πιο πίσω, ενώ νέες είναι οι εμπρός βάσεις του κινητήρα, σε συνδυασμό με ένα μακρύτερο ψαλίδι.
Η σέλα είναι επίσης νέα, δύο επιπέδων και ρυθμίζεται σε δύο θέσεις ως προς την απόσταση από το έδαφος με 20 χλστ. διαφορά η μία από την άλλη. Είναι παράλληλα και 11 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Σε αυτό βοήθησε και ο ανασχεδιασμός του υποπλαισίου, χωρίς να γίνουν συμβιβασμοί στην αντοχή του, σύμφωνα με τους Αυστριακούς.
Ο αναβάτης έχει μπροστά του έναν νέο TFT πίνακα πληροφοριών επτά ιντσών, ενώ νέα είναι και τα χειριστήρια στο τιμόνι. Ο πίνακας επιτρέπει και τη σύνδεση με έξυπνες συσκευές αυξάνοντας έτσι ακόμη περισσότερο την χρηστικότητα του.
Παράλληλα μπροστά στον αναβάτη υψώνεται μια ανασχεδιασμένη ζελατίνα που προσφέρει υψηλότερα επίπεδα προστασίας, ενώ ρυθμίζεται ως προς το ύψος σε ένα εύρος 55 χλστ.
Αναβάθμιση έχουμε και για τα ηλεκτρονικά της 1290 Super Adventure S. Τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης για τον αναβάτη που επηρεάζουν τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων αλλά και την απόδοση του μοτέρ είναι τα Rain, Street, Sport, Offroad και Rally (προαιρετικό το τελευταίο). Σε όλα τα προγράμματα η παρέμβαση του traction control έχει ρυθμιστεί εκ νέου ώστε να είναι λιγότερο παρεμβατικό.
Διαβάστε επίσης: Η Moto Guzzi V9 ανανεώθηκε. Δείτε τιμές και εκδόσεις
Παράλληλα στον στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας και για πρώτη φορά για Super Adventure ανήκει και το ενεργό cruise control, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Bosch και ρυθμίζεται ως προς την απόσταση λειτουργίας του σε πέντε διαφορετικά επίπεδα.
Στα του κινητήρα οι περισσότερες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν με στόχο την συμμόρφωση της μοτοσυκλέτας με τις νέες και αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 5. Ο μεγάλος δικύλινδρος V κινητήρας των 1.290 κ.εκ. δεν έχει επί της ουσίας σε απόδοση με τη μέγιστη ισχύ να ανέρχεται στους 160 ίππους και τη ροπή στα 138 Nm. Κερδισμένος βγήκε και σε επίπεδο βάρους, αφού χάρη στις εσωτερικές αλλαγές αλλά και τον ανασχεδιασμό των κυκλωμάτων λίπανσης και ψύξης, το βάρος μειώθηκε κατά 1,6 κιλά. Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι η εξάτμιση, ενώ βελτιώσεις έχει δεχτεί και το κιβώτιο ταχυτήτων. Μεταξύ των σημαντικών αλλαγών στο μοτέρ συγκαταλέγονται και τα νέα πιστόνια αλλά και τα δύο νέα ψυγεία.
Στον τομέα των αναρτήσεων έχουμε επίσης αλλαγές με την μοτοσυκλέτα να εφοδιάζεται με τη νέα γενιά ηλεκτρονικά ελεγχόμενων μονάδων WP APEX που προσφέρουν ακόμη πιο γρήγορη αντίδραση και ρυθμίσεις με την αλλαγή του τερέν και των συνθηκών οδήγησης. Επίσης το αμορτισέρ ρυθμίζεται πλέον αυτόματα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου του.