Lancia Delta HPE: Στη σκιά ενός θρύλου

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, αυτό είναι γνωστό. Ωστόσο, η Lancia έπρεπε να αντικαταστήσει τη θρυλική Delta πρώτης γενιάς, παρά την τεράστια αποδοχή που γνώρισε από το κοινό.

Οι πρώτες σκέψεις των ηγετικών στελεχών της ιταλικής φίρμας ήταν να καταργήσουν το όνομα Delta και να παρουσιάσουν τον «διάδοχο» με διαφορετική ονομασία, σχέδιο που δεν εφαρμόστηκε. Εν τέλει, το Μάρτιο του 1993 παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης η δεύτερη γενιά, που έμεινε στην ιστορία ως «Nuova Delta», δηλαδή η Νέα Delta.

Δεν υπήρξαν τρομακτικές εκδόσεις, όπως στην περίπτωση της πρώτης γενιάς με την Integrale, ούτε αξιομνημόνευτες επιδόσεις στις ειδικές διαδρομές των Ράλι. Βέβαια, υπάρχει μία έκδοση που ενθουσιάζει ακόμα και σήμερα τους οπαδούς της ιταλικής σχολής.

Ο λόγος για την κορυφαία Lancia Delta HPE HF Turbo 2.0, ένα αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με τετρακύλινδρο turbo κινητήρα και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η απόδοση αγγίζει τους 193 ίππους και η ροπή τα 290 Nm από τις 3.500 σ.α.λ.

Το αποτέλεσμα είναι τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 7,5 δευτερόλεπτα και η βελόνα του κοντέρ να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Καθόλου άσχημη επίδοση για ένα hot-hatch της προηγούμενης χιλιετίας. Δυστυχώς η «Nuova Delta» δεν προσφέρθηκε ποτέ με σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να περνά στον εμπρός άξονα αποκλειστικά μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων.

Είναι δύσκολο να κατακτήσεις την κορυφή, αλλά με την πρώτη γενιά η Lancia χωρίς αμφιβολία τα κατάφερε. Είναι όμως ακόμα πιο δύσκολο να παραμείνεις στην κορυφή… Οι Ιταλοί προσπάθησαν αρκετά και η Delta HPE παραμένει ακόμα και σήμερα ένα αυτοκίνητο που θα θέλαμε όλοι στο γκαράζ μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Αλέκος Τζανετάκος ήταν σπουδαίος κωμικός, εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός και δεινός οδηγός που αγάπησε πολύ το αυτοκίνητο και ερωτεύτηκε δύο Lancia!...
Η Lancia δίνει τη λύση σε εκείνους που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στους αγώνες Rally με την αποκάλυψη της Ypsilon HF Racing...
Με τον πρώτο αγώνα του κυπέλλου Trofeo Lancia, η ιταλική εταιρεία επέστρεψε και επίσημα στους αγώνες με τη συμμετοχή της στο θρυλικό ράλι Targa Florio....
Η Lancia Ypsilon κλείνει φέτος 40 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του μοντέλου πόλης με τις περισσότερες από τρία εκατ. πωλήσεις....
Κι όμως... Το 1989 ο "Τζίγγερ" οδήγησε στο Ράλι Ακρόπολις με σπασμένο πόδι. Συνοδηγός του φυσικά ο Κώστας Στεφανής. Αποτέλεσμα... Νίκη!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής