Lancia: Η μάρκα που αρνείται να πεθάνει…

Τα πρωτοπόρα μοντέλα της Lancia κάποτε συγκινούσαν στο πέρασμά τους. Πλέον το μοναδικό μοντέλο της μάρκας είναι αυτοκίνητο... μόδας με γυναικείο κοινό.

Βρείτε μας στο

Στον όμιλο FCA (Fiat Chrysler Automobiles) έχουν να ασχοληθούν κατά πως φαίνεται με σημαντικότερα πράγματα, καθώς η Lancia έχει συρρικνωθεί στο ελάχιστο, αφού δραστηριοποιείται μόνο με ένα μοντέλο (την Ypsilon) και αποκλειστικά στην αγορά της Ιταλίας.

Η Lancia έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τη στρατηγική του FCA, έπειτα από μια αποτυχημένη προσπάθεια να πουλήσει κάποια μοντέλα της Chrysler με τα σήματά της.

Ο συνδυασμός Lancia-Chrysler απέτυχε και οι συνολικές πωλήσεις των δύο εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη μειώθηκαν σε 74.313 το 2014 από 112.000 το 2010, ενώ η Lancia έπεσε στις 71.765 πωλήσεις από τις 99.000.

Κάπως έτσι η Lancia εξαφανίστηκε από τα σχέδια του FCA. Ούτε το επιχειρηματικό σχέδιο 2014-18 ούτε το ισχύον πενταετές σχέδιο που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2018 έκαναν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτήν.

“Κατανοήσαμε ότι η Lancia δεν έχει την αναγνώριση που πιστεύαμε, εκτός της Ιταλίας”, δήλωσε ο τότε CEO της FCA Sergio Marchionne τον Ιούλιο του 2014. Και αυτός είναι και ο λόγος που η μάρκα αντέχει ακόμη στην εγχώρια αγορά, παρότι προσφέρει μόνο το Ypsilon που πλέον τα έχει τα χρονάκια του…

Και εδώ αρχίζει το παράδοξο… Η Lancia πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα στην Ιταλία τους πρώτους εννέα μήνες από ό,τι η Alfa Romeo σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τον ACEA. Οι ιταλικές πωλήσεις της Lancia αυξήθηκαν κατά 29% σε 45.783 μονάδες το Σεπτέμβριο, ενώ οι πωλήσεις της Alfa Romeo στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 42% σε 39.114 μονάδες.

Πώς μπορεί λοιπόν η Lancia να διαθέτει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,4% στην ΕΕ, με ένα μόνο μοντέλο, αρκετά παλιό το οποίο μάλιστα πωλείται σε μία μόνο χώρα;

“Η μάρκα Lancia εξακολουθεί να έχει μεγάλη αναγνώριση στην Ιταλία και το Ypsilon ήταν πάντα δημοφιλές μοντέλο στη χώρα”, δήλωσε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής αυτοκινήτων της JATO Dynamics. “Επιπλέον, η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων εξακολουθεί να είναι δημοφιλής στην Ιταλία και το Ypsilon είναι το μόνο μικρό hatchback του FCA που πωλείται ακόμα στην Ιταλία μετά τη διακοπή του Punto”.

Εξάλλου, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο κοστίζει πλέον ελάχιστα στον όμιλο FCA, οπότε δεν του είναι κάτι να συνεχίσει την παραγωγή του. “το Ypsilon είναι πολύ φτηνό στην παραγωγή του. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα των Fiat 500 και Panda και κατασκευάζεται στην Πολωνία παράλληλα με το Fiat 500 και μετά από οκτώ χρόνια στην παραγωγή το κόστος αποσβένεται σε μεγάλο βαθμό.” Όσο για το αν και πόσο θα παραμείνει το Ypsilon στην αγορά ο κύριος Munoz είπε πως “δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο ο FCA θα πρέπει να διακόψει την παραγωγή του Ypsilon” και συμπληρώνει πως “οι πωλήσεις της Lancia θα ενισχυθούν το επόμενο έτος, όταν ηYpsilon θα αποκτήσει έκδοση βενζινοκινητήρα με ήπια υβριδική τεχνολογία”.

Και στην κρίσιμη ερώτηση αν θα πρέπει αν περιμένουμε νέα μοντέλα από την ιταλική μάρκα, ο ίδιος απάντησε πως “για τον όμιλο FCA δεν έχει νόημα να επενδύσει σε μια μάρκα όπως η Lancia που ελάχιστοι γνωρίζουν εκτός Ιταλίας”.

Εξάλλου και τα στοιχεία του ομίλου FCA δεν δείχνουν πως η μάρκα έχει δυναμική, καθώς πλέον απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε γυναικείο κοινό. Συγκεκριμένα το 75% των αγοραστών της Ypsilon είναι γυναίκες, ενώ το στυλ του αυτοκινήτου και οι ειδικές εκδόσεις μόδας, είναι ο βασικότερος παράγοντας αγοράς του μοντέλου.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr