Μ. Βρετανία: Απαγορεύει τα “ηλικιωμένα” ελαστικά σε ΜΜΜ, βαρέα

Το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην υπό προϋποθέσεις απαγόρευση των ελαστικών με ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών σε βαρέα και άλλα επαγγελματικά οχήματα.
Ελαστικά φορτγηφά λεωφορεία, απαγόρευση

Με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών προχωρά σε απαγόρευση ελαστικών που έχουν ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο ηλικίας. Ειδικότερα, η απαγόρευση ισχύει για ελαστικά 10 ή και περισσότερων ετών σε αυτή τη χρονική διάρκεια. Τα εν λόγω ελαστικά δεν επιτρέπεται πλέον να τοποθετούνται στον εμπρός άξονα βαρέων οχημάτων όπως είναι τα φορτηγά μεταφοράς αγαθών, τα λεωφορεία και τα πούλμαν. Παράλληλα απαγορεύεται η τοποθέτηση ελαστικών με ηλικία ίση ή μεγαλύτερη από την παραπάνω σε οποιοδήποτε άξονα, σε μικρότερα λεωφορεία και vans.

Το βρετανικό υπουργείο αναφέρει ότι αυτή η απόφαση θα βελτιώσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου, χωρίς παράλληλα να επηρεάζει σε αξιόλογο βαθμό το κόστος για τους επαγγελματίες. Η απόφαση για την απαγόρευση των εν λόγω ελαστικών πάρθηκε έπειτα από δημόσια διαβούλευση που κράτησε δέκα εβδομάδες. Σε αυτή πήραν μέρος φορείς και οργανισμοί, κατασκευαστές ελαστικών, μέλη το βρετανικού κοινοβουλίου, λέσχες αυτοκινήτου, μουσεία αλλά και απλοί πολίτες.

Η Michelin μάλιστα σύστησε την αλλαγή των ελαστικών που δεν έχουν αναγομωθεί στα 10 έτη ακόμη και αν το πέλμα τους φαίνεται να μην έχει εξαντληθεί εντελώς και μοιάζουν να είναι ακόμη σε καλή κατάσταση.

Για τα ελαστικά στα οποία έχει γίνει αναγόμωση το βρετανικό υπουργείο αποφάσισε επίσης απαγόρευση αν η αναγόμωση πραγματοποιήθηκε πριν από δέκα ή και περισσότερα χρόνια. Και εδώ ισχύει για τον εμπρός άξονα των βαρέων οχημάτων και για όλους τους άξονες των μικρότερων επαγγελαμτικών.

Από το νέο νόμο εξαιρούνται τα αγροτικά μηχανήματα όπως είναι τα τρακτέρ, τα οποία κινούνται με χαμηλότερες ταχύτητες και τα ιστορικά οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς και εξαιρετούνται από τους ελέγχους του βρετανικού ΚΤΕΟ.

Το βρετανικό υπουργείο αναφέρει πως η νόμος που θα τεθεί σε ισχύ -μέχρι τώρα ήταν απλή σύσταση- δεν προκαλεί επί της ουσίας προβλήματα στον τυπικό Βρετανό επαγγελματία. Η συντριπτική πλειοψηφία (99,94%) προχωρά σε αλλαγή ελαστικών πριν από το όριο των 10 ετών (μέσος όρος αλλαγής τα έξι έτη) και στόχο έχει να εξαλείψει τη χρήση των γερασμένων ελαστικών στο σύνολο τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Έπιασα το τιμόνι και προσπάθησα να πατήσω το φρένο", ανέφερε ο επιβάτης τονίζοντας ότι δεν έχει καμία εμπειρία......
Φθαρμένα ελαστικά, υπέρβαση ανώτατου ορίου φόρτωσης και άλλες παραβάσεις! Δείτε τον απολογισμό από τους ελέγχους σε φορτηγά......
Υπάρχει εδώ και δεκαετίες, σίγουρα το έχει και το δικό σας αυτοκίνητο! Δείτε στο video πως λειτουργεί το πιο διαδεδομένο αντικλεπτικό σύστημα......
Το μποτιλιάρισμα είναι το "τέρας" των πόλεων που τρώει ένα μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο μας. Μπορούμε να το μειώσουμε κάνοντας τα παρακάτω....
Η νέα ζώνη που εξέλιξε η σουηδική εταιρεία είναι σύμφωνα με το TIME μια από τις Καλύτερες Εφευρέσεις του 2025 και σύντομα μπαίνει στην παραγωγή....
Επάνω σε κάθε ελαστικό υπάρχουν πολλές και σημαντικές πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε, πέρα από τις διαστάσεις. Ας τις δούμε αναλυτικά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα