Max Biaggi: Με 11 νέα ηλεκτρικά παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας ο “Mad Max”

Ηλεκτρικές ανησυχίες έχει ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής GP και WSBK, Max Biaggi που έκανε 11 νέα παγκόσμια ρεκόρ με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.

Βρείτε μας στο
Max Biaggi Voxan Wattman ηλεκτρικά ρεκόρ ταχύτητας

Μπορεί να έχουν περάσει οχτώ χρόνια από τότε που ο 49χρονος πλέον Max Biaggi αποσύρθηκε από τους αγώνες μοτοσυκλετών, έχοντας κατακτήσει τέσσερις παγκόσμιους τίτλους GP στην κλάση των 250 κ.εκ. και άλλους δύο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, ωστόσο ο μεγάλος Ιταλός αναβάτης φαίνεται πως δεν έχει χάσει την όρεξη του για ταχύτητα και έντονες δίτροχες συγκινήσεις.

Ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας, όπως είναι ένα από τα γνωστότερα παρατσούκλια έβαλε τώρα τη σφραγίδα του και στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο: ως αναβάτης της Voxan, ο Biaggi κατάφερε να σπάσει αλλά και να θέσει ούτε λίγο ούτε πολύ 11 νέα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας, υπό την επίβλεψη μάλιστα της FIM, για να έχουν τα ρεκόρ και επίσημο χαρακτήρα.

Διαβάστε επίσης: Το ηλεκτρικό Ford pick-up που ρυμουλκεί τραίνο 453 τόνων!

Συγκεκριμένα ο Biaggi, στις σέλες διαφορετικών εκδόσεων της ηλεκτρικής Voxan Wattman των 367 ίππων έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στη κατηγορία “semi-streamline” (με μερική αεροδυναμική κάλυψη) άνω των 300 κιλών. Κυνηγώντας τον βασικό στόχο της Voxan, ο Biaggi και η Wattman έθεσαν εκ νέου τον πήχη στην κατηγορία με 366,94 χλμ./ώρα ξεπερνώντας σημαντικά το προηγούμενο ρεκόρ των 329 χλμ./ώρα του Ryuji Tsuruta με Mobitec EV-02A. Τα 366,94 χλμ./ώρα είναι η μέση ταχύτητα που πέτυχε ο Ιταλός σε δύο περάσματα των 1,6 χλμ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 408 χλμ./ώρα. Μάλιστα το συνολικό μήκος του διαθέσιμου διαδρόμου για το ρεκόρ στο γαλλικό αεροδρόμιο Châteauroux ήταν 3,5 χλμ. και αυτό κάνει την προσπάθεια του Biaggi ακόμη πιο εντυπωσιακή.

Εξίσου σημαντικό είναι και το ρεκόρ στην κατηγορία χωρίς αεροδυναμική κάλυψη με τον Biaggi να σημειώνει μέγιστη μέση ταχύτητα 349,38 χλμ./ώρα με μέγιστη στιγμιαία τα 372 χλμ./ώρα.

Τα εννέα ακόμη ρεκόρ που έθεσε ή έσπασε ο Biaggi στη σέλα των ηλεκτρικών Voxan Wattman έχουν ως εξής:

– 400 μ. rolling start, μερική κάλυψη: 394.45 χλμ./ώρα -χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

– 400 μ. rolling start, χωρίς κάλυψη: 357.19 χλμ./ώρα -χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

– Ένα χλμ., rolling start, μερική κάλυψη: 386.35 χλμ./ώρα – προηγούμενο ρεκόρ 329.31 χλμ./ώρα

– 400 μ., standing start, non-streamlined: 126.20 χλμ./ώρα – χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

– 400 μ., εκκίνηση από στάση, μερική κάλυψη: 127.30 χλμ./ώρα – προηγούμενο ρεκόρ 87,16 χλμ./ώρα

– Ένα χλμ. εκκίνηση από στάση, χωρίς κάλυψη: 185.56 χλμ./ώρα – χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

–Ένα χλμ. εκκίνηση από στάση, μερική κάλυψη: 191.84 χλμ./ώρα – προηγούμενο ρεκόρ 122,48 χλμ./ώρα

– Ένα μίλι, εκκίνηση από στάση, χωρίς κάλυψη: 222,82 χλμ./ώρα – χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

– Ένα μίλι, εκκίνηση από στάση, μερική κάλυψη: 225,01 χλμ./ώρα – χωρίς προηγούμενο ρεκόρ

“Όταν ο Gildo Pastor, ο πρόεδρος του ομίλου Venturi με προσέγγισε γι αυτό το project, ήμουν πολύ περίεργος, είχα δυνατό κίνητρο και την ίδια στιγμή δεν ήμουν πολύ σύγουρος. Σύντομα όμως συνειδητοποίηση ότι, όπως και ο Gildo< έτσι και οι ομάδες τους έχουν σαν κίνητρο μια απίστευτη πίστη και αποφασιστικότητα. Μου είπαν “φτάσαμε κοντά στα 600 χλμ./ώρα στους τέσσερις τροχούς και τώρα θέλουμε να φλερτάρουμε με τα 400 χλμ./ώρα στους δύο και τίποτα δεν θα μας σταματήσει!”. Αυτά τα ρεκόρ με κάνουν έναν ευτυχισμένο άνθρωπο. Είμαι περήφανος για την ομάδα και κατενθουσιασμένος που φέρνουμε αυτά τα ρεκόρ πίσω στο Μονακό”, δήλωσε ο Mad Max μετά τις προσπάθειες του.

Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Twingo Electric, πρώτη φορά ηλεκτρικό

“Ήταν σημαντικό για μένα να γιορτάσω την 20η επέτειο αυτής της ηλεκτρικής “περιπέτειας” του Ventouri Group. Δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί (σ.σ. πανδημία) δεν ήταν εύκολο, αλλά χάρη στη σκληρή δουλειά και την όρεξη του Max και της ομάδας μου, αποδείξαμε στους εαυτούς μας πως ήμασταν έτοιμοι γι αυτή ην πρόκληση. Είκοσι χρόνια μετά την εξαγορά της Venturi, είμαι περήφανος που ο όμιλος μπορεί πλέον να περηφανεύεται για τη δημιουργία των ταχύτερων ηλεκτρικών οχημάτων στους δύο και στους τέσσερις τροχούς (Venturi VBB-3, FIA ρεκόρ: 549 χλμ./ώρα) αλλά και στην 4τροχή κατηγορία οχημάτων με κυψέλες υδρογόνου (Venturi VBB-2, FIA ρεκόρ: 487 χλμ./ώρα). Σε κάθε project εργαστήκαμε ανοιχτά με μεγάλους κατασκευαστές για να μοιραστούμε μαζί τους την εξειδίκευση μας στον τομέα των καινοτόμων τεχνολογιών και κάνοντας το συνεισφέραμε στη βελτίωση της οικολογικής μετακίνησης…” δήλωσε σχετικά ο Gildo Pastor, πρόεδρος της Venturi, ο οποίος πρόσθεσε ότι μοιράζεται αυτά τα ρεκόρ με την πατρίδα του το Μονακό.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr