McLaren-Honda MP4/6: Για πραγματικούς… οδηγούς!

H McLaren MP4/6 είναι το τελευταίο μονοθέσιο που κέρδισε πρωτάθλημα με χειροκίνητο κιβώτιο και με V12! Ας το θυμηθούμε!

H McLaren MP4/6 παρουσιάστηκε το 1991. Πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μονοθέσιο στην ιστορία της F1, ενώ είναι και αυτό με το οποίο ο Ayrton Senna κατέκτησε τον τρίτο του Παγκόσμιο τίτλο, σε συνδυασμό πάντα και με την Honda, που ήταν υπεύθυνη για την… καρδιά του μονοθεσίου!

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτή ήταν η τρίτη διαμόρφωση κινητήρα της Honda σε μόλις τέσσερις σεζόν και ήταν μια εντελώς νέα μονάδα 60˚ V12, με μεγαλύτερη επιφάνεια εμβόλου από τον απερχόμενο κινητήρα και δυνητικά υψηλότερο όριο στροφών. Ήταν μακρύτερος, βαρύτερος και πιο… διψασμένος από τον V10, αλλά υπήρχε η ελπίδα ότι η ισχύς που φημιζόταν ότι ήταν 720 ίπποι θα αντιστάθμιζε αυτά τα μειονεκτήματα. Ωστόσο, ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στο μονοθέσιο δοκιμών MP4/5C δεν κατάφερε να πείσει τον Senna. Ανησυχώντας ότι απλά δεν θα ήταν αρκετός για να νικήσει το νέο, βελτιωμένο V10 της Renault, έσπευσε να πει στους Ιάπωνες τη γνώμη του.

Οι Ιάπωνες μέσω του Akimasa Yasuoka υποστηρίξαν τότε πως, “Η Honda παραδοσιακά αποσυντονίζει τους κινητήρες της για τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Έχουμε την τάση να επιδιώκουμε την αξιοπιστία και όχι την ισχύ”.

Το ίδιο το αυτοκίνητο, ενώ έμοιαζε με MP4/5B, ήταν αρκετά διαφορετικό ως προς το αεροδυναμικό του προφίλ, καθώς ο σχεδιαστής Neil Oatley και η ομάδα του είχαν λάβει κάποια πολύτιμη συμβολή από τον Henri Durand που είχε ενταχθεί από τη Ferrari στα μέσα του 1990.

Χρειάστηκε επίσης να γίνουν πολυάριθμες αλλαγές στο σασί, κυρίως για να χωρέσει ο μακρύτερος κινητήρας και η διευρυμένη δεξαμενή καυσίμου που χρειαζόταν για να ικανοποιήσει τη μεγαλύτερη κατανάλωση του κινητήρα. Υπήρξαν αλλαγές και στην ανάρτηση, μια πτυχή του αυτοκινήτου που είχε αλλάξει δραματικά από το προηγούμενο έτος, με σπειροειδή ελατήρια/αποσβεστήρες που ενεργοποιούνταν με ωστήρια, τοποθετημένα στην κορυφή του πλαισίου μπροστά από το πιλοτήριο αντί να τοποθετούνται κάθετα. (το άρθρο συνεχίζεται μετά τις φωτογραφίες)

Η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου έθεσε από μόνη της προκλήσεις… Ο Senna έμεινε από καύσιμο δύο φορές (στο Silverstone και στο Hockenheim), αλλά ο Βραζιλιάνος και το MP4/6 του παρέμειναν αήττητοι μέχρι και το Monaco. Δίνοντας στη McLaren ένα άνετο προβάδισμα στο Κύπελλο Κατασκευαστών.

Τα ζητήματα κατανάλωσης καυσίμου που έγιναν τόσο οδυνηρά αισθητά κατά το Βρετανικό και το Γερμανικό Γκραν Πρι, σχετίζονταν σε μεγάλο βαθμό με τον πειραματισμό της Shell με διαφορετικές πυκνότητες και ιξώδες καυσίμου.

Στη Βουδαπέστη, η McLaren πήρε και πάλι κεφάλι. Με ένα πιο άκαμπτο από ποτέ σασί και έναν επανασχεδιασμένο κινητήρα με ελαφρύτερες κυλινδροκεφαλές, εκκεντροφόρους άξονες και μπιέλες, ο Senna κυριάρχησε.

Παρά το γεγονός ότι υπέστη βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων, τα κατάφερε ξανά στο Spa για το Grand Prix του Βελγίου. Στη Βραζιλία σφράγισε τον τρίτο τίτλο και McLaren πήρε ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Έτσι η MP4/6 έγινε εκτός των άλλων το τελευταίο μονοθέσιο που κατέκτησε πρωτάθλημα F1 με χειροκίνητο κιβώτιο και το τελευταίο με V12 κινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε ευρέως γνωστή την τεχνολογία VTEC. Ας θυμηθούμε το Honda CR-X που παραμένει μέχρι σήμερα ποθητό......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με άνοδο έκλεισε στις ταξινομήσεις η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας στο 10μηνο της χρονιάς με 10 εταιρείες να κερδίζουν την προτίμηση του κοινού....
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
O Soichiro Honda είχε όραμα, δεν αρκέστηκε απλώς στο να είναι ένας καλός μηχανικός και να κατασκευάζει πιστόνια για την Toyota... και έτσι έφτασε στην...
Το ιαπωνικό SUV ξεχώρισε με την χαμηλή κατανάλωση και την κορυφαία πρακτικότητα! Δείτε τις εντυπώσεις μας, αλλά και το video......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει