Με 503 ίππους οι νέες εκδόσεις S των Audi e-tron/Sportback

Η Audi παρουσίασε τις ισχυρότερες εκδόσεις S των αμιγώς ηλεκτρικών e-tron και e-tron Sportback. Με 503 ίππους και ροπή... τρένου!

Βρείτε μας στο
2020 audi e-tron S


Η Audi προχώρησε στην αποκάλυψη των μοντέλων παραγωγής για τα e-tron S και e-tron S Sportback, τα οποία έρχονται για να πάρουν τη θέση τους στην κορυφή της μέχρι τώρα γκάμας ηλεκτρικών της γερμανικής εταιρίας, από πλευράς επιδόσεων αλλά και μεγέθους.

Στην ανακοίνωση τους οι Γερμανοί αναφέρουν ότι για πρώτη φορά, ένα ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής προσεγγίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδηγική εμπειρία ενός σπορ μοντέλου επιδόσεων, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αναφερόμενοι προφανώς στην δική τους γκάμα.

Τόσο το e-tron S όσο και e-tron S Sportback χρησιμοποιούν τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο εκ των οποίων λειτουργούν στον πίσω άξονα προσφέροντας πλήρως ανεξάρτητη και μεταβλητή κατανομή ροπής εν είδη διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Οι τρεις ηλεκτρικοί κινητήρες αποδίδουν 503 ίππους συνολικά με το νούμερο της ροπής να είναι και εκείνο που εντυπωσιάζει καθώς ανέρχεται στα 973 Nm! Η μέγιστη ισχύ είναι διαθέσιμη με τον επιλογέα κίνησης στη θέση S και για 8 δευτερόλεπτα όταν βυθίζετε το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και τα 210 χλμ./ώρα αποτελούν την τελική των αμιγώς ηλεκτρικών SUV της Audi.

Οι μηχανικοί της Audi πήραν το ηλεκτρικό μοτέρ του e-tron 55 και από τον εμπρός άξονα το τοποθέτησαν στον πίσω. Δίπλα του τοποθέτησαν έναν ακόμη αυξάνοντας την ισχύ και στους δύο με τις κατάλληλες τροποποιήσεις. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 360 χιλιόμετρα (365 για το Sportback) στον κύκλο WLTP.

Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνο αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα ​​από αυτό το επίπεδο. Ωστόσο, οι ηλεκτρικοί κινητήρες παραμένουν ενεργοί και μπορούν να ανακτήσουν έως και 270 kW ισχύος κατά το φρενάρισμα από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα.

Για οικονομία ρεύματος σε κανονική λειτουργία τα e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback είναι πισωκίνητα με το εμπρός μοτέρ να ενεργοποιείται όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη δύναμη.

Η Audi αναφέρει και την fun πλευρά των εκδόσεων S. Εάν το ESC έχει ρυθμιστεί στη θέση “σπορ” και το σύστημα Audi drive select έχει οριστεί στη μέγιστη απόδοση, το σύστημα επιτρέπει εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί και ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση! Όταν προσεγγιστεί το όριο πρόσφυσης, ο “ελαφρωμένος” μπροστινός τροχός στο εσωτερικό της καμπύλης επιβραδύνεται ελαφρώς μέσω του φρένου του για να αποφευχθεί η ολίσθηση και να βελτιωθεί περαιτέρω ο χειρισμός.

Οι νέες εκδόσεις φέρουν ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση με στόχο την πιο δυναμική συμπεριφορά, ενώ μέσω του Audi drive select ο οδηγός έχει στη διάθεση του επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Για παράδειγμα, έχει πρόσβαση στη σπορ αερανάρτηση – η οποία διαθέτει ρυθμιζόμενη απόσβεση και μπορεί να μεταβάλλει το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος έως και 76 χλστ. ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις ρυθμίσεις.

Οι στάνταρ ζάντες έχουν διάμετρο 20 ιντσών και τα ελαστικά έχουν πλάτος 285 χιλιοστά. Προαιρετικά διαθέσιμες είναι και ζάντες 21 αλλά και 22 ιντσών. Πίσω από αυτές βλεπουμε μαύρες δαγκάνες με έξι έμβολα μπροστά με το λογότυπο S. Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron.

Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το σύστημα ελέγχου φρένων αποφασίζει ξεχωριστά για κάθε άξονα εάν το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει από το σύστημα πέδησης ή τους ηλεκτροκινητήρες ή έναν συνδυασμό και των δύο συστημάτων με τα ηλεκτρικά μοτέρ να μπορούν να προσφέρουν επιβράδυνση έως και 0,3 g.

Ένα σημαντικό στοιχείο που συμβάλλει στην εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση των δύο e-tron (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,26 στο Sportback και 0,28 στο e-tron) είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ως μέρος της αποτελεσματικής θερμικής διαχείρισης των μοντέλων, κάθε ένα από αυτά διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό μια αντλία θερμότητας, η οποία αντλεί θερμική ενέργεια από την απορριπτόμενη θερμότητα των κινητήριων συστημάτων, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία έως και 10%.

Η εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας συμβάλλει επίσης στον ενεργειακό βαθμό απόδοσης των Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών επιπέδων ανάκτησης, το υψηλότερο από το οποίο τους επιτρέπει να βιώσουν μια αισθητή αίσθηση χειρισμού με ένα μόνο πεντάλ – το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας το γκάζι.

Σχεδιαστικά οι διαφορές μεταξύ των νέων εκδόσεων S και των στάνταρ εκδόσεων εντοπίζονται στους προφυλακτήρες με τα έντονα περιγράμματα. Οι “κουρτίνες” αέρα είναι ιδιαίτερα μεγάλες και εκφραστικές. Ο διαχύτης στο πίσω μέρος εκτείνεται σχεδόν σε ολόκληρο το πλάτος των e-tron και οι θόλοι των τροχών είναι 23 χιλιοστά φαρδύτεροι. Επενδύσεις σε ασημί χρώμα στο μπροστινό και στο πίσω άκρο προσθέτουν δυναμισμό ενώ τα περιβλήματα αλουμινίου των εξωτερικών καθρεφτών είναι αποκλειστικά χαρακτηριστικά των μοντέλων S. Αρκετές επιφάνειες στο κάτω μέρος του αμαξώματος μπορούν να βαφτούν προαιρετικά σε χρώματα αντίθεσης.

Και τα ηλεκτρικά SUVs της Audi μπορούν να εξοπλιστούν με προαιρετικούς προβολείς Matrix LED. Κάθε φωτιστικό σώμα χωρίζεται σε 1,3 εκατομμύρια pixel και μπορεί να ελεγχθεί με μεγάλη ακρίβεια, που επιτρέπει πολλές νέες λειτουργίες. Σε στενούς δρόμους, για παράδειγμα, δείχνει τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα και έτσι βοηθά τον οδηγό να παραμείνει με ασφάλεια στο κέντρο της.

Το εσωτερικό των Audi e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback έχει σχεδιαστεί σε σκούρα χρώματα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα είναι στάνταρ και η δερμάτινη ταπετσαρία Alcantara καθώς και ο μοχλός επιλογέα ταχυτήτων διαθέτουν ανάγλυφο S, με μοτίβο σε σχήμα ρόμβου. Οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από βουρτσισμένο αλουμίνιο και διατίθενται σε δύο εκδόσεις ενώ προαιρετικά κατασκευάζονται από ανθρακονήματα.

Όπως όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, τα e-tron ​​S και e-tron ​​S Sportback είναι εξοπλισμένα με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες. Στην τρίτη οθόνη, το virtual cockpit της Audi, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ειδική οθόνη ηλεκτρικής κίνησης που φέρει την ηλεκτρική μονάδα στο κέντρο. Ένα προαιρετικό head-up display συμπληρώνει τις οθόνες. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus control και το σύστημα Infotainment περιλαμβάνεται ως στάνταρ.

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες της Audi connect συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης, ειδικά το διευρυμένο πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομών. Το εν λόγω πρόγραμμα υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων στάσεων φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, το προφίλ οδήγησης του οδηγού και τη διάρκεια της φόρτισης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η στρατηγική μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το σύστημα να προτείνει μια εναλλακτική διαδρομή με καλύτερη ενεργειακή απόδοση.

Τα νέα Audi e-tron S θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο και αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr