Οι ταξινομήσεις που καταγράφηκαν στην Ευρώπη τον Μάιο μας έδειξαν για μια ακόμη φορά τις επιπτώσεις που έχει η πανδημία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση της τάξης του 57% σε σχέση με τον Μάιο του 2019 και έφτασαν στις 622.067 μονάδες έναντι 1,44 εκατ. μονάδων.
Σημαντική είναι φυσικά και η πτώση που καταγράφεται τους πρώτους πέντε μήνες του 2020 έναντι της ίδιας χρονικής περιόδου της προηγούμενης χρονιάς. Οι συνολικές πωλήσεις μέχρι και τον Μάιο έφτασαν στα 3,95 εκατ. μονάδες με την πτώση να φτάνει στο 43%. Το εν λόγω ποσοστό, όπως και να έχει, είναι ένα μικρό σημάδι σταθεροποίησης αν σκεφτεί κανείς ότι η πτώση του Απριλίου, έναντι του ίδιο μήνα του 2019 ήταν στο 78%.
Για τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, τη μικρότερη πτώση σε επίπεδο χώρας την κατέγραψε η Λιθουανία με το ποσοστό να ανέρχεται στο 18%. Τη Λιθιουανία ακολούθησε η Φινλανδία με 21% πτώση και η Νορβηγία με 24%. Την πεντάδα κλείνουν με “ισοβαθμία” στο ποσοστό της πτώσης η Ουγγαρία και η Σουηδία με 26%.
Οι ταξινομήσεις των χωρών που χτυπήθηκαν περισσότερο από τον κορωνοϊό και τα μέτρα που πήραν οι κυβερνήσεις ήταν εκείνες της Κροατίας (-56%), του Ηνωμένου Βασιλείου (-51%), της Ιταλίας (-50%), της Γαλλίας και της Πορτογαλίας (-48%) και της Ελλάδας (-47%). Αυτό τη στιγμή που ο μέσος όρος της πτώσης στην Ευρώπη των 27 έφτασε στο 43%.
Η κατηγορία που “κράτησε” καλύτερα από όλες αυτή τη δύσκολη περίοδο ήταν εκείνη των ηλεκτρικών, η οποία αύξησε παράλληλα σε σημαντικό βαθμό το μερίδιο της επί του συνόλου λόγω και της έντονης πτώσης που είχαν τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, το Μάιο το μερίδιο της πίτας των ηλεκτρικών έφτασε στο 15%, για τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης στο 52% και για τα diesel στο 30%. Τα ποσοστά για τον Μάιο του 2019 έφερναν ξανά τα βενζινοκίνητα σε θέση ισχύος αλλά με μερίδιο στο 58%, με τα diesel στο 32% και τα ηλεκτρικά στο μόλις 7%. Η διεύρυνση του μεριδίου των ηλεκτρικών οφείλεται και στα λιγότερο αυστηρά μέτρα που πήραν οι βόρειες χώρες, εκεί όπου τα ηλεκτρικά τυγχάνουν παράλληλα σαφώς μεγαλύτερης αποδοχής. Τέλος, δημοφιλέστερη κατηγορία όλων ήταν για μία ακόμη φορά τα SUVs έχοντας το 40% της αγοράς, ενώ η λιγότερο δημοφιλής ήταν τα πολυτελή με μερίδιο μόλις 0,2%.