Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε το τέλος των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Λίγες μέρες πριν, κάποιες φωνές αντίθετες προς αυτή την κατεύθυνση άρχισαν να ακούγονται από Γερμανία, ενώ τώρα, πέντε χώρες της Ε.Ε. επιθυμούν να καθυστερήσουν το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ουσιαστική απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel.
Πριν δούμε ποιες είναι αξίζει να τονίσουμε ότι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε ξεκαθαρίσει πριν από μερικούς μήνες ότι θα απαγορεύεται η πώληση νέων Ι.Χ. με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030 στην χώρα μας (πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε τις σχετικές δηλώσεις).
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, όμως, έχουν ήδη εκφραστεί έντονες αντιδράσεις από πέντε χώρες. Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία επιθυμούν να δοθεί παράταση μίας πενταετίας στην πρόταση της επιτροπής, δηλαδή το τέλος των θερμικών κινητήρων να έρθει από το 2040 κι έπειτα. Πιο συγκεκριμένα, σε έγγραφο που κυκλοφόρησε μεταξύ των κρατών της Ε.Ε., οι πέντε χώρες ζήτησαν μείωση CO2 κατά 90% από τα αυτοκίνητα μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040. Αντίστοιχα, για τα επαγγελματικά ζήτησαν μείωση 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040.
Στο έγγραφο αναφέρθηκε ότι πρέπει να δημιουργηθεί επαρκής μεταβατική περίοδος και ότι υπάρχει ανάγκη για επέκταση των υποδομών φόρτισης. Επίσης, Βούλγαρος αξιωματούχος τόνισε την ανάγκη να ληφθούν υπόψιν κι άλλοι παράγοντες πέρα από τον κλιματικό, όπως ο οικονομικός και ο κοινωνικός. Τέλος, τόνισε και τις σημαντικές διαφορές στην αγοραστική δύναμη μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.