Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι προδιαγραφές των νέων μοντέλων είναι ιδιαίτερα αυστηρές ως προς τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια. Για παράδειγμα δεν υπάρχει νέο αυτοκίνητο από το 2014 και μετά χωρίς στάνταρ το ESP, ενώ το νέο Suzuki Jimny έφαγε… πόρτα λόγω ρύπων και θα επιστρέψει ως επαγγελματικό! Σε άλλες αγορές, όμως, υπάρχουν παλιά μοντέλα που πωλούνται ακόμα σαν καινούρια.
LADA: Το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της με οθόνη αφής και σύνδεση στο internet
Το πιο τρανό παράδειγμα είναι ασφαλώς το Lada Niva, το οποίο συμπληρώνει ήδη 43 χρόνια στην παραγωγή. Το αειθαλές ρώσικο offroad διατίθεται και μάλιστα σε αρκετές εκδόσεις, όπως πχ. Urban και Bronto. Κάτω από το καπό του παραμένει ο κλασσικός ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,7 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 82 ίππους.
Άλλο ένα παράδειγμα, λιγότερο δημοφιλές είναι το Peugeot 405. Ναι, καλά καταλάβατε. Υπάρχει μία χώρα στην οποία το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθεται ως καινούριο. Ο λόγος για το Αζερμπαϊτζάν, στην αγορά του οποίου υπάρχει το συγκεκριμένο μοντέλο και πωλείται ως καινούριο έναντι του ποσού των 8.600 ευρώ. Η επίσημη ονομασία του είναι Peugeot Khazar 406 και κατασκευάζονται περίπου 10.000 μονάδες ανά έτος.
Τέλος, το Toyota Land Cruiser ξεκίνησε την “καριέρα” του το 1984 και έκτοτε δεν σταμάτησε να παράγεται, τουλάχιστον σε κάποιες χώρες. Ενδεικτικά, στην αγορά της Νότιας Αφρικής εξακολουθεί να πωλείται σαν καινούριο. Εξοπλίζεται με έναν θηριώδη V8 κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 4,5 λίτρων και εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σκληροτράχηλα οχήματα της αγοράς.