Μικρά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία: Fiat 500

Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στα "μικρά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία" αυτή την φορά με το θρυλικό Fiat 500. Πάμε να το γνωρίσουμε.
Fiat 500

Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στα “μικρά αυτοκίνητα με μεγάλη ιστορία” πηγαίνοντας μια βόλτα προς το Τορίνο για να συναντήσουμε τη Fiat, η οποία το 1957, θα αντικαταστήσει το Fiat 500 Topolino με το περίφημο “πεντακοσαράκι” ή επισήμως Fiat 500. Σχεδιασμένο από τον Dante Giacosa, το νέο Fiat 500 ήταν ένα μικροσκοπικό, πισωκίνητο, δίθυρο, τετραθέσιο αυτοκίνητο με συνολικό μήκος 2,97 μέτρα, το οποίο έκρυβε κάτω από το πίσω καπό του έναν οικονομικό, δικύλινδρο, τετράχρονο, αερόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 479 κ.εκ. που απέδιδε 13 ίππους στις 4.000 στροφές και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 85 χλμ./ώρα. Λίγους μήνες αργότερα αυξήθηκε η ισχύς του κατά δύο ίππους και έτσι η τελική του διαμορφώθηκε στα 90 χλμ./ώρα. Ατού του αυτοκινήτου ήταν το καμπυλωτό του σχήμα, που του χάριζε έναν πρωτοποριακό και αξιοθαύμαστο για την εποχή αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) της τάξης του 0,38.

Το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά δημοφιλές σε ολόκληρη την Ευρώπη, ενώ η Fiat έκανε ολιγάριθμες εξαγωγές του 500 ακόμη και στις ΗΠΑ, μία αγορά που παραδοσιακά αρέσκεται στα μεγάλα σε μέγεθος προϊόντα. Το 500 έγινε ο πατριάρχης των μικρών αυτοκινήτων πόλης, δημιουργώντας ουσιαστικά μία νέα αγορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, το 1960 παρουσιάστηκε και η stationwagon εκδοχή του, το 500 Κ ή 500 Giardiniera, με το μήκος του να φτάνει τα 3,18 μέτρα. Το 500 Giardiniera κατέληξε να πωλείται με το σήμα της Autobianchi στο καπό του, αντί αυτό της Fiat, ενώ θα δάνειζε και το πάτωμά του σε ένα άλλο εμβληματικό, μικροσκοπικό αυτοκίνητο της Autobianchi, τη Bianchina που θα δούμε σε μεταγενέστερο θέμα μας.

Το 500 λανσαρίστηκε σε διάφορες εκδόσεις και γενιές, άλλες πιο πολυτελείς, άλλες πιο σπορ, ενώ παράλληλα υπήρξαν και εκδοχές του φτιαγμένες από άλλους οίκους όπως η Giannini και φυσικά η Abarth, δημιουργήματα της οποίας έθεσαν το Fiat 500 Abarth στον σκληροτράχηλο κόσμο των ράλι.

Το Fiat 500 παρέμεινε στην παραγωγή λόγω αυξημένης ζήτησης ως το 1975, παρότι η ολοκλήρωσή της προοριζόταν για το 1972, με τη συμπλήρωση 15 χρόνων, χρονιά που παρουσιάστηκε και ο αντικαταστάτης του 500, το Fiat 126.

Φυσικά, όλοι γνωρίζουμε πως το Fiat 500 πλέον έχει επιστρέψει για τα καλά και έχει αποκτήσει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, κάτι που σημαίνει πως για πολλά ακόμη χρόνια θα κυκλοφορεί ανάμεσά μας (διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ήπια υβριδική και πιο προσιτή έκδοση του νέου Fiat 500 ετοιμάζεται να μπει στην παραγωγή και διευρύνει τις επιλογές, δίπλα στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο....
Για τον εορτασμό των 70 ετών του, το εμβληματικό FIAT του 1955 παίρνει μέρος στα 1000 Miglia....

Η ώρα της έλευσης του νέου FIAT Grande Panda στην ελληνική αγορά έφτασε! Το νέο B-SUV της ιταλικής εταιρείας έρχεται σε δύο εκδόσεις. Η μία...

Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, πλούσιος εξοπλισμός και πέντε χρόνια εγγύηση! Δείτε τη νέα τιμή για το υβριδικό B-SUV της FIAT......
Πάνω από Kia Picanto και Toyota Aygo X! Δείτε τον "βασιλιά" των μικρών μοντέλων στην ελληνική αγορά και τις τιμές του......
Grande Panda 4x4 ονομάζεται το concept που παρουσίασε η FIAT και σύμφωνα με την ίδια αυτή είναι η "πρόγευση" της επόμενης γενιάς του θρυλικού 4κίνητου...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

xania_krani

Χανιά – Μοίρασε κράνη η τροχαία στους δικυκλιστές

κράνος

Νέος Κ.Ο.Κ. – Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους: Πάνω από 3.000 παραβάσεις τη δεύτερη εβδομάδα

Peugeot-E-5008(3)

Δοκιμάζουμε το μεγαλύτερο SUV της Peugeot – Υβριδικό, με 7 θέσεις