MINI JCW Countryman: Οδηγούμε το ισχυρότερο MINI που κατασκευάστηκε ποτέ

Οδηγούμε το κορυφαίο MINI JCW Countryman, το οποίο έχει τον ισχυρότερο κινητήρα που τοποθετήθηκε ποτέ κάτω από το καπό πολιτικού MINI.

Βρείτε μας στο


H MINI είναι μία μάρκα με μακρά παράδοση και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, επομένως κάθε άλλο παρά έκπληξη αποτελεί το γεγονός πως φροντίζει πάντοτε στην γκάμα της να έχει και εκδόσεις με σπορ ταμπεραμέντο και DNA. Μόνο που πλέον έκανε το βήμα παραπάνω… καθώς παρουσίασε τις νέες εκδόσεις John Cooper Works, οι οποίες έχουν αναβαθμισμένο μοτέρ 2.0 λτ. το οποίο αποδίδει 306 ίππους και είναι το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο παραγωγής της βρετανικής μάρκας. Εμείς το οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από αυτό, στις πιο κάτω γραμμές.

Δείτε επίσης: Ο θρυλικός Rauno Aaltonen με τον Κώστα Στεφανή (+video)

Το ισχυρότερο MINI ever…
Όπως είναι λογικό, το να οδηγείς το ισχυρότερο πολιτικό MINI που κυκλοφόρησε ποτέ δεν είναι και λίγο… Προετοιμάζεσαι λοιπόν ψυχολογικά και σίγουρα είσαι έτοιμος να βιώσεις μία ιδιαίτερη εμπειρία πίσω από το τιμόνι ενός ούτως ή αλλιώς ιδιαίτερου αυτοκινήτου τόσο εμφανισιακά όσο και σε οδηγική συμπεριφορά (τουλάχιστον από αυτά που μας έχει δείξει σε πιο ταπεινές εκδόσεις του). Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τον πρωταγωνιστή της υπόθεσης που δεν είναι άλλος από τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Η τελευταία γενιά του 2.0 λτ. υπερτροφοδοτούμενου 4κύλινδρου κινητήρα που εξελίχθηκε για τα μοντέλα John Cooper Works με τεχνολογία MINI TwinPower Turbo έχει να επιδείξει αυξημένη ισχύ κατά 75 ίππους σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 100 Nm στα 450 Nm, ενώ ανάλογη είναι και η αύξηση της επιτάχυνσης. Το νέο MINI John Cooper Works Countryman χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ώρα μόλις 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η απόδοσή του σε όλο το φάσμα στροφών είναι εντυπωσιακή (τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα). Σε πιο… εξειδικευμένες πληροφορίες πρέπει να πούμε τα εξής. Το μοτέρ φέρει ειδικές τροποποιήσεις οι οποίες περιλαμβάνουν έναν ενισχυμένο στρόφαλο, κύριο ρουλεμάν μεγαλύτερης διατομής, ειδικά έμβολα, μπιέλες, και νέο αποσβεστήρα κραδασμών με βελτιστοποιημένη ψύξη. Η σημαντικά αυξημένη ισχύς σε σχέση με την προηγούμενη κινητήρια μονάδα, είναι επίσης αποτέλεσμα χρήσης του μεγαλύτερου υπερσυμπιεστή. Ο σχέση συμπίεσης του νέου κινητήρα έχει μειωθεί από 10,2 σε 9,5 για να εναρμονιστεί με την αυξημένη πίεση υπερπλήρωσης του συστήματος. Επιπλέον, ο υπερσυμπιεστής που είναι ενσωματωμένος στην πολλαπλή εξαγωγής φέρει βαλβίδα εκτόνωσης (σκάστρα) που συμβάλλει στα βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά απόκρισης. Ο αυλός εισαγωγής έχει επίσης επανασχεδιαστεί με στόχο την μέγιστη ροή. Η άμεση παραγωγή ισχύος στον κινητήρα υποστηρίζεται από την τελευταία γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού βενζίνης. Τα νέα μπεκ πολλαπλών οπών ανάμεσα στις βαλβίδες επιτρέπουν αυξημένη ροή, μεταφέροντας το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με πίεση ψεκασμού έως 350 bar. Η άριστη εξαέρωση του καυσίμου επιτρέπει ακριβή δοσολογία, το μυστικό για καθαρή καύση και βέλτιστη απόδοση. Η τεχνολογία MINI TwinPower Turbo περιλαμβάνει επίσης πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων με το σύστημα VALVETRONIC (πατέντα του BMW Group), και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων στην πλευρά εισαγωγής και εξαγωγής (double VANOS). Έτσι, το μοτέρ καταφέρνει και κορυφαίες περιβαλλοντικές επιδόσεις, καθώς έχει επίσημη μέση κατανάλωση στα 6,9-7,3 λίτρα και εκπομπές ρύπων στα 156 – 166 γρ./χλμ. CO2. Εμείς στην πράξη είδαμε μέση κατανάλωση 8,5 λίτρα/10 χλμ. ενώ όταν κινηθήκαμε σβέλτα (λόγω και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου) η μέση τιμή της κατανάλωσης ανέβηκε στα 10,5 λίτρα/100 χλμ. Τιμές καλές αν σκεφτείς πως έχεις ένα μοτέρ 306 ίππων!

Και οι συμπρωταγωνιστές
Μπορεί εδώ το μοτέρ να πρωταγωνιστεί, όμως και η μετάδοση οφείλει ιδιαίτερη μνεία. Βλέπετε, ο κινητήρας μεταδίδει την ισχύ του στο εξελιγμένο, 8τάχυτο, σπορ κιβώτιο Steptronic. Ο συμπλέκτης του μετατροπέα ροπής (στάτης) κλείνει αμέσως μετά την εκκίνηση, δημιουργώντας άμεση σύνδεση με τον κινητήρα για αυξημένη απόκριση. Shift paddles (Χειριστήρια αλλαγών) τοποθετούνται στάνταρ στο τιμόνι για μηχανική επιλογή σχέσεων, ενώ προσφέρει λειτουργία εκκίνησης για επιτάχυνση από στάση, με βέλτιστη πρόσφυση και μέγιστη δυναμική. Οι αλλαγές είναι ακαριαίες και ομαλές, ενώ όταν ο ρυθμός είναι… αστικός, το κιβώτιο είναι εξαιρετικά άνετο και περνά απαρατήρητο. Μάλιστα υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό που μειώνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των εμπρός τροχών. Υπό συνθήκες φορτίου, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παραχθεί ένα ποσοστό εμπλοκής έως 39%. Το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό είναι συνδεδεμένο με το DSC (Dynamic Stability Control), που βοηθά στην πρόσφυση του νέου MINI John Cooper Works Countryman σε τερέν με χαμηλή πρόσφυση και στη δυναμική, σπορ συμπεριφορά στις στροφές. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε και ιδιαίτερη αναφορά στο σύστημα τετρακίνησης ALL4 διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης. Ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου MINI John Cooper Works Countryman και αναβαθμίστηκε πλήρως. Αποτελείται από ένα κιβώτιο στον εμπρός άξονα (power take-off), έναν κεντρικό άξονα δύο τμημάτων και το πίσω διαφορικό με ηλεκτροϋδραυλικά ρυθμιζόμενο πολύδισκο συμπλέκτη (Hang-on). Ο ευφυής εγκέφαλος του συστήματος ALL4 είναι συνδεδεμένος με το DSC Dynamic Stability Control και υπολογίζει σταθερά την ιδανική κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Αυτό σημαίνει ότι η εξαιρετική ισχύς κατανέμεται πάντα εκεί όπου μπορεί να μετατραπεί πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά σε οδηγική απόλαυση.

Στην πράξη
Γνωρίζοντας για όλη αυτή την τεχνολογία, στην πράξη περιμένεις να δεις πως μεταφράζεται πίσω από το τιμόνι. Το αποτέλεσμα σε αφήνει άφωνο. Το MINI JCW Countryman καταφέρνει να είναι αποτελεσματικό, ακόμη και σε διαφορετικές συνθήκες. Είναι φιλικό στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης, ενώ μπορεί να σε κάνει να κυνηγήσεις τα όρια (τα δικά σου και τα δικά του) αν το επιθυμείς. Είναι πάντοτε διαθέσιμο να σου προσφέρει μια όμορφη οδηγική εμπειρία. Ακόμη όμως και σε ακραίες καταστάσεις παραμένει φιλικό και προειδοποιεί τον οδηγό του, δίνοντάς του χρόνο να αντιδράσει. Η ανάρτησή του δίνει προτεραιότητα δυναμικά χαρακτηριστικά και όχι στην άνεση, επιλογή λογική καθώς μην ξεχνάμε πως το στιβαρό πλαίσιο έχει να διαχειριστεί 306 ίππους! Σε κάθε περίπτωση είναι πιο άνετο από όσο θα περιμένεις από το ισχυρότερο ever ΜΙΝΙ, με ικανοποιητική απόσβεση κραδασμών. Δεν το λες “καθαρόαιμο”, σίγουρα όμως το λες σπορ! Και σίγουρα είναι σπορ με τρόπο ταπεινό, που δεν το καθιστά απόμακρο και δύστροπο.

Δεν ξεχνά πως είναι ένα SUV
Παρά τον σπορ χαρακτήρα του το MINI JCW Countryman δεν ξεχνά την… καταγωγή του. Παραμένει ποιοτικό στην καμπίνα με τέλεια συναρμογή και φινίρισμα υλικών αλλά και με εργονομία που απαιτεί εξοικείωση κυρίως λόγω των σχεδιαστικών επιλογών. Παράλληλα χει ικανοποιητικό χώρο για τέσσερα άτομα και μπόλικες θήκες για μικροαντικείμενα. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 450 λίτρα και το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος και δεν αφήνει κενά. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική, με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και πολύ καλή πλευρική στήριξη.

Εν κατακλείδι η MINI κατάφερε να περάσει από τους απόλυτους αριθμούς (που λένε πως έχουμε να κάνουμε με το ισχυρότερο MINI) στο απόλυτο μοντέλο της. Αν κάποιος έχει τα 55.250 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο, τότε σίγουρα μπορεί να πάρει το κορυφαίο MINI που κατασκευάστηκε ποτέ. Και ο χαρακτηρισμός κορυφαίο δεν αφορά μόνο τις επιδόσεις αλλά την συνολική εικόνα του!

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε την συνέντευξη του θρυλικού Rauno Aaltonen, που έχει γράψει ιστορία με τα… χρώματα της MINI στους αγώνες.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr