Τη μείωση των ανώτατων ορίων ταχύτητας προτείνει ο ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών) για την εξοικονόμηση ενέργειας. Συγκεκριμένα αναφέρει πως στους αυτοκινητοδρόμους το ανώτατο όριο ταχύτητας θα πρέπει να είναι στα 110 χλμ./ώρα και στην πόλη στα 30 χλμ.ώρα.
Με τον τρόπο αυτό, διατείνονται οι ιθύνοντες του ΣΕΕΠΕ θα μπορέσει να υλοποιηθεί ο εθνικός στόχος ενεργειακής εξοικονόμησης για το 2030 που προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία.
Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (12% για πετρελαιοκίνητα οχήματα και 18% για βενζινοκίνητα). Τιμές που θα βοηθήσουν πολύ στην καλύψει σημαντικού μέρους του στόχου.
Το καθεστώς επιβολής για τις εταιρείες ισχύει ήδη για την περίοδο 2014 – 2020, θεωρείται όμως ότι ο στόχος εξοικονόμησης που τους αναλογεί για την περίοδο αυτή θα επιτευχθεί.
Αξίζει να αναφέρουμε πως σε περίπτωση πλήρους αποτυχίας (αν δηλαδή δεν γινόταν καθόλου εξοικονόμηση) το πρόστιμο για το σύνολο των εταιρειών θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. και θα οδηγούσε -όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης- την πλειονότητα των εταιριών σε κλείσιμο.
Τα μέτρα που προτείνει ο ΣΕΕΠΕ, πέρα από τη μείωση των ορίων ταχύτητας, είναι η επιδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας, η λήψη μέτρων για εξοικονόμηση στη βιομηχανία σε εθελοντική βάση, η διάθεση μέρους των φόρων που επιβαρύνουν την ενέργεια στο Πράσινο Ταμείο για τη χρηματοδότηση δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας, η δημιουργία των λεγόμενων «πράσινων διαδρόμων» για τις εμπορευματικές μεταφορές, κ.ά. Τα μέτρα αυτά εφαρμόζονται ήδη από άλλες χώρες της ΕΕ και είναι εγκεκριμένα από την Κομισιόν, ως δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας.