Το Ράλι Μόντε Κάρλο του 1965 υπήρξε ένας αξέχαστος αγώνας αντοχής καθότι χαρακτηρίστηκε από μεγάλη χιονόπτωση. Τουλάχιστον μέχρι ο επικείμενος νικητής Makinen να φτάσει στην κορυφή του φημισμένου Κολ ντε Τουρινί (ColdeTurini), το χιόνι είχε σταματήσει να πέφτει. Η μάχη για τη νίκη ήταν μεταξύ του δικού του Mini Cooper S και ενός πολύ διαφορετικού αγωνιστικού αυτοκινήτου ράλι, την Porsche 904 GTS του Eugen Böhringer.
Δείτε εδώ όλα τα θέματα Motorsport του “traction.gr”
Η Ειδική Διαδρομή που περνάει από τον αυχένα του Turini δεν είναι απλώς η πιο ονομαστή διαδρομή του Μόντε Κάρλο, αλλά και μία από τις πιο διάσημες Ειδικές Διαδρομές στον κόσμο. Ξεκινάει από το La Bollène-Vésubie έως το Sospel, ή το αντίθετο, ανάλογα την επιλογή των διοργανωτών κάθε χρονιά, σε έναν απότομο και στενό ορεινό δρόμο, με πολλές στροφές και φουρκέτες.
Σε αυτή τη διαδρομή των σχεδόν 30 χιλιομέτρων ο αγώνας περνάει από το Col de Turini, έναν ορεινό περαστικό δρόμο, ο οποίος συνήθως έχει πάγο ή / και χιόνι σε διάφορα τμήματα την εποχή που διεξάγεται ο αγώνας. Οι θεατές ρίχνουν επίσης το χιόνι στον δρόμο, κάτι που, ενώ θεωρείται τελετουργική διαδικασία από το πλήθος, εν τούτοις προβληματίζει και συχνά δημιουργεί προβλήματα στους αγωνιζόμενους.
Στα χρόνια του ’80 και ’90 υπήρχαν και οι ονομαστοί χιονοπόλεμοι από τις δύο «όχθες» του δρόμου, μεταξύ Ιταλών και Γάλλων θεατών…
Το Sospel έχει υψόμετρο 479 μέτρα και, μέσω του επαρχιακού δρόμου D70, η Ειδική φθάνει στο μέγιστο ύψος των 1.603 μέτρων στο Turini πριν αρχίσει να κατηφορίζει προς το La Bollène-Vésubie, με μέση κλίση 6,7%! Το Turini διεξάγεται – παλαιότερα πιο συχνά – και κατά τη διάρκεια της νύχτας και έχει αποκτήσει το προσωνύμιο «νύχτα των μακριών μαχαιριών», λόγω των ισχυρών προβολέων που «κόβουν» τη νύχτα!