Η Yamaha Tenere 700 που αποτελεί ένα από τα best sellers στην κατηγορία της επί ευρωπαϊκού εδάφους ανανεώνεται για τη νέα σεζόν με στόχο να αντιμετωπίσει και τον σκληρό ανταγωνισμό που επικρατεί στην κατηγορία των μεσαίου κυβισμού adventure μοτοσυκλετών.
Διαβάστε επίσης: Άστραψε η Honda στην EICMA – Παρουσίασε V3 κινητήρα με turbo! (+video)
Εμπνευσμένη από τις φημισμένες μοτοσυκλέτες rally raid της Yamaha από το παρελθόν και το παρόν, η Ténéré 700 του 2025 έχει μια ολοκαίνουργια εμφάνιση που συνδυάζεται με εργονομία, η οποία έχει αναπτυχθεί για πιο αποτελεσματική οδήγηση, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Σχεδιαστική η Tenere 700 φρεσκαρίστηκε χωρίς να χάσει την ταυτότητά της με τις περισσότερες αλλαγές να εντοπίζονται στα πλαστικά του φέρινγκ και τον νέο full LED προβολέα, όπως και στην ουρά.
Διαβάστε επίσης: Νέο Piaggio Medley 200 – Με μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα
Η μπροστινή σχεδίαση προσφέρει εξαιρετική ορατότητα και προστασία για τον αναβάτη, χάρη στον μεγάλο μονοκόμματο ανεμοθώρακα, ενώ το μινιμαλιστικό τμήμα από τη μέση έως την ουρά, συμβάλλει σε μια θέση οδήγησης που παρέχει άφθονο χώρο για τον αναβάτη, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μετατοπίζει εύκολα το σώμα του, όταν οδηγεί όρθιος στο χώμα.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, με μεγάλη προσοχή στην εξισορρόπηση του μεγέθους με τη βέλτιστη εργονομία. Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων βρίσκεται τώρα πιο χαμηλά σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, και αυτό συμβάλλει σε ακόμα καλύτερη κατανομή βάρους και ευκολότερο χειρισμό της μοτοσυκλέτας σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.
Το κεντρικό τμήμα της Ténéré 700 έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να διευκολύνει μια ισορροπημένη οπτική μετάβαση μεταξύ του μπροστινού και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, αλλά και για να προσφέρει μια άνετη και χρηστική σέλα για τον αναβάτη. Είναι ένα τμήμα που επιτρέπει την εύκολη μετατόπιση του σώματος που απαιτείται στην εκτός δρόμου οδήγηση. Η νέα μονοκόμματη σέλα είναι εμπνευσμένη από τα ράλι. Είναι πιο μακριά και πιο στενή από την προηγούμενη δύο τμημάτων σέλα και παρέχει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων κατά την οδήγηση.
Τα νέα προστατευτικά των χεριών είναι βαμμένα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας παράλληλα τα πρακτικά πλεονεκτήματα της προστασίας από τα καιρικά φαινόμενα και από τα κλαδιά που ενδέχεται να σταθούν εμπόδιο στην εκτός δρόμου οδήγηση.
Αλλαγές είχαμε και στις αναρτήσεις με το νέο πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 43 χλστ. και 210 χλστ. διαδρομής, ενώ η διαδρομή για τον πίσω τροχό βρίσκεται στα 190 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί στα 240 χλστ. και μειώνεται στα 225 για την έκδοση με το χαμηλότερο ύψος.
Επίσης, η σχεδιαστική ομάδα της Yamaha έχει αναπτύξει νέους ζυγούς, με κάτω βάση από σφυρήλατο αλουμίνιο και πάνω βάση από χυτό αλουμίνιο που συνδυάζονται για να προσφέρουν πρόσθετη αντοχή. Αναθεωρημένη είναι και η πίσω ανάρτηση με νέας σχεδίασης μοχλικό με ένα αναθεωρημένο πίσω αμορτισέρ, το οποίο παρέχει εύκολη ρύθμιση ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, τη συμπίεση και την απόσβεση επαναφοράς. Ο νέος προοδευτικός σύνδεσμος αναπτύχθηκε ως αποτέλεσμα των σχολίων από το πρόγραμμα rally raid της Yamaha και αυξάνει την διαδρομή ανάρτησης διατηρώντας την ίδια διαδρομή τροχών 200 χλστ. όπως η προηγούμενη Tenere 700 (180 χλστ. για την έκδοση χαμηλού ύψους σέλας).
Παράλληλα, στη νέα Ténéré 700 κάνει το ντεμπούτο της μια πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 6,3 ιντσών σε κάθετη διάταξη και στυλ που αντλεί έμπνευση από τα rally raid roadbooks. Η οθόνη προσφέρει συνδεσιμότητα με smartphone, η οποία ξεκλειδώνει μια σειρά λειτουργιών όπως είναι η απρόσκοπτη ενσωμάτωση τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων, καθώς και η μουσική και η πλοήγηση από στροφή σε στροφή μέσω της εφαρμογής MyRide. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να ελεγχθούν από τον αριστερό διακόπτη, γεγονός που επιτρέπει στον αναβάτη να έχει τον πλήρη έλεγχο, χωρίς να είναι απαραίτητη η στάση της μοτοσυκλέτας ή η απομάκρυνση των χεριών του από το τιμόνι.
Για τη διευκόλυνση της απρόσκοπτης ενσωμάτωσης με το smartphone του χρήστη, η μοτοσυκλέτα περιλαμβάνει θύρα USB-C στον βασικό εξοπλισμό. Η πρίζα προστατεύεται από ένα αδιάβροχο καπάκι και βρίσκεται σε βολικό σημείο στη δεξιά πλευρά του κόκπιτ. Εξασφαλίζει ότι οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές θα παραμένουν πλήρως φορτισμένες ακόμη και στις μεγαλύτερες διαδρομές.
Τη νέα οθόνη TFT συμπληρώνουν οι νέοι διακόπτες, οι οποίοι παρέχουν καλύτερη λειτουργικότητα από τους διακόπτες της προηγούμενης γενιάς. Επιπλέον, τα φλας αναβαθμίστηκαν με νέα χαρακτηριστικά να έχουν προστεθεί στον αριστερό διακόπτη: σινιάλο με τα φλας να αναβοσβήνουν τρεις φορές ή συνεχόμενη λειτουργία με αυτόματη ακύρωση.
Ο κινητήρας των 690 κ.εκ. της Yamaha με τους δύο παράλληλους κυλίνδρους δέχτηκε αναβαθμίσεις με πιο αξιοσημείωτη την υιοθέτηση του ride by wire που με τη σειρά του διευκολύνει την αλλαγή χαρτογραφήσεων γκαζιού, για πρώτη φορά στην πλατφόρμα CP2 με δύο χαρτογραφήσεις Sport και Explorer, οι οποίοι έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά με τον δεύτερο να προσφέρει πιο ήπια απόδοση της ισχύος.
Και η εισαγωγή αέρα έχει αναθεωρηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα Tenere 700. Πλέον είναι κοντύτερη και συμβάλλει σε μια ευρύτερη καμπύλη της ροπής στις χαμηλότερες στροφές του κινητήρα, γεγονός που παρέχει σημαντικό πλεονέκτημα στην εκτός δρόμου οδήγηση.
Εργονομικά αλλαγές έγιναν στη θέση οδήγησης. Η θέση ενεργοποίησης του συμπλέκτη έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός (35° δεξιόστροφα) και έχει προστεθεί ένα λείο προστατευτικό κάλυμμα μικρού σχήματος. Αυτές οι βελτιώσεις διασφαλίζουν ότι το σημείο ενεργοποίησης του συμπλέκτη και το προστατευτικό κάλυμμα δεν παρεμβαίνουν στο πόδι του αναβάτη είτε σε καθιστή είτε σε όρθια θέση, δίνοντας του περισσότερο χώρο για να μετατοπίζει το σώμα του.
Το ύψος σέλας της Ténéré 700 παραμένει στα 875 χιλ. (860 χιλ. για την έκδοση με χαμηλό ύψος σέλας) και συνεχίζει να είναι εύκολα προσβάσιμη για πολλούς αναβάτες, χάρη στο στενό προφίλ της. Η μονοκόμματη σέλα σε στυλ rally είναι νέα και συνδυάζεται με το νεότερο ρεζερβουάρ καυσίμου και ένα τροποποιημένο κάλυμμα συμπλέκτη, για να προσφέρει περισσότερο χώρο για τις μετατοπίσεις του σώματος του αναβάτη και να επιτρέψει τη μετάβαση από την εντός δρόμου στην εκτός δρόμου οδήγηση με πολύ μεγάλη ευκολία.
Το τρίγωνο της θέσης οδήγησης παραμένει ίδιο με της πρώτης γενιάς, αλλά η άνεση έχει βελτιωθεί χάρη στην ανασχεδίαση του μπροστινού τμήματος της σέλας. Η άνεση του συνεπιβάτη έχει επίσης βελτιωθεί, με τη μετάβαση σε μια μονοκόμματη σέλα που έχει συμβάλει στη δημιουργία μιας πολύ καλύτερης σύνδεσης μεταξύ του οδηγού και του συνεπιβάτη.
Το μοντέλο Tenere 700 του 2025 έχει δεχτεί πολλές σημαντικές βελτιώσεις, για ενίσχυση της ανθεκτικότητας κατά την απαιτητική εκτός δρόμου οδήγηση. Ο βραχίονας του τελικού της εξάτμισης έχει βελτιωθεί και ένα ένθετο έχει προστεθεί στο πίσω στήριγμά του. Τα σημεία τοποθέτησης του χώρου αποσκευών αξεσουάρ έχουν επίσης ενισχυθεί, ενώ ο πλαϊνός διακόπτης σταντ έχει ανασχεδιαστεί και μετατοπιστεί σύμφωνα με τα σχόλια των πελατών.
Ένα ακόμη σημαντικό σημείο επαφής της Tenere 700 έχει επίσης αναβαθμιστεί για το μοντέλο 2025, με νέα, μεγαλύτερα μαρσπιέ που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Τα νέα μαρσπιέ εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Tenere 700 World Raid. Είναι κατά 10 χιλιοστά πιο φαρδιά από τα μαρσπιέ του προηγούμενου μοντέλου και πραγματικά βοηθούν τον αναβάτη, να τα αξιοποιεί για να κατευθύνει τη μοτοσυκλέτα του σε χαμηλής πρόσφυσης εδάφη.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν ανανεωμένο κιβώτιο ταχυτήτων για ομαλότερη αλλαγή ταχυτήτων. Ο αριθμός των εσωτερικών δοντιών στα γρανάζια ταχύτητων έχει αυξηθεί από πέντε σε έξι μεταξύ της πρώτης και της τρίτης ταχύτητας για να μειωθούν οι κραδασμοί, ενώ η γωνία τους έχει τροποποιηθεί από την τέταρτη έως την έκτη ταχύτητα, για να μειωθεί το φαινόμενο της μη πλήρους εμπλοκής των γραναζιών κατά το άνοιγμα και το κλείσιμο του γκαζιού.
Για το ρυθμιζόμενο ABS, το Mode 1 είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα που ενεργοποιεί το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και στους δύο τροχούς, σύμφωνα με τις νομικές απαιτήσεις για τους δημόσιους δρόμους, ενώ το Mode 2 απενεργοποιεί το ABS μόνο στον πίσω τροχό. Το Mode 2 είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε βατούς χωματόδρομους. Επιτρέπει στους αναβάτες, όταν στρίβουν να επωφελούνται από την υποβοήθηση που προσφέρει η ολίσθηση του πίσω τροχού, διατηρώντας παράλληλα τη σιγουριά που παρέχει η λειτουργία του ABS στον μπροστινό τροχό. Το Mode 3 απενεργοποιεί την παρέμβαση του ABS και δίνει τον πλήρη έλεγχο του φρεναρίσματος στον αναβάτη.