Νέες μετρήσεις κατανάλωσης: Πώς επηρέασαν τα ηλεκτρικά;

Οι νέες αυστηρότερες μετρήσεις WLTP έφεραν αλλαγές στις ανακοινώσιμες καταναλώσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Τι συνέβη όμως για τα ηλεκτρικά;
φόρτιση

Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν πλέον καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων για τα μοντέλα τους με κινητήρα εσωτερικής σύμφωνα με το νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP –ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για το νέο κύκλο μετρήσεων θα το βρείτε εδώ. Οι νέες αυστηρότερες μετρήσεις βάζουν το απαρχαιωμένο πρότυπο NEDC στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, ενώ φέρνουν παράλληλα τις ανακοινώσιμες τιμές πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και σε αυτό που θα δει και ο καταναλωτής στο δρόμο.

Ο νέος κύκλος μετρήσεων ισχύει φυσικά και για τα ηλεκτρικά μοντέλα με τους κατασκευαστές να ανακοινώνουν και για αυτά νέα νούμερα που παρουσιάζουν, μια αρκετά διαφορετική εικόνα σε σύγκριση με το πρότυπο NEDC.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του JATO, και όπως ήταν αναμενόμενο με το WLTP, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν μείωση στην αυτονομία τους, σε σύγκριση με τις μετρήσεις του NEDC. Και όχι μόνο.

Οι ερευνητές του JATO έκαναν σύγκριση παλιών και νέων τιμών σε 23 μοντέλα που φέρουν ηλεκτρικές εκδόσεις για την ολλανδική αγορά, σε αυτονομία, χωρητικότητα μπαταριών αλλά και τιμή με τα ευρήματα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρουν.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο πρότυπο η μέση αυτονομία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα συγκεκριμένα μοντέλα μειώθηκε κατά 27,45 χιλιόμετρα και έπεσε στα 343,35 έναντι 370,8 χλμ. με βάση το NEDC.

JATO

Παράλληλα παρατηρείται ότι τα ίδια μοντέλα φέρουν πλέον μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (kWh), η οποία κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 5,6 kWh επιπλέον (53,6 για το ομολογκάρισμα του WLTP έναντι 48,05 για το NEDC).

JATO

Παράλληλα και παρά τη μείωση της μέσης τιμής της αυτονομίας, η μέση τιμή των μοντέλων της έρευνας αυξήθηκε κατά 1.625,76 ευρώ, κάτι που σχετίζεται και με τις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά όχι απαραίτητα, όπως διαπιστώνει η έρευνα. Συγκεκριμένα τα μοντέλα που κράτησαν τις ίδιες μπαταρίες και για το νο πρότυπο, η τιμή τους αυξήθηκε σε μέσο όρο κατά 1.029,09 ευρώ, ενώ τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες η διαφορά στην μέση τιμή ανήλθε στα 2.355,02 ευρώ.

JATO

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέση διαφορά στην αυτονομία μεταξύ ίδιων μοντέλων που αναβάθμισαν ή όχι τις μπαταρίες τους. Αυτά που δεν αναβάθμισαν τις μπαταρίες τους παρουσίασαν μέση πτώση 80 χλμ. στην αυτονομία τους, ενώ τα ίδια μοντέλα μοντέλα με αναβαθμισμένες μπαταρίες επέδειξαν βελτίωση με την μέση αυτονομία τους να αυξάνεται κατά 27 χιλιόμετρα.

JATO

Πολλές αλλαγές έφερε λοιπόν ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP που επηρέασε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όχι μόνο στην αυτονομία τους, αλλά στην χωρητικότητα των μπαταριών τους αλλά εν μέρει και στην τιμή τους.

Πηγή: JATO

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Η BYD ανακοίνωσε το Atto 2 Comfort, τη νέα κορυφαία έκδοση του ηλεκτρικού B-SUV, με μεγαλύτερη μπαταρία και πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Η Cayenne περνά στην ηλεκτρική εποχή με την παρουσίαση του νέου SUV που είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Porsche....
Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν αλλαγές για τη σεζόν 2026 για το 1ο στον κόσμο Κύπελλο rally ηλεκτρικών ενιαίου τύπου με την αρχή να...
Τα O’Joy Deals ανακοινώθηκαν με σημαντικό όφελος για τους ενδιαφερόμενους που μπορεί να φτάσει έως τα 7.500 ευρώ, για περιορισμένο αριθμό μοντέλων....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα