Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν πλέον καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων για τα μοντέλα τους με κινητήρα εσωτερικής σύμφωνα με το νέο πρότυπο μετρήσεων WLTP –ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε για το νέο κύκλο μετρήσεων θα το βρείτε εδώ. Οι νέες αυστηρότερες μετρήσεις βάζουν το απαρχαιωμένο πρότυπο NEDC στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, ενώ φέρνουν παράλληλα τις ανακοινώσιμες τιμές πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και σε αυτό που θα δει και ο καταναλωτής στο δρόμο.
Ο νέος κύκλος μετρήσεων ισχύει φυσικά και για τα ηλεκτρικά μοντέλα με τους κατασκευαστές να ανακοινώνουν και για αυτά νέα νούμερα που παρουσιάζουν, μια αρκετά διαφορετική εικόνα σε σύγκριση με το πρότυπο NEDC.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του JATO, και όπως ήταν αναμενόμενο με το WLTP, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν μείωση στην αυτονομία τους, σε σύγκριση με τις μετρήσεις του NEDC. Και όχι μόνο.
Οι ερευνητές του JATO έκαναν σύγκριση παλιών και νέων τιμών σε 23 μοντέλα που φέρουν ηλεκτρικές εκδόσεις για την ολλανδική αγορά, σε αυτονομία, χωρητικότητα μπαταριών αλλά και τιμή με τα ευρήματα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο πρότυπο η μέση αυτονομία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές για τα συγκεκριμένα μοντέλα μειώθηκε κατά 27,45 χιλιόμετρα και έπεσε στα 343,35 έναντι 370,8 χλμ. με βάση το NEDC.
Παράλληλα παρατηρείται ότι τα ίδια μοντέλα φέρουν πλέον μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας (kWh), η οποία κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 5,6 kWh επιπλέον (53,6 για το ομολογκάρισμα του WLTP έναντι 48,05 για το NEDC).
Παράλληλα και παρά τη μείωση της μέσης τιμής της αυτονομίας, η μέση τιμή των μοντέλων της έρευνας αυξήθηκε κατά 1.625,76 ευρώ, κάτι που σχετίζεται και με τις μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά όχι απαραίτητα, όπως διαπιστώνει η έρευνα. Συγκεκριμένα τα μοντέλα που κράτησαν τις ίδιες μπαταρίες και για το νο πρότυπο, η τιμή τους αυξήθηκε σε μέσο όρο κατά 1.029,09 ευρώ, ενώ τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες μπαταρίες η διαφορά στην μέση τιμή ανήλθε στα 2.355,02 ευρώ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέση διαφορά στην αυτονομία μεταξύ ίδιων μοντέλων που αναβάθμισαν ή όχι τις μπαταρίες τους. Αυτά που δεν αναβάθμισαν τις μπαταρίες τους παρουσίασαν μέση πτώση 80 χλμ. στην αυτονομία τους, ενώ τα ίδια μοντέλα μοντέλα με αναβαθμισμένες μπαταρίες επέδειξαν βελτίωση με την μέση αυτονομία τους να αυξάνεται κατά 27 χιλιόμετρα.
Πολλές αλλαγές έφερε λοιπόν ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP που επηρέασε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όχι μόνο στην αυτονομία τους, αλλά στην χωρητικότητα των μπαταριών τους αλλά εν μέρει και στην τιμή τους.
Πηγή: JATO