Νέο Aprilia Tuono 660. Οι λεπτομέρειες του μεσαίου streetfighter

Μετά από το σπορ RS 660 η Aprilia προχώρησε στην αποκάλυψη των τεχνικών χαρακτηριστικών του νέου Tuono 660 που φέρνει τον ιταλικό Κεραυνό στη μεσαία κατηγορία κυβισμού.

Βρείτε μας στο
Aprilia Tuono 660

Το νέο εν σειρά δικύλινδρο Aprilia Tuono 660 κάνει δυναμική είσοδο στις μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού προτάσσοντας το σπορ DNA που τρέχει στις φλέβες και του μεγαλύτερου V4 Tuono 1100 αλλά και την ικανότητα της Aprilia να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με εξαιρετική συμπεριφορά ανεξάρτητα από τον κυβισμό τους.

Διαβάστε επίσης – Aprilia RS 660. Δείτε τιμή και μάθετε τα πάντα γι’ αυτή

Αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το όνομα Tuono (Κεραυνός στα ιταλικά) σε μια μοτοσυκλέτα μεσαίου κυβισμού της Aprilia, ένα όνομα που κοσμούσε μέχρι πρότινος μόνο τα μεγάλα streetfighter της εταιρίας από το Noale και το “εισαγωγικό” στον κόσμο των Ιταλών μοντέλο των 125 κ.εκ.

Από πλευράς απόδοσης το Tuono 660, έχοντας ως βάση το αδελφό RS 660, στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας σε ένα “πακέτο” που συνδυάζει και χρηστικότητα λόγω της πιο όρθιας θέσης οδήγησης που επιβάλλουν οι streetfighter “προδιαγραφές”

Ο προηγμένος δικύλινδρος κινητήρας είναι, αν όχι ο ισχυρότερος, είναι ένας από τους πιο δυνατούς σε αυτόν τον κυβισμό, κάτι που δεν προκαλεί και μεγάλη εντύπωση αν σκεφτεί κανείς πως οι κύλινδροι του προέρχονται από το μεγάλο Τuono V4, το οποίο με τη σειρά του βασίζεται στο superbike των Ιταλών RSV4.

Το Tuono 660, μοιράζεται με το RS 660, πλαίσιο κινητήρα και περιφερειακά και έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις που επιτάσσουν οι προδιαγραφές της streetfighter κατηγορίας. Για την περίσταση κινητήρας με τον στρόφαλο των 270 μοιρών φέρει διαφορετικές ρυθμίσεις που έχουν ως αποτέλεσμα η απόδοση του να ανέρχεται στους 95 ίππους (από 100) με το αλουμινένιο πλαίσιο των δύο δοκών αλλά και το αλουμινένιο ψαλίδι να παραμένουν ως είχαν. Έναντι του RS κοντύτερη παρουσιάζεται και η τελική μετάδοση του κιβωτίου με στόχο τις πιο δυναμικές επιταχύνσεις. Να σημειωθεί πως υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση 35KW (47 ίππων) για τους αναβάτες που έχουν στα χέρια τους δίπλωμα κατηγορίας A2.

Διαφορετικό set up έχει και η ανάρτηση της Kayaba ώστε να ταιριάζει περισσότερο στην καθημερινότητα του αναβάτη του και αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε και διαφορετικό ίχνος χάρη στη διαφορετική πλάκα του ανεστραμμένου πιρουνιού.

Αν και μεσαίου κυβισμού το Tuono 660, των 183 “γεμάτων” κιλών, φέρει πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το οποίο απαρτίζεται από ride-by-wire γκάζι αλλά και την σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων APRC της Aprilia. Με λίγα λόγια αυτά σημαίνουν ρυθμιζόμενο traction control, ABS, σύστημα ελέγχου ανύψωσης του εμπρός τροχού, cruise control, σύστημα ελέγχου “φρένου” του κινητήρα και διαφορετικές χαρτογραφήσεις για το εν σειρά δικύλινδρο μοτέρ. Οι χαρτογραφήσεις που επηρεάζουν και τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρονικών συστημάτων είναι συνολικά πέντε με τις τρεις από αυτές να προορίζονται για πίστα.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκους 320 χλστ. που συνεργάζονται με 4πίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες της Brembo, ακτινική τρόμπα με τα σωληνάκια να είναι μεταλλικά και έτσι δεν υπάρχουν αλλαγές έναντι του RS 660.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr