Νέο Audi Q7: Ανάκτηση ενέργειας, ισχύς έως 286 ίππους, σύντομα και στην πρίζα!

Η Audi ανανεώνει τη ναυαρχίδα της στα SUV, με το νέο Q7 να διαθέτει στοχευμένες βελτιώσεις σε κάθε τομέα, ενώ σύντομα αναμένεται και σε έκδοση plug-in. Ας το εξερευνήσουμε!

Βρείτε μας στο


Το Audi Q7 αποτελεί το μεγάλο SUV της γερμανικής μάρκας και όπως είναι λογικό, διαθέτει το state-of-the-art των εξελίξεων σε κάθε επίπεδο. Με την ανανέωσή του, η Audi στοχεύει να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τον πήχη, στην απαιτητική κατηγορία των πολυτελών SUV. Από εξωτερική εμφάνιση και εσωτερικό, μέχρι τεχνολογικά συστήματα, κινητήρες και οδική συμπεριφορά, το Audi Q7 έχει δεχθεί μια πλήρη σειρά “περιποιήσεων”.

Εμφάνιση και εσωτερικό
Εξωτερικά, το νέο Audi Q7 διαθέτει κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με τα υπόλοιπα SUV της μάρκας, που έχουν το κοινό γράμμα “Q”. Σε επίπεδο διαστάσεων, είναι πιο μακρύ κατά 11 χιλιοστά από το προηγούμενο (μήκος 5.063 χιλιοστά), ενώ έχει πλάτος 1.970 και ύψος 1.741 χιλιοστών. Εμπρός, ξεχωρίζουν η οκταγωνική μάσκα Singleframe με τις 6 κάθετες γρίλιες και οι δύο εισαγωγές αέρα στο πλάι. Οι προβολείς των φώτων εφοδιάζονται προαιρετικά με τεχνολογία υψηλής ανάλυσης Matrix LED με Audi Laser. Πίσω, τα φώτα συνδέονται με λωρίδα χρωμίου, η οποία συμπληρώνει τη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό, το νέο Audi Q7 μπορεί να διαμορφωθεί τόσο σε 5θέσια, όσο και σε 7θέσια διάταξη. Η χωρητικότητα αποσκευών -στην 5θέσια έκδοση- είναι από 865 έως 2050 λίτρα. Ακόμη, το Q7 προσφέρει σημαντικές δόσεις πολυτέλειας. Σε αυτές περιλαμβάνονται πακέτο περιβαλλοντικού φωτισμού καμπίνας, πακέτο ποιότητας αέρα με αρωματισμό και ιονιστή, καθώς και σπορ καθίσματα με λειτουργία μασάζ και κλιματισμό.

Συνδεσιμότητα και συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Στο ταμπλό του νέου Audi Q7 ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες αφής. Το γνωστό σύστημα πλοήγησης της Audi, MMI Plus, προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών όπως δημιουργία Wi-Fi hotspot, φυσικός φωνητικός έλεγχος, υβριδικό ραδιόφωνο και η νέα φωνητική υπηρεσία Alexa της Amazon.

Αρκετά είναι και τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού του Audi Q7. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν το ενεργητικό cruise control (συνδυάζει adaptive speed control, traffic jam assist και active lane assist και η ανανεωμένη υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist).

Υβριδικοί κινητήρες με ανάκτηση ενέργειας…
Όλες οι εκδόσεις του Audi Q7, διαθέτουν τετρακίνηση Quattro και αυτόματο κιβώτιο Tiptronic 8 σχέσεων, ενώ αρχικά θα προσφέρονται δύο εκδοχές με πετρελαιοκινητήρα. Το Audi Q7 45 TDI με ισχύ 231 ίππων, ροπή 500 Nm, επιτάχυνση 0-100 σε 7,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Το Audi Q7 50 TDI έχει ισχύ 286 ίππων, ροπή 600 Nm, επιτάχυνση 0-100 σε 6,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 241 χλμ./ώρα.

Αξίζει να σημειώσουμε, πως οι κινητήρες του Audi Q7 διαθέτουν στάνταρ υβριδικό σύστημα. Η λειτουργία του βασίζεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα μίζας με ιμάντα (BAS) και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, που τροφοδοτούν ηλεκτρικό σύστημα τάσης 48V. Σε φρενάρισμα ή επιβράδυνση με ταχύτητες μεταξύ 55-160 χλμ./ώρα, ο BAS έχει δυνατότητα ανάκτησης ισχύος έως 8 kW, τα οποία αποθηκεύει στη μπαταρία υπό μορφή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτή η ενέργεια χρησιμοποιείται στη συνέχεια κατά την κίνηση, μειώνοντας σύμφωνα με την Audi, την κατανάλωση έως 0,7 λίτρα/100 χλμ.

Το νέο Audi Q7 έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις στην οδική συμπεριφορά, με έμφαση στην ανάρτηση. Ρυθμιζόμενες αντιστρεπτικές ράβδοι στοχεύουν στον περιορισμό της ταλάντωσης του αμαξώματος σε ανώμαλα εδάφη, ενώ μειώνουν τις κλίσεις σε περίπτωση σπορ οδήγησης. Η ενεργητική αερανάρτηση μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος, αναγνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή την επιφάνεια του οδοστρώματος. Μέσω του Audi Drive Select, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 7 προφίλ οδήγησης, μεταξύ των οποίων και το offroad. Η αερανάρτηση προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των 7θέσιων εκδόσεων, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης S Line, έχει μειωμένο ύψος κατά 15 χιλιοστά.

Το λανσάρισμα του νέου Audi Q7 ξεκινά άμεσα με τις δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν μια έκδοση βενζίνης και μία υβριδική plug-in. Οι τιμές του αυτοκινήτου θα ανακοινωθούν προσεχώς.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr