Μετά τα DS 3, DS 4, DS 7 και DS 9, το DS N°8 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τη DS Automobiles ως η πρώτη δημιουργία της που είναι αποκλειστικά 100% ηλεκτρική.
Διαβάστε επίσης: DS Automobiles: Το νέο μονοθέσιο για το ΠΠ ABB FIA Formula E
Με το N°8 η DS Automobiles αποκαλύπτει τη νέα φιλοσοφία ονομασίας των μοντέλων της. Το “N°” αντιπροσωπεύει τον συνηθισμένο τρόπο γραφής “number” και το «°» που είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο σαν ένα διαμάντι, σχεδιαστικό στοιχείο του DNA της DS Automobiles. Η προσέγγιση συνδέει τα ονόματα της υπάρχουσας σειράς με μελλοντικά μοντέλα διατηρώντας αριθμούς και οι μελλοντικές δημιουργίες από την DS Automobiles θα ακολουθούν αυτή τη νέα λογική ονομασίας.
Το DS N°8 είναι ένα μοντέλο που επικεντρώνεται στην αναζήτηση αποδοτικότητας μέσω της αεροδυναμικής. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας CD είναι μόλις 0,24 και το CdA του 0,64, αμφότερα από τα καλύτερα στην κατηγορία του σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία με το μήκος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 4.820 χλστ., με πλάτος και ύψος στα 1.900 και 1.580 χλστ. αντίστοιχα. Μεγάλο είναι και το μεταξόνιο στα 2.900 χλστ. εξασφαλίζοντας έτσι ευρυχωρία στην καμπίνα.
Διαβάστε επίσης: Νέες εκδόσεις Pallas και Etoile από την DS Automobiles
Η υψηλή αεροδυναμική απόδοση του DS N°8 “αποτυπώνεται” στο σχήμα του αμαξώματος με τις προσεγμένες λεπτομέρειες και τη μεγάλη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος ενώ το κάτω μέρος είναι εντελώς επίπεδο. Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα αστεριού, ενώ μπροστά η φωτιζόμενη μάσκα DS Luminascreen φέρει λογότυπο DS που φωτίζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής για τους Γάλλους. Οι χειρολαβές είναι χωνευτές στις εμπρός πόρτες, ενώ πίσω έχουν ενσωματωθεί στις κολώνες, ενώ ο εμπρός προφυλακτήρας φέρει εισαγωγές αέρα με κινούμενα πτερύγια που βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση.
Το εσωτερικό εκφράζει τη νέα σχεδιαστική γλώσα της DS Automobiles και παρουσιάζεται πολύ προσεγμένο στις λεπτομέρειές του σε μια προσπάθεια να συνδυάσει πολυτελή στοιχεία με μοντέρνες λιτές γραμμές που κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Τα ανάγλυφα ένθετα “Clous de Paris” στο τιμόνι και τους αεραγωγούς, καθώς και οι μαργαριταρένιες ραφές στο ταμπλό και τα υποβραχιόνια, σήμα κατατεθέν της DS Automobiles, εξακολουθούν να υπάρχουν. Μαζί με τη δερμάτινη ταπετσαρία Nappa σε μοτίβο Bracelet ρολογιού, όλα αυτά τα βασικά στοιχεία συμβάλλουν στην ανάδειξη του γαλλικού savoir-faire της πολυτέλειας που θέλει να προσφέρει η γαλλική εταιρεία με τον εκτενή ατμοσφαιρικό φωτισμό να βάζει το δικό του λιθαράκι.
Εκτός από το θερμαινόμενο τιμόνι, η θερμική άνεση ενισχύεται από το DS NECK WARMER, μια συσκευή θέρμανσης του αυχένα που ευνοεί τη θέρμανση όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σώμα βελτιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας. Οι θερμαντήρες αυχένα που είναι ενσωματωμένοι στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων φωτίζονται από ένα λογότυπο DS με κρυστάλλινη εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος, οι επιβάτες των καθισμάτων επωφελούνται από τη σχολαστικά μελετημένη άνεση στάσης του σώματος, με άφθονο χώρο για τα γόνατα, 84 εκατοστά χώρο για το κεφάλι και πλάτη με κλίση 30°, χωρίς συμβιβασμούς στην αρθρωτή τους διάταξη 40/20/40. Οι ψυχόμενες και θερμαινόμενες έδρες και οι πλάτες των καθισμάτων ολοκληρώνουν την άνεση.
Στο ταμπλό ξεχωρίζει το τιμόνι σε σχήμα “Χ” και κυριαρχείται από τον πίνακα οργάνων των 10,25″ που έχει δίπλα του τη μεγάλη μακρόστενη οθόνη των 16 ιντσών του συστήματος πολυμέσων νέας γενιάς που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας αναγνώριση ομιλίας ή από την οθόνη. Είναι ένα πλαίσιο “όλα σε ένα” που περιλαμβάνει ηχοσύστημα 8 ηχείων (ή 14 με το Electra 3D της Focal Hi-fi), 4 υποδοχές USB-C, συνδεσιμότητα Bluetooth, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto με εκτεταμένη αναγνώριση ομιλίας και ChatGPT. Το DS Iris System 2.0 ξεκλειδώνει επίσης την πρόσβαση σε πολλαπλές συνδεδεμένες υπηρεσίες.
Highlights η γυάλινη οροφή και η “διώροφη” σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας που φέρει στο κάτω μέρος της έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο με δύο αφαιρούμενες ποτηροθήκες και δύο υποδοχές USB-C. Η ευρυχωρία της καμπίνας συνοδεύεται από έναν αντίστοιχα μεγάλο χώρο αποσκευών 620 λίτρων με βάθος 1,16 μέτρων.
Η DS Automobiles ήθελε να προχωρήσει περισσότερο στο σεβασμό του περιβάλλοντος όταν σχεδίαζε τον εσωτερικό διάκοσμο. Το εσωτερικό του Etoile είναι διακοσμημένο με ένα αποκλειστικό alcantara, που περιέχει 68% ανακυκλωμένα υλικά. Το δέρμα Nappa, ενσωματώνεται στα καθίσματα σε στυλ μπρασελέ ρολογιού, και η βαφή γίνεται με φύλλα ελιάς χρησιμοποιώντας μια παραδοσιακή μη τοξική και πλήρως βιοδιασπώμενη μέθοδο. Υλικά που ανακτήθηκαν στο τέλος της ζωής τους υπάρχουν επίσης στα υφάσματα (60 %), στις μοκέτες (75 %) και στα πατάκια (96 %). Η αφαίρεση του χρωμίου προς όφελος του χρώματος, του βουρτσισμένου αλουμινίου και του ανοξείδωτου χάλυβα, είναι επίσης μέρος αυτής της προσέγγισης.
Το DS N°8 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis που έχει βελτιστοποιηθεί σε μήκος και πλάτος για να δέχεται μπαταρίες ωφέλιμης χωρητικότητας έως 97,2 kWh. Φιλοξενεί επίσης τους μεγάλους τροχούς διαμέτρου 740 χλστ. (ζάντες έως 21 ιντσών). Σύμφωνα με τους Γάλλους αυτός ο συνδυασμός χωρητικότητας μπαταρίας, μεταξονίου και μεγάλων τροχών είναι μοναδικός στην αγορά. Το DS N°8 επωφελείται από νέους εμπρός και πίσω άξονες, ένα σύστημα πέδησης προσαρμοσμένο στην ηλεκτρική τεχνολογία του και set up ανάρτησης σύμφωνο με το DNA της μάρκας.
Το DS N°8 είναι στάνταρ εξοπλισμένο με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης για τα αμορτισέρ του συνδεδεμένο με κάμερα τοποθετημένη στο επάνω μέρος του παρμπρίζ. Υποστηριζόμενο από αισθητήρες στάσης και τρία επιταχυνσιόμετρα, αναλύει την επιφάνεια του δρόμου σε λίγα χιλιοστά του δευτερολέπτου και μεταδίδει τις πληροφορίες του σε έναν υπολογιστή που δρα σε κάθε τροχό. Αυτός ο μηχανισμός ενεργοποιεί μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που ελέγχει τη διέλευση του λαδιού από τον κάτω στον επάνω θάλαμο του αμορτισέρ (ή αντίστροφα ανάλογα με το αν το αμορτισέρ χρειάζεται να συμπιεστεί ή να απελευθερωθεί). Η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο πριν το αυτοκίνητο συναντήσει τις ανωμαλίες του δρόμου.
Μπαταρίες “Made in France”
Η στρατηγική του Stellantis είναι ο σχεδιασμός και η παραγωγή της κύριας τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης να γίνεται εσωτερικά στην εταιρεία, αλλά και στη γαλλική επικράτεια. Οι κυψέλες για τη μπαταρία NMC (Νικέλιο-Μαγγάνιο-Κοβάλτιο) σχεδιάζονται και παράγονται στο εργοστάσιο Billy-Berclau Douvrin στην Γαλλία, από την ACC, μια κοινοπραξία στην οποία ο Stellantis είναι ένας από τους ιδρυτές και ο μεγαλύτερο μέτοχος. Ο ηλεκτροκινητήρας του DS N°8 σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στο Trémery (Γαλλία) από την NPE, μια άλλη κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει ο ομιλος.
Το DS N°8 θα είναι διαθέσιμο με μια επιλογή από τρία 100% ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με ισχύ 230 ίππων, 245 ίππων και 350 ίππων, ενώ το τελευταίο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες για τετρακίνηση. Όλοι οι κινητήρες απολαμβάνουν επίσης την επιπλέον ισχύ που δίνει περιστασιακά επιπλέον 30 ίππους στην πισωκίνητη έκδοση – άρα 260 ίππους, +35 ίππους στην προσθιοκίνητη έκδοση High Range άρα 280 ίππους και +25 ίππους στο 4κίνητο μοντέλο Long Range, δηλαδή 375 ίππους.
Το DS N°8 διατίθεται με επιλογή από δύο μπαταρίες. Η πρώτη έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 74 kWh στο προσθιοκίνητο DS N°8 των 230 ίππων. Η δεύτερη, με καθαρή χωρητικότητα 97,2 kWh, τοποθετείται στην προσθιοκίνητη έκδοση High Range (245 ίπποι) και την 4κίνητη Long Range (350 ίπποι). Το προσθιοκίνητο DS N°8 High Range έχει αυτονομία 750 χλμ και κατανάλωση 12,9 kWh/100 χλμ (τυπικός κύκλος WLTP). Έχει επίσης αυτονομία πάνω από 500 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.
Το DS N°8 προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα για την έκδοση κορυφαία 4κίνητη έκδοση και σε 7,7 / 7,8 δευτερόλεπτα για τις προσθικίνητες εκδόσεις. Σε κάθε έκδοση του DS N°8 η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 190 χλμ/ώρα.
Στην λειτουργία Normal, το DS N°8 AWD Long Range χρησιμοποιεί τους δύο κινητήρες του για να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση κατά την εκκίνηση και, στη συνέχεια, ο πίσω άξονας αποσυνδέεται μεταξύ 15-140 χλμ/ώρα, εάν το επιτρέπουν οι συνθήκες πρόσφυσης. Εάν είναι απαραίτητο, το πίσω μοτέρ επανασυνδέεται αμέσως. Αυτή η διακοπτόμενη απεμπλοκή βελτιστοποιεί την ενεργειακή απόδοση και συνεπώς την εμβέλεια.
Με μέγιστη ισχύ φόρτισης 160 kW σταθερά μεταξύ 20% και 55% του επιπέδου φόρτισης και με την παρουσία συσκευής προετοιμασίας μπαταρίας, είναι δυνατή η αύξηση από 20% σε 80% της φόρτισης σε 27 λεπτά σε έναν γρήγορο φορτιστή.
Για καθημερινές διαδρομές που απαιτούν μικρότερη εμβέλεια, το DS N°8 διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW -προαιρετικά 22 kW σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Οι ενσωματωμένοι φορτιστές 11 kW και 22 kW θα προσφέρουν λειτουργικότητα V2L (Vehicle to Load), για φόρτιση εξωτερικής ηλεκτρικής συσκευής.
Στις τεχνολογίες που φέρνει μαζί του το DS N°8 περιλαμβάνεται το μεγάλο HUD μια οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας που παρέχει σχετικές και μη παρεμβατικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα ή ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσετε και το Night Vision βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα χάρη σε μια κάμερα υπερύθρων που βρίσκεται στον προφυλακτήρα, όπως και ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης. Ξεχωρίζουν και τα φωτιστικά σώματα Pixelvision που φέρουν προσαρμοστικά φώτα, περιστρεφόμενη μεγάλη σκάλα, φώτα στροφών και μη θαμβωτική μεγάλη σκάλα, με εύρος φωτισμού έως 520 μέτρα.
Το προηγμένο DS Drive Assist 2.0 είναι ένα ακόμη βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση για τη γαλλική εταιρεία, με το νέο μοντέλο της να φέρει όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Παρέχει μια προηγμένη ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να επιβεβαιώσει τον ελιγμό. Διαθέσιμο μεταξύ 70 και 140 χλμ/ώρα, ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας. Σε αυτό το σενάριο, το σύστημα ελέγχει ότι δεν υπάρχουν άλλα οχήματα στη λωρίδα και εάν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, ξεκινά η ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας.