Νέο Morgan Plus Four με “καρδιά” BMW 255 ίππων (+video)

Η Morgan αποκάλυψε τον διάδοχο του Plus 4, με το νέο roadster να αποτελεί τη μεγαλύτερη εξέλιξη στην 70χρονη ιστορία του μοντέλου!

Βρείτε μας στο
2020 Morgan Plus Four

Η Morgan αναφέρει πως το νέο Plus Four (ο αριθμός πλέον γράφεται με γράμματα) μπορεί να μοιάζει με το μοντέλο που έρχεται να αντικαταστήσει αλλά σε σχέση με εκείνο είναι εντελώς διαφορετικό καθώς το 97% των μηχανικών του μερών είναι καινούρια.

Στις μεγάλες αλλαγές του νέου Morgan Plus Four συγκαταλέγεται και η νέα αλουμινένια πλατφόρμα CX-Generation πάνω στην οποία “χτίστηκε” και αντικαθιστά την προηγούμενη που ήταν από ατσάλι. Οι θρυλικές αναλογίες και η χαρακτηριστική εμφάνιση παραμένουν άθικτες και στο νέο Plus Four που φέρει παράλληλα νέους ακτινωτούς τροχούς των 15 ιντσών. Οι τελευταίοι, πιο ευαίσθητοι έναντι των χυτών λόγω των ακτίνων, έπρεπε να σχεδιαστούν από την αρχή για να ταιριάξουν με το νέο στιβαρότερο αμάξωμα, ενώ επηρέασαν την εξέλιξη της ανάρτησης με τα διπλά εμπρός ψαλίδια αλλά και του συστήματος πέδησης.

Το νέο roadster των Βρετανών είναι σύμφωνα με τους ίδιους σημαντικά πιο στιβαρό από το προηγούμενο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μοντέλο παραγωγής τη 10ετία του ’50! Το μήκος του ανέχεται στα μόλις 3.830 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος στα 1.650 και 1.250 χλστ. αντίστοιχα. Παράλληλα το βάρος έχει κρατηθεί και σε αυτή την περίπτωση σε χαμηλά επίπεδά και ξεκινά από τα 1.013 κιλά για τη στάνταρ έκδοση, ενώ πλέον οι χώροι τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και τις αποσκευές τους είναι περισσότεροι.

Για πρώτη φορά σε Morgan βλέπουμε κάτω από το καπό του ένα δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο το οποίο προέρχεται από την BMW και αποδίδει 258 ίππους και 400 Nm (350 Nm για την χειροκίνητη έκδοση). Με αυτό το μοτέρ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,8 δευτερόλεπτα (5,2 για το χειροκίνητο) και η τελική στα 240 χλμ./ώρα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων αλλά και αυτόματου 8 σχέσεων. Σύμφωνα με τη Morgan οι επιδόσεις μένουν στα ίδια επίπεδα με το απερχόμενο μοντέλο, οι εκπομπές CO2 ωστόσο μειώνονται κατά 30% και η μικτή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP φτάνει στα επτά λίτρα ανά 100 χλμ. Οι Βρετανοί αναφέρουν επίσης και τη νέα χαρτογράφηση του κινητήρα ώστε η απόδοση του να ταιριάζει καλύτερα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου roadster, αλλά και το γεγονός ότι για πρώτη φορά μπορεί να παραγγείλει κάποιος ένα Morgan με αυτόματο κιβώτιο από το εργοστάσιο! Για πρώτη φορά βλέπουμε επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό… ABS, LED φώτα εμπρός και πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και υποβοηθούμενο τιμόνι.

H τιμή του νέου Morgan Plus Four, που φτιάχνεται στο χέρι στο Malvern της Αγγλίας, ξεκινά στο Ηνωμένο Βασίλειο από τα 72.200 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr