Νέο Nissan Leaf

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μετράνε ήδη τη δεύτερη δεκαετία της ενηλικίωσής τους στις αγορές, ενώ όχι μόνο δεν τους λείπει τίποτα από όσα έχουμε συνηθίσει να συναντάμε σε ένα συνηθισμένο όχημα, αλλά φέρνουν στην αυτοκίνηση νέες τεχνολογίες αιχμής.

Βρείτε μας στο


Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που μπήκε σε μαζική παραγωγή το 2010 και έθεσε νέα δεδομένα στη θεματική κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, άλλαξε όμως και τα δεδομένα της αγοράς! Με την αποκάλυψη του νέου Nissan Leaf, του πιο εξελιγμένου αμιγώς ηλεκτροκίνητου οχήματος (EV) στην Ευρώπη, η Nissan δίνει σάρκα και οστά στο όραμά της για την ευφυή κινητικότητα.

Κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και πλήρες ευφυούς τεχνολογίας, είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας στην Ευρώπη που καλείται να «αγκαλιάσει» τα πρώιμα βήματα της προηγμένης υποστήριξης του οδηγού. Συνοπτικά, το νέο Nissan Leaf έχει μεγαλύτερη αυτονομία, που αγγίζει τα 380 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, σκοπεύοντας να κερδίσει τις εντυπώσεις των νέων αγοραστών, με μια πιο κομψή εμφάνιση τόσο μέσα όσο και έξω.

Στο επίκεντρο του Nissan Intelligent Power, στο νέο Nissan Leaf, βρίσκεται το e-powertrain, το ηλεκτρονικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης κίνησης, το οποίο μαζί με την ενισχυμένη ενεργειακή απόδοση προσφέρει μια γραμμική οδηγική απόδοση ισχύος 110 kW. Η ροπή έχει αυξηθεί στα 320 Nm, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επιτάχυνσης.

Nissan Intelligent Concept

Το νέο Nissan Leaf διαθέτει τρεις κύριες νέες ευφυείς τεχνολογίες οδήγησης. Η πρώτη ακούει στο όνομα ProPilot, που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, και η δεύτερη είναι το ProPilot Park, που θα αλλάξει τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων σχετικά με τη στάθμευση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, εφόσον ενεργοποιηθεί, αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου του συστήματος διεύθυνσης, επιτάχυνσης, πέδησης και επιλογής ταχυτήτων, για αυτόματη καθοδήγηση του αυτοκινήτου στο σημείο στάθμευσης. Κατά συνέπεια, εξαλείφει το άγχος του οδηγού κατά τη στάθμευση προσφέροντας ασφάλεια και ακρίβεια κατά τη διαδικασία.

Η τρίτη τεχνολογία, το e-Pedal, είναι κάτι επαναστατικό, που αλλάζει τον τρόπο που οδηγούμε. Επιτρέπει στους οδηγούς να εκκινήσουν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματήσουν απλώς ρυθμίζοντας το πάτημα στο πεντάλ γκαζιού.

Το εσωτερικό του νέου Nissan Leaf προσφέρει εκλεπτυσμένη εμφάνιση και αίσθηση, χάρη στα υλικά υψηλότερης ποιότητας με τέλεια εφαρμογή και φινίρισμα, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φθάνει τα 435 λίτρα. Η οθόνη TFT 7 έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως είναι η τεχνολογία Safety Shield, και τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto έχουν προστεθεί στο σύστημα ψυχαγωγίας, στις εκδόσεις με το σύστημα πλοήγησης.

Πλην όλων των σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, να επισημάνουμε και το Nissan Intelligent Integration, που επικεντρώνεται στην αμφίδρομη σύνδεση της μπαταρίας του αυτοκινήτου με τις κοινωνικές υποδομές.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr