Νέο Renault Austral-εσωτερικό: Η επιστήμη συναντά τις αισθήσεις

Η προσεκτική επιλογή υλικών με την βοήθεια της επιστήμης είναι αυτή που κάνει μοναδική την εμπειρία στην καμπίνα του νέου Renault Austral, σύμφωνα με τους Γάλλους.

Στα εργαστήρια Renault Technocentre, στα περίχωρα του Παρισιού, σε ένα μικρό δωμάτιο φυλάσσονται τα υλικά του εσωτερικού των μελλοντικών μοντέλων της Renault. Σε αυτό το δωμάτιο, δεκάδες δείγματα υφασμάτων και εξαρτημάτων τοποθετούνται στο τραπέζι, περιμένοντας να αξιολογηθούν.

Διαβάστε επίσης: Renault Austral: 4Control και Multisense κάνουν τη διαφορά

Σκληρά ή μαλακά, κολλώδη ή στεγνά, απαλά ή τραχιά, τα υλικά ταξινομούνται σύμφωνα με δώδεκα κριτήρια, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που δημιουργήθηκε από τη Renault το 2004, το Sensotact.

Αυτή η μέθοδος συνέβαλλε και στην επιλογή του υλικού για την αντικατάσταση του δέρματος στο τιμόνι του νέου Austral, καθώς και εκείνου που χρησιμοποιείται για τα καθίσματα, το ταμπλό και τα υποβραχιόνια, με το δέρμα να αντικαθίσταται με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Διαβάστε επίσης: Renault Clio Williams δημοπρατείται έπειτα από 4.000 ώρες ανακατασκευής!

Παράλληλα, το πώς νιώθει κανείς ένα αυτοκίνητο, αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος της αίσθησης απτής ποιότητας που αποκομίζει από αυτό, ενώ η σχέση οδηγού-οχήματος έχει από τη φύση της μεγάλη σχέση με την αίσθηση της αφής αφού σχεδόν τα πάντα ελέγχονται κυρίως με τα χέρια και τα δάχτυλα.

Για τον παραπάνω λόγο η σωματική επαφή πρέπει να παραμένει ευχάριστη, ώστε να προσφέρει στην δημιουργία μιας ευχάριστης οδηγικής εμπειρίας. Στη Renault κάθε μέρος που αγγίζει ο οδηγός, όπως το τιμόνι, το ταμπλό, ο μοχλός ταχυτήτων, το υποβραχιόνιο ή η επένδυση της πόρτας, αξιολογείται από δοκιμαστές, με τη χρήση του εργαλείου Sensotact, ώστε να διασφαλιστεί ότι έτσι πληρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές.

Για την επίτευξη ακριβέστερων αποτελεσμάτων, το Sensotact συνδυάζει την ανθρώπινη αίσθηση και την επιστημονική ακρίβεια. Έχοντας τη μορφή ενός χαρτοφύλακα, το Sensotact περιέχει 12 “περιγραφείς” με τον καθένα να αντιστοιχεί σε μια απλή αίσθηση, όπως είναι η σκληρότητα, η τραχύτητα, το εφέ μνήμης και η ολισθηρότητα. Κάθε “περιγραφέας” φέρει παράλληλα μια κλίμακα δειγμάτων ελέγχου από το 0 έως το 100, βαθμονομημένη ανά 25.

Συγκρίνοντας υλικά που θα χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά οχήματα, με τα δείγματα ελέγχου του Sensotact, οι δοκιμαστές μπορούν, αμερόληπτα και με ακρίβεια να αξιολογήσουν με συγκεκριμένα κριτήρια το κάθε εξάρτημα.

Ενώ ορισμένοι απλοί “περιγραφείς” βασίζονται σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως η σκληρότητα και το φαινόμενο μνήμης, άλλοι παράγοντες, όπως το γλίστρημα των χεριών στο τιμόνι, απαιτούν δοκιμή από μια ομάδα ατόμων, για να αξιολογηθεί η αίσθηση που θα έχει ο τελικός πελάτης κατά την οδήγηση.

Στις αξιολογήσεις με τη χρήση του Sensotact συμμετέχουν και εκπαιδεύονται και 12 δοκιμαστές από διάφορα τμήματα της γαλλικής εταιρείας, οι οποίοι είναι εθελοντές και μαθαίνουν το συγκεκριμένο πρωτόκολλο και τους χειρισμούς που πρέπει να εκτελούν προκειμένου να λάβουν αξιόπιστα και μετρήσιμα αποτελέσματα δοκιμών.

“Τα αποτελέσματα των δοκιμών αφής κατά τη σύγκριση των παλαιών δερμάτινων τιμονιών και των νέων που είναι καλυμμένα με πλαστικό, ήταν αντικειμενικά πανομοιότυπα, ενώ οι πελάτες ανέφεραν ότι έμειναν απόλυτα ευχαριστημένοι με τη νέα αίσθηση. Ήταν καθησυχαστικό να γνωρίζουμε ότι καταφέραμε να βρούμε ένα φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, για να αντικαταστήσουμε το δέρμα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν, ενώ εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια αίσθηση”, αναφέρει σχετικά η Carla, ειδική στην αίσθηση των υλικών και επικεφαλής του τμήματος αφής υλικών της Renault και προσθέτει: “Ήταν καθησυχαστικό να γνωρίζουμε ότι καταφέραμε να βρούμε ένα φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, για να αντικαταστήσουμε το δέρμα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν, ενώ εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια αίσθηση”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Η γαλλική εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση επαγγελματικών "Solutrans 2025" το νέο ελαφρύ επαγγελματικό της van που προσεγγίζει εκ νέου την αποδοτικότητα....
Εντυπωσιακή πορεία καταγράφει το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025 και οι αριθμοί του εργοστασίου το επιβεβαιώνουν......
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Ο Dr. Michael Kruppa, επικεφαλής ανάπτυξης εμπρόσθιου φωτισμού στην Audi, εξηγεί πώς το νέο Audi Q3 φέρνει την έξυπνη τεχνολογία φωτισμού στην compact κατηγορία....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει