Νέο Renault Austral-εσωτερικό: Η επιστήμη συναντά τις αισθήσεις

Η προσεκτική επιλογή υλικών με την βοήθεια της επιστήμης είναι αυτή που κάνει μοναδική την εμπειρία στην καμπίνα του νέου Renault Austral, σύμφωνα με τους Γάλλους.

Στα εργαστήρια Renault Technocentre, στα περίχωρα του Παρισιού, σε ένα μικρό δωμάτιο φυλάσσονται τα υλικά του εσωτερικού των μελλοντικών μοντέλων της Renault. Σε αυτό το δωμάτιο, δεκάδες δείγματα υφασμάτων και εξαρτημάτων τοποθετούνται στο τραπέζι, περιμένοντας να αξιολογηθούν.

Διαβάστε επίσης: Renault Austral: 4Control και Multisense κάνουν τη διαφορά

Σκληρά ή μαλακά, κολλώδη ή στεγνά, απαλά ή τραχιά, τα υλικά ταξινομούνται σύμφωνα με δώδεκα κριτήρια, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που δημιουργήθηκε από τη Renault το 2004, το Sensotact.

Αυτή η μέθοδος συνέβαλλε και στην επιλογή του υλικού για την αντικατάσταση του δέρματος στο τιμόνι του νέου Austral, καθώς και εκείνου που χρησιμοποιείται για τα καθίσματα, το ταμπλό και τα υποβραχιόνια, με το δέρμα να αντικαθίσταται με πιο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.

Διαβάστε επίσης: Renault Clio Williams δημοπρατείται έπειτα από 4.000 ώρες ανακατασκευής!

Παράλληλα, το πώς νιώθει κανείς ένα αυτοκίνητο, αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος της αίσθησης απτής ποιότητας που αποκομίζει από αυτό, ενώ η σχέση οδηγού-οχήματος έχει από τη φύση της μεγάλη σχέση με την αίσθηση της αφής αφού σχεδόν τα πάντα ελέγχονται κυρίως με τα χέρια και τα δάχτυλα.

Για τον παραπάνω λόγο η σωματική επαφή πρέπει να παραμένει ευχάριστη, ώστε να προσφέρει στην δημιουργία μιας ευχάριστης οδηγικής εμπειρίας. Στη Renault κάθε μέρος που αγγίζει ο οδηγός, όπως το τιμόνι, το ταμπλό, ο μοχλός ταχυτήτων, το υποβραχιόνιο ή η επένδυση της πόρτας, αξιολογείται από δοκιμαστές, με τη χρήση του εργαλείου Sensotact, ώστε να διασφαλιστεί ότι έτσι πληρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές.

Για την επίτευξη ακριβέστερων αποτελεσμάτων, το Sensotact συνδυάζει την ανθρώπινη αίσθηση και την επιστημονική ακρίβεια. Έχοντας τη μορφή ενός χαρτοφύλακα, το Sensotact περιέχει 12 “περιγραφείς” με τον καθένα να αντιστοιχεί σε μια απλή αίσθηση, όπως είναι η σκληρότητα, η τραχύτητα, το εφέ μνήμης και η ολισθηρότητα. Κάθε “περιγραφέας” φέρει παράλληλα μια κλίμακα δειγμάτων ελέγχου από το 0 έως το 100, βαθμονομημένη ανά 25.

Συγκρίνοντας υλικά που θα χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά οχήματα, με τα δείγματα ελέγχου του Sensotact, οι δοκιμαστές μπορούν, αμερόληπτα και με ακρίβεια να αξιολογήσουν με συγκεκριμένα κριτήρια το κάθε εξάρτημα.

Ενώ ορισμένοι απλοί “περιγραφείς” βασίζονται σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως η σκληρότητα και το φαινόμενο μνήμης, άλλοι παράγοντες, όπως το γλίστρημα των χεριών στο τιμόνι, απαιτούν δοκιμή από μια ομάδα ατόμων, για να αξιολογηθεί η αίσθηση που θα έχει ο τελικός πελάτης κατά την οδήγηση.

Στις αξιολογήσεις με τη χρήση του Sensotact συμμετέχουν και εκπαιδεύονται και 12 δοκιμαστές από διάφορα τμήματα της γαλλικής εταιρείας, οι οποίοι είναι εθελοντές και μαθαίνουν το συγκεκριμένο πρωτόκολλο και τους χειρισμούς που πρέπει να εκτελούν προκειμένου να λάβουν αξιόπιστα και μετρήσιμα αποτελέσματα δοκιμών.

“Τα αποτελέσματα των δοκιμών αφής κατά τη σύγκριση των παλαιών δερμάτινων τιμονιών και των νέων που είναι καλυμμένα με πλαστικό, ήταν αντικειμενικά πανομοιότυπα, ενώ οι πελάτες ανέφεραν ότι έμειναν απόλυτα ευχαριστημένοι με τη νέα αίσθηση. Ήταν καθησυχαστικό να γνωρίζουμε ότι καταφέραμε να βρούμε ένα φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, για να αντικαταστήσουμε το δέρμα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν, ενώ εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια αίσθηση”, αναφέρει σχετικά η Carla, ειδική στην αίσθηση των υλικών και επικεφαλής του τμήματος αφής υλικών της Renault και προσθέτει: “Ήταν καθησυχαστικό να γνωρίζουμε ότι καταφέραμε να βρούμε ένα φιλικό προς το περιβάλλον υλικό, για να αντικαταστήσουμε το δέρμα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν, ενώ εξακολουθούμε να έχουμε την ίδια αίσθηση”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η εταιρεία που έφερε πρώτη στον κόσμο στα αυτοκίνητά τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων παρουσίασε τη βελτιωμένη εκδοχή της που θα κάνει ντεμπούτο σε επόμενο...
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η Renault είναι κορυφαίος χορηγός του τουρνουά τένις French Open του Roland Garros, ενώ εκθέτει εκεί και ένα πολύ ιδιαίτερο concept....
Στις 10 ταξινομήσεις του, οι έξι γίνονται με diesel κινητήρα! Δείτε το μοναδικό supermini με κινητήρα πετρελαίου, αλλά και την τιμή του......
Όταν οι εταιρείες "πειραματίζονταν"! Μία πολύ ιδιαίτερη εργονομική επιλογή με το πάνελ του κλιματισμού στην πόρτα του οδηγού. Σε ποιο μοντέλο τη συναντάμε;...
Το Renault Symbioz είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα της γαλλικής εταιρείας και είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα...
Το γαλλικό B-SUV, στην πλήρως υβριδική του έκδοση, ξεχωρίζει για την χαμηλή του κατανάλωση! Δείτε πόσο κοστίζει στην ελληνική αγορά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

BYD ATTO 2

Δοκιμάζουμε το πιο προσιτό SUV της BYD – Με ισχύ 177 ίππων

Ford Puma Gen-E

To SUV της Ford με τους κορυφαίους χώρους – Επιτόκιο 3,99% και 8 χρόνια εγγύηση

fastferriesmykonos

Fast Ferries: Ταξιδεύοντας στο Αιγαίο με ασφάλεια, συνέπεια και προσιτή πολυτέλεια (+video)