Σχεδόν μια δεκαετία μετά το παγκόσμιο λανσάρισμά της, η Nissan προχώρησε στην παρουσίαση της πιο προηγμένης έκδοσης του συστήματος e-Power.Το νέας γενιάς σύστημα έχει ανασχεδιαστεί πλήρως σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση, μείωση στις εκπομπές ρύπων αλλά και πιο εκλεπυσμένη λειτουργία σε σχέση με το προηγούμενο.
Διαβάστε επίσης: Το νέο Nissan LEAF αποκαλύφθηκε – Σε δύο εκδόσεις με αυτονομία έως 604 χλμ.
Το e-Power χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία διανέμεται απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, καθώς και για τη φόρτιση της μπαταρίας εάν χρειαστεί.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά, δεν υπάρχει περίπλοκο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης για τον συνδυασμό της ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, πράγμα που σημαίνει ότι η απόκριση είναι άμεση και η οδήγηση είναι πάντα ομαλή, όπως ακριβώς σε ένα EV. Και όπως σε ένα ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης του e-Power μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία επιστρέφει στην μπαταρία.
Διαβάστε επίσης: Το δημοφιλές ιαπωνική supemini επέστρεψε – Πότε έρχεται Ελλάδα
Το νέο e-Power φέρνει σημαντικές βελτιώσεις σε κάθε βασικό τομέα σε σχέση με το προηγούμενο, με κατανάλωση καυσίμου στα 4,5 λτ./100χλμ (WLTP), αυτονομία έως και 1.200 km και μείωση 12% στις εκπομπές CO2 από 116 γρ./χλμ. σε 102 γρ./χλμ. Παράλληλα ο θόρυβος στην καμπίνα μειώνεται έως και κατά 5,6 dB, εώ στη λειτουργία Sport η ισχύς αυξάνεται κατά 13,4 ίππους.
Ολοκληρωμένες αλλαγές στον κινητήρα
Τον πυρήνα του νέου e-POWER αποτελεί μια νέα εξελιγμένη πολλαπλή μονάδα μετάδοσης της κίνησης ή οποία ενσωματώνει τον κινητήρα, την γεννήτρια, τον μετατροπέα, τον μειωτή και τον ενισχυτή σε μια συμπαγή και ελαφρύτερη μονάδα. Σε συνδυασμό με βελτιώσεις στην βαθμονόμηση του κινητήρα και την ηχομόνωση, το σύστημα μειώνει τόσο τον θόρυβο όσο και τους κραδασμούς υπό φορτίο. Ενώ τα εξαρτήματα έχουν επανασχεδιαστεί εκτενώς, η ισχύς του κινητήρα παραμένει στους 201 ίππους και η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας στα 2,1 kWh.
Ο τρικύλινδρος κινητήρας turbo 1,5 λίτρων υιοθετεί την τεχνολογία STARC της Nissan, η οποία βελτιώνει τη θερμική απόδοση σταθεροποιώντας την καύση εντός του κυλίνδρου – επιτρέποντας στον κινητήρα να λειτουργεί πιο αθόρυβα και αποτελεσματικά σε χαμηλότερες ταχύτητες. Έχει τοποθετηθεί ένα νέο, μεγαλύτερο, πιο αποδοτικό turbo, το οποίο επιτρέπει μείωση 200 σ.α.λ. στις στροφές του κινητήρα κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο συνολικό επίπεδο θορύβου.
Η τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης που υπήρχε στην προηγούμενη έκδοση έχει καταστεί περιττή από τις άλλες αλλαγές στον κινητήρα.
Επιπλέον βελτίωση στην απόδοση του κινητήρα έχει επιτευχθεί από την αλλαγή σε λάδι λίπανσης 0W16, μειώνοντας την εσωτερική τριβή. Οι πελάτες θα εκτιμήσουν επίσης τα νέα, μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις που έχουν αυξηθεί από 15.000 χλμ. σε 20.000 χλμ.
Το τελικό αποτέλεσμα όλων των αλλαγών είναι ότι το Qashqai εξοπλισμένο με το νέο e-Power επιτυγχάνει έως και 16% καλύτερη οικονομία καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες και 14% βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο σε σύγκριση με την τρέχουσα γενιά.
Το τελευταίο Qashqai, εξοπλισμένο με το νέο e-Power, το οποίο κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου, θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές από τον Σεπτέμβριο του 2025.





