Το Nissan LEAF ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει να καινοτομεί και αυτή τη φορά μας παρουσιάζει ένα πρωτότυπο που λειτουργεί ως κινητή μονάδα άμεσης επέμβασης. Στόχος του Nissan RE-LEAF είναι να προσφέρει ρεύμα εκεί που θα είναι αδύνατο.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan LEAF 150 PS (40kWh)
Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, αυτό το Nissan LEAF έχει δεχθεί κάποιες τροποποιήσεις. Φέρει για παράδειγμα ειδική ανάρτηση, ώστε να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος (+70mm) και να έχει πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές. Έτσι, θα μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα συσκευές που βρίσκονται σε κάθε πιθανό σημείο.
Ο κύριος λόγος που δημιουργήθηκε αυτό το πρωτότυπο όχημα είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε περιοχές που έχουν πληγεί από έντονα καιρικά φαινόμενα, όπως μία καταιγίδα ή ένας σεισμός που προκάλεσε διακοπή ρεύματος. Το Nissan RE-LEAF μπορεί να βρεθεί στο κέντρο μιας ζώνης καταστροφών, ως μια πλήρη κινητή μονάδα παροχής ηλεκτρικής ισχύος. Είναι ικανό να υποστηρίξει, για παράδειγμα, ιατρικό ή τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό.
Λειτουργώντας ως φορητός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος, το Nissan RE-LEAF μπορεί να τροφοδοτήσει ένα μέσο νοικοκυριό για έξι ημέρες. Διαθέτει εξωτερικές πρίζες, οι οποίες είναι αδιάβροχες και μία υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου. «Πρωτότυπα όπως το RE-LEAF δείχνουν την πιθανή χρήση των EV στη διαχείριση καταστροφών», αναφέρει χαρακτηριστικά η Helen Perry, επικεφαλής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη Nissan στην Ευρώπη.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι φυσικές καταστροφές είναι η μεγαλύτερη αιτία διακοπής
ρεύματος. Σε πρόσφατη έκθεση αναφέρθηκε ότι στο 37% των διακοπών ρεύματος στην Ευρώπη μεταξύ 2000 και 2017, αιτία ήταν μία φυσική καταστροφή. Όσο για τον χρόνο αποκατάστασης της παροχής ρεύματος, οι μελέτες δείχνουν πως απαιτούνται 24-48 ώρες, ανάλογα με τη σοβαρότητα της ζημιάς.