Νωρίς-νωρίς φέτος τα νέα συμβόλαια των αναβατών MotoGP

Η μετακίνηση της Tech3 στην ΚΤΜ προκαλεί ντόμινο μετακινήσεων.

Βρείτε μας στο

Καθώς φέτος, νωρίτερα από ποτέ, οι περισσότερες θέσεις αναβατών έχουν καπαρωθεί με νέα συμβόλαια, είναι καιρός να δούμε μια πρώτη σύνοψη των “ζευγαριών” που έχουν ήδη υπογράψει για το 2019 και 2020. Και να αναφέρουμε κάποιες από τις πιο αξιόπιστες εικασίες για τις κενές θέσεις.

Repsol Honda

Ο Marc Marquez έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2020. Γιατί όχι; Έχει φέρει την RCV εκεί ακριβώς που τη θέλει με τον Pedrosa να ψάχνεται. Ο μικρόσωμος συναθλητής του δεν έχει πολλές εναλλακτικές — λόγω ηλικίας και όχι ικανοτήτων πάντως.

Ο Dani πάτησε ήδη τα 32 και το μέλλον του δεν θα ήταν σίγουρο στην Honda, αν δεν αποτελούσε τον ιδανικό (δηλαδή ακίνδυνο…) συναθλητή του Marquez.

Πάντα καθωσπρέπει, κόσμιος, σεμνός και ώριμος, δεν δημιουργεί ποτέ ζητήματα. Το τρέχον συμβόλαιό του λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2018, αλλά η ανανέωσή του δεν είναι βέβαιη.

Η υπογραφή του Zarco με την ΚΤΜ βελτίωσε σίγουρα τη θέση του Dani και ο ίδιος έχει εκφράσει τη θέληση να ανανεώσει με το HRC. Ωστόσο ο Team Manager Alberto Puig κάνει σκληρό παιχνίδι –θέλει λέει, να κρατήσει ανοιχτές όλες του τις οψιόν και δεν δεσμεύεται ακόμα.

Οι κυνικοί λένε πως η Honda θα κρατήσει τον Dani μέχρι να ωριμάσει το νέο της πουλέν, ο Ισπανός Joan Mir της Moto3, γεννημένος το 1997.

Movistar Yamaha

Και οι δύο αναβάτες, ο νέος Maverick Vinales και ο παλιός Valentino Rossi έχουν ήδη υπογράψει ως το τέλος του 2020. Ο Ισπανός θα πρέπει να περιμένει άλλα δύο χρόνια μέχρι να ξεφορτωθεί τη βαριά σκιά του Ιταλού.

Ducati

Κανείς από τους δύο αναβάτες δεν έχει υπογράψει για μετά το 2018. Ο Jorge Lorenzo με το πανάκριβο συμβόλαιο (η Ducati τώρα ορκίζεται πως δεν πρόκειται να το ματακάμει, πρώτη φορά ήταν με τον Rossi) μάλλον θα μετακομίσει στην Suzuki.

Θεωρείται πως η GSX-RR ταιριάζει πολύ περισσότερο στην οδήγηση του ευαίσθητου Ισπανού από ο,τι η Desmosedici. Στο “deal” αυτό ακούγεται ότι σπρώχνει και η Monster που έχασε την Tech3 και θέλει κάποιο μεγάλο όνομα στα προϊόντα της.

Ο Dovi δεν έχει υπογράψει ακόμα, καθώς διεκδικεί μεγαλύτερο μισθό –που τον δικαιούται απόλυτα. Δεν κατανοούμε πώς βοηθάει τον στόχο αυτό η δήλωση του μάνατζέρ του Simone Battistella ότι δεν συζητούν με άλλη ομάδα.

Suzuki

Ο πολύ “άντρας” Andrea Iannone έχει για την ώρα μόλις 30% πιθανότητες να παραμείνει στη σέλα της GSX-RR –σύμφωνα με τον πληθωρικό ατζέντη του, τον Carlo Pernat.

Ίσως αν κάνει δυο-τρία καλά αποτελέσματα όπως σε Αργεντινή και Χερέθ, οι πιθανότητές του να βελτιωθούν. Αν όμως έχει ήδη υπογραφεί το συμβόλαιο με τον Lorenzo, τότε είναι “εκτός”. Ο ίδιος κάτι ξέρει ή μυρίζεται, γιατί δηλώνει παντού πως έχει περισσότερες προτάσεις από όσες φαντάζεται κανείς.

Ο Alex Rins θα ανανεώσει για άλλα δύο χρόνια, καθώς άρχισε να δείχνει τις δυνατότητές του.

Red Bull KTM

O Johann Zarco αλλάζει τελείως περιβάλλον. Μετακομίζει στην εργοστασιακή ομάδα των Αυστριακών δίπλα στον Pol Espargaro, παίρνοντας τη θέση του Bradley Smith. Πρόκειται για ένα πολύ παράξενο ζευγάρι, γιατί οδηγούν με ολότελα διαφορετικό στυλ. Αυτό θα δυσκολέψει τη δουλειά των μηχανικών της ΚΤΜ που θα πρέπει να ακολουθήσουν δύο αντιδιαμετρικά αντίθετες εξελικτικές πορείες στις μοτοσυκλέτες τους.

Άγνωστο το μέλλον του Bradley Smith. Είναι ένας πολύ αναλυτικός αναβάτης, ικανός να εξηγήσει με απλά λόγια την πολύπλοκη πραγματικότητα των MotoGP. Υπάρχει μικρή πιθανότητα επιστροφής του στην Tech3, λόγω της εμπειρίας του με τη μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ.

Aprilia Gresini

Ο εκρηκτικός Ισπανός Aleix Espargaro έχει συμβόλαιο ως το τέλος του 2018. Είναι πολύ γρήγορος αλλά ασταθής. Παρόλα αυτά έχει αρχίσει να αναδεικνύει τις δυνατότητες της Aprilia –όταν η RS-GP δεν τον εγκαταλείπει. Πιστεύεται πως η Aprilia θα θελήσει να τον κρατήσει.

Ο άλλος αναβάτης της ομάδας, ο 25χρονος Άγγλος Scott Redding που έχει συμβόλαιο ως τα τέλη του ’18, κινδυνεύει να βρεθεί “εκτός”. Ειδικά αν βρεθεί άνεργος ένας από τους Danilo Petrucci και Andrea Iannone.

Tech3 KTM

Στη θέση του Zarco που μετακομίζει το 2019 στην εργοστασιακή ΚΤΜ, η Tech3 θα ανεβάσει στα MotoGP τον Miguel Oliveira που έχει συμβόλαιο απευθείας με την KTM ως τα τέλη του 2019.

Αμφίβολη η ανανέωση του Syahrin μετά το 2018, ειδικά αν ο Poncharal πειστεί πως η εμπειρία του Bradley Smith με την RC16 τού είναι απαραίτητη. Αν ο Syahrin διασωθεί, θα οφείλεται στο ότι “αντιπροσωπεύει” τη νοτιοανατολική Ασία μια πολύ σημαντική “αγορά” για τη Μοτοσυκλέτα και τα GP.

LCR Honda

Ο Cal Crutchlow έχει συμβόλαιο απευθείας με το HRC ως τα τέλη του 2019 αλλά και να μην είχε, η θέση του θα ήταν σίγουρη. Δουλεύει σαν σκυλί στις δοκιμές, έχει προσωπικότητα που χαρίζει τόσο στον ίδιο όσο και στην ομάδα του πολλή δημοσιότητα, κέρδισε ήδη και έναν αγώνα φέτος. Αμφισβητούμενη ωστόσο η θέση του Takaaki Nakagami που έχει συμβόλαιο επίσης με το HRC ως τα τέλη αυτής της χρονιάς.

Marc VDS Honda

Χτυπημένη από οικονομικό σκάνδαλο η ομάδα του Βέλγου δισεκατομμυριούχου ζυθοποιού Marc van der Straten έχει συμβόλαιο με τον φέρελπι Franco Morbidelli (πρωταθλητή 2017 Moto2, απόφοιτο της Ακαδημίας Rossi) ως τα τέλη του 2019 με δικαίωμα και για το 2020.

Αν ο Franco δείξει το πραγματικό δυναμικό του μέσα στους επόμενους μήνες, θα αποτελέσει το μήλο της έριδος για πολλές ομάδες του χρόνου τέτοια εποχή.

Η άνοδος του Ελβετού Luethi στα MotoGP θυμίζει λίγο την απονομή των “Όσκαρ συνολικής συνεισφοράς” στους αγώνες, το ήθος του και το ότι είναι “καλό παιδί”. Η ευκαιρία αυτή όμως συνήθως δίνεται μία φορά και δεν εγγυάται συνέχεια. Έχει συμβόλαιο ως το τέλος του 2018.

Pramac Ducati

Άνεμος ανανέωσης στη δορυφορική της Ducati. Ο Francesco Bagnaia έρχεται από την Moto2 με συμβόλαιο που τού πρόσφερε το εργοστάσιο για τη διετία 2019-2020. Επισφαλής η θέση του Danilo Petrucci που το συμβόλαιό του λήγει φέτος και ίσως αναγκαστεί να αλληθωρίσει προς Aprilia μεριά.

Όσο για τον Jack Miller ακούγεται πως η Ducati θέλει να ενεργοποιήσει την οψιόν που έχει και να τον φέρει δίπλα στον Dovi –αν φύγει ο Lorenzo. Αν φύγει ο Miller μένει μια θέση κενή στην Pramac την οποία θα διεκδικήσουν πολλοί.

Reale Avintia Ducati

Η έτερη δορυφορική της Ducati έχει συμβόλαιο με τον Βέλγο Xavier Simeon ως το τέλος του 2019 και με τον Tito Rabat, πρώην πρωταθλητή Moto2, ως το τέλος του 2018. Όπως και ο Simeon, ο Rabat φέρνει στην ομάδα προσωπικές χορηγίες ενός εκατομμυρίου ευρώ και γι’ αυτό πιστεύεται πως θα διατηρήσει τη θέση του.

Aspar Ducati

Άγνωστο το μέλλον του Alvaro Bautista (έχει συμβόλαιο ως το τέλος 2018) που ενώ πέρυσι έκανε εκπλήξεις, φέτος δείχνει πεσμένος. Το τι θα συμβεί στον Karel Abraham μετά το 2018 μάλλον έχει να κάνει με τα συμβόλαια ανάμεσα στον πλούσιο μεγαλογιατρό πατέρα του (ιδιοκτήτη της πίστας Μπρνο) και την Dorna. Σίγουρα έχει τα χρήματα για να εξασφαλίσει τη θέση του για πολλά χρόνια ακόμα.