Ο… αυτοδίδακτος μηχανικός που έμεινε στην ιστορία!

Ο Felix Heinrich Wankel συνέδεσε το όνομά του με τον ομώνυμο περιστροφικό κινητήρα, που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της Mazda.

Σαν σήμερα το 1902 γεννήθηκε στο Lahr της τότε Γερμανικής Αυτοκρατορίας ο Felix Wankel (δείτε εδώ την σχετική ενότητα “Σαν Σήμερα”) και αυτή είναι η καλύτερη αφορμή για να θυμηθούμε τον άνθρωπο που σκέφτηκε ρηξικέλευθα και εφηύρε τον ομώνυμο κινητήρα.

Ο πατέρας του Wankel σκοτώθηκε στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και έκτοτε η οικογένειά του μετακινήθηκε στην Χαϊδελβέργη, όπου και έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Αν και δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσει, κατάφερε μόνος του να διδαχτεί μηχανολογία διαβάζοντας ή ευρισκόμενος δίπλα σε φίλους μηχανικούς. Ήταν ουσιαστικά ένας αυτοδίδακτος μηχανικός που σε ηλικία μόλις 17 ετών μίλησε στους φίλους του για την ιδέα του. Έναν περιστροφικό κινητήρα. Το 1924 λοιπόν κατασκεύασε τον πρώτο του κινητήρα, ενώ το 1929 κατοχύρωσε την πρώτη του πατέντα.

Ο κινητήρας Wankel ήταν πλέον γεγονός. Ένας περιστροφικός κινητήρας, με πολλαπλά οφέλη στην θεωρία, ο οποίος θα χρειαζόταν πολύ λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη για να περάσει η δύναμή του στον κινητήριο άξονα, ενώ απέδιδε εξαιρετικά με μικρή χωρητικότητα.

Η αρχή λειτουργίας του ήταν πως ανέπτυσσε την ισχύ του μέσω ενός τριγωνικού, περιστρεφόμενου ρότορα, σε αντίθεση με τους κινητήρες που βασίζονται στην παλινδρομική κίνηση των εμβόλων.

Η αρχή, όσον αφορά την τοποθέτηση του κινητήρα σε μοντέλα ευρείας παραγωγής, έγινε το 1957, όταν ο κινητήρας δοκιμάστηκε από τους μηχανικούς της NSU και στη συνέχεια, τοποθετήθηκε σε αρκετά μοντέλα της γερμανικής φίρμας.

Κορυφαίο εξ αυτών υπήρξε το επαναστατικό για την εποχή NSU Ro 80, που απέδιδε ισχύ 115 ίππων μέσω ενός κινητήρα με δύο ρότορες και ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο που αναδείχθηκε “Car of the Year”, το 1968.

Αργότερα, μεγάλες μάρκες όπως Daimler-Benz, General Motors, Toyota και Mazda, απέκτησαν άδεια χρήσης του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα και στα δικά τους οχήματα.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο ίδιος ο Wankel δεν οδηγούσε, καθώς είχε σοβαρό πρόβλημα όρασης, όμως είχε στην κατοχή του ένα NSU Ro 80 το οποίο οδηγούσε ο προσωπικός του σοφέρ.

Φυσικά πλέον το μοτέρ δεν είναι στην παραγωγή, καθώς το τελευταίο αυτοκίνητο με περιστροφικό μοτέρ ήταν το Mazda RX-8, όμως στην ιαπωνική μάρκα φαίνονται διατεθειμένη να ξαναφέρουν στο προσκήνιο τον κινητήρα και το όνομα Wankel.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κι όμως, το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με περιστροφικό wankel δεν ήταν ιαπωνικό, αλλά γερμανικό! Πάμε να το γνωρίσουμε... και ασφαλώς να το ακούσουμε!...
Ένα SUV που κινείται "κόντρα" στο ρεύμα της εποχής! Δείτε τις εντυπώσεις μας από την τετρακίνητη έκδοση του ιαπωνικού μοντέλου......
Ωδή στο αυτοκίνητο που μας έμαθε τι σημαίνει wankel κινητήρας. Ας θυμηθούμε το Mazda RX-7, τον περιστροφικό «δαίμονα» με ιαπωνικό διαβατήριο......
Πλήρως υβριδικός κινητήρας και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο! Γνωρίστε το μοντέλο της Mazda που διακρίνεται για την χαμηλή του κατανάλωση......
Ο Όμιλος Συγγελίδη ανακοίνωσε την έναρξη στρατηγικής συνεργασίας με το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Αυτοκινήτων "ΙΔΕΕΑ", στον τομέα της εκπαίδευσης....
Το Mazda CX-30 είναι το compact SUV που εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία για την ιαπωνική μάρκα και τοποθετείται ανάμεσα στο CX-3 και στο CX-5. Ο...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

BYD ATTO 3

Το C-SUV των 204 ίππων τώρα με όφελος 7.000 ευρώ – Τελική τιμή στα 30.990 ευρώ

Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Πρόγραμμα με έκπτωση 48% – Τι ισχύει τα Σαββατοκύριακα

Ford Puma Gen-E

Σε Αράχωβα και Γαλαξίδι με το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E