Ο Κώστας Στεφανής οδηγεί το νέο Kia XCeed στη Μασσαλία

Με καλοκαιρινή διάθεση και αντίστοιχες θερμοκρασίες μας υποδέχτηκε η Μασσαλία στο ταξίδι μας να δοκιμάσουμε το νέο Kia XCeed.

Βρείτε μας στο


Το Kia XCeed αποτελεί τη νέα πρόταση της μάρκας στην κατηγορία των crossover αυτοκινήτων και όπως είναι προφανές και από την ονομασία του, ανήκει στην οικογένεια Ceed. Eν τούτοις ουδεμία σχέση έχει τόσο από σχεδιαστικής πλευράς όσο και από την οδηγική του συμπεριφορά με τα υπόλοιπα μέλη της οικογενείας.

Ευχάριστη έκπληξη σε όλα τα επίπεδα που συνδυάζεται με ιδιαίτερη χαρά όχι μόνο για την ποιότητα του αυτοκινήτου αλλά γιατί ο product manager είναι Έλληνας και ακούει στο όνομα Γιάννης Ρούσσης! Ένα ακόμη Ελληνόπουλο που με όραμα, διάβασμα επιμονή και στόχευση βρέθηκε σε πολύ νεαρή ηλικία σε μια τόσο νευραλγική θέση.

Επιστρέφοντας στο αυτοκίνητο, έχει δημιουργηθεί στο Ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού της Kia στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, με στόχο ένα ελκυστικό σχεδιασμό ώστε να αποτελέσει πηγή έλξης για νέους ανθρώπους που θέλουν να έχουν διαφορετικό τρόπο ζωής. Παράλληλα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στη Ζίλινα της Σλοβακίας.

Το μόνο κοινό σημείο με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Ceed αν και βασίζεται στο ίδιο πάτωμα είναι οι μπροστινές πόρτες! Στο μπροστινό μέρος έχει μεγαλώσει το καπό και παράλληλα έχει αυξηθεί και το ύψος ώστε να δίνει πιο επιβλητική εμφάνιση και να τονίζει την crossover ταυτότητα του αυτοκινήτου. Επίσης η μάσκα προσθέτει στην όλη εμφάνιση μαζί με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα.

Το πίσω μέρος είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό σημείο παραπέμποντας σχεδιαστικά σε κουπέ όχημα. Η φιμέ επιφάνεια του πίσω τζαμιού δημιουργεί έντονη αντίθεση με το υπόλοιπο σύνολο σε συνδυασμό με τον διαχύτη, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τα LED φώτα που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Επειδή η σχεδιαστική αποδοχή ενός μοντέλου είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση του καθενός, εν τούτοις το XCeed σε πείθει για την φρεσκάδα και γιατί όχι την όμορφη συνολική του εμφάνιση.

Στο εσωτερικό μια ακόμη έκπληξη σε περιμένει με τα μαλακά υλικά, την άψογη συναρμογή, την άνεση για όλους τους επιβάτες, αλλά και την επιλογή της μαύρης ταπετσαρίας που δημιουργεί αντίθεση με τις κίτρινες ραφές σε καθίσματα και πόρτες. Στην εικόνα του όλου συνόλου συμβάλλει και το φινίρισμα με χρώμιο δίνοντας τόνο πολυτέλειας.

Όσον αφορά το Infotainment, η οθόνη αφής μπορεί να είναι 8 ή 10,25 ιντσών, είναι συμβατό με Bluetooth, Apple Car Play και Android Auto. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 426 λίτρα και τα 1.378 αν πέσουν τα καθίσματα. Συνολικά 31 λίτρα περισσότερα από το Kia Ceed. Μια πλειάδα τεχνολογικών συστημάτων είναι στην υπηρεσία του οδηγού με σκοπό την υποβοήθηση και την προστασία.

Πολύ σοβαρή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης όπου έχουν καταφέρει να συνδυάσουν άψογα την άνεση με τη σωστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η εμπρός ανάρτηση είναι πλήρως ανεξάρτητη, ενώ έχουν σχεδιαστεί ειδικά υδραυλικά stops στα αμορτισέρ εξαφανίζοντας απόλυτα το ενοχλητικό χτύπημα της όταν τερματίζει σε λακκούβες.

Όταν μιλάμε για Crossover εννοούμε δικίνητο όχημα με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το συγκεκριμένο εξοπλίζεται με 16άρες ή 18άρες ζάντες.

Κινητήρες
Το XCeed εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ενώ από τις αρχές του 2020 θα υπάρχει υβριδική έκδοση 48V αλλά και plug-in. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης είναι 3κύλινδροι τούρμπο τεχνολογίας T-GDI. 1000άρης απόδοσης 120 ίππων, 1400άρης 140 ίππων και 1600άρης με 204 ίππους. Στο πετρέλαιο ένας 1600άρης τεχνολογίας Smartstream 4κύλινδρος τούρμπο απόδοσης 115 ή 136 ίππων. Το αυτοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Οκτώβριο, ενώ οι τιμές είναι ακόμη σε επίπεδα διαπραγματεύσεων με το εργοστάσιο.

Στο δρόμο
Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση και την ποιότητα κατασκευής, το αυτοκίνητο σε κερδίζει απόλυτα με την συμπεριφορά του στο δρόμο που είναι απίστευτα αθόρυβη. Εκεί όμως που αφήνει το σαγόνι να κρεμάσει από έκπληξη είναι ο υποδειγματικός τρόπος που στρίβει. Το οδηγήσαμε σε autoroute αλλά και σε πολύ τεχνικό κομμάτι σε ορεινή διαδρομή που θύμιζε την ειδική διαδρομή στο Χολομόντα Χαλκιδικής. Ανηφορικά και κατηφορικά κομμάτια με στροφές διαρκείας και καμπές που κατέληγαν σε κλειστές στροφές, το αυτοκίνητο έστριβε λες και πατούσε σε ράγες. Καμία διάθεση να ξεκολλήσει την ουρά του ή να παρασυρθεί σε υποστροφές που τρομάζουν.

Είναι πραγματικά ενδιαφέρον το αποτέλεσμα του XCeed που επιβεβαιώνει την επιμονή των Κορεατών να ανεβάσουν τα προϊόντα τους σε άλλο επίπεδο.

Η αλήθεια είναι πως η Kia αλλάζει με γοργούς ρυθμούς και εξελίσσεται σε σημαντικό παίκτη της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Αναμφίβολα το XCeed είναι ένα σημαντικό όπλο στη φαρέτρα της.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr