Κατά την ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, έγιναν αμέτρητα “πειράματα” τα οποία άλλες φορές έμειναν ως μια ανάμνηση και άλλες φορές κατάφεραν να περάσουν στην παραγωγή. Στην περίπτωση του VW Group, δύο ήταν τα πιο ιδιαίτερα είδη κινητήρων. Ο ένας ήταν σίγουρα ο πεντακύλινδρος VR5 και ο άλλος ο θηριώδης W12 που είδαμε σε κορυφαίες εκδόσεις.
Τεχνικό: Ποια είναι η διαφορά του V12 με τον W12 κινητήρα; (+video)
Αυτή τη φορά, θα δούμε ένα μοτέρ που… τουλάχιστον για τον υπογραφόμενο ήταν παντελώς άγνωστο. Ο λόγος για τον πρωτότυπο W10 κινητήρα της Volkswagen, ο οποίος δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά αποτέλεσε τον προπομπό για τον πεντακύλινδρο VR5 της γερμανικής εταιρείας. Ουσιαστικά είναι δύο ενωμένοι VR5 κινητήρες, με περιεχόμενη γωνία 72 μοιρών και μπλοκ κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο.
Δυστυχώς, για τον συγκεκριμένο κινητήρα υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες. Μία εξ’ αυτών κάνει λόγο για ένα μοτέρ που προοριζόταν για το VW Phaeton, στο οποίο ωστόσο ποτέ τοποθετήθηκε. Υπάρχει, όμως, μία ενδιαφέρουσα ιστορία σχετικά με τον W10 και την αδυναμία που είχε σε αυτόν ο Ferdinand Piech, ηγετικό στέλεχος τότε της Volkswagen.
H BMW M5 του Piech με W10 κινητήρα
Με την ολοκλήρωση του W10, η Volkswagen αναζήτησε το ιδανικό αμάξωμα για τις δοκιμές και εν τέλει κατέληξε σε μία BMW M5 γενιάς E39 με χειροκίνητο κιβώτιο. Ακούγεται ότι το αυτοκίνητο ήταν τόσο καλό που κατέληξε στα χέρια του Ferdinand Piech, o οποίος μάλιστα το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Μάλιστα, το “μουλάρι” της Volkswagen πωλείται αυτή τη στιγμή από μία εταιρεία που ονομάζεται “GDM Motors”.
Στην περιγραφή υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η ισχύς των 450-500 ίππων και η ροπή των 550 Nm. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε την σχετική αγγελία.