O μυστικός W10 κινητήρας της VW και η άγνωστη BMW M5 του Ferdinand Piech

Από το VW Group έχουμε δει W12 μοτέρ, ποτέ όμως έναν W10. Πάμε να γνωρίσουμε το μυστηριώδες μοτέρ που αγάπησε το πάλαι ποτέ αφεντικό του ομίλου...
W10 κινητήρας

Κατά την ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, έγιναν αμέτρητα “πειράματα” τα οποία άλλες φορές έμειναν ως μια ανάμνηση και άλλες φορές κατάφεραν να περάσουν στην παραγωγή. Στην περίπτωση του VW Group, δύο ήταν τα πιο ιδιαίτερα είδη κινητήρων. Ο ένας ήταν σίγουρα ο πεντακύλινδρος VR5 και ο άλλος ο θηριώδης W12 που είδαμε σε κορυφαίες εκδόσεις.

Τεχνικό: Ποια είναι η διαφορά του V12 με τον W12 κινητήρα; (+video)

Αυτή τη φορά, θα δούμε ένα μοτέρ που… τουλάχιστον για τον υπογραφόμενο ήταν παντελώς άγνωστο. Ο λόγος για τον πρωτότυπο W10 κινητήρα της Volkswagen, ο οποίος δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά αποτέλεσε τον προπομπό για τον πεντακύλινδρο VR5 της γερμανικής εταιρείας. Ουσιαστικά είναι δύο ενωμένοι VR5 κινητήρες, με περιεχόμενη γωνία 72 μοιρών και μπλοκ κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο.

Δυστυχώς, για τον συγκεκριμένο κινητήρα υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες. Μία εξ’ αυτών κάνει λόγο για ένα μοτέρ που προοριζόταν για το VW Phaeton, στο οποίο ωστόσο ποτέ τοποθετήθηκε. Υπάρχει, όμως, μία ενδιαφέρουσα ιστορία σχετικά με τον W10 και την αδυναμία που είχε σε αυτόν ο Ferdinand Piech, ηγετικό στέλεχος τότε της Volkswagen.

H BMW M5 του Piech με W10 κινητήρα
Με την ολοκλήρωση του W10, η Volkswagen αναζήτησε το ιδανικό αμάξωμα για τις δοκιμές και εν τέλει κατέληξε σε μία BMW M5 γενιάς E39 με χειροκίνητο κιβώτιο. Ακούγεται ότι το αυτοκίνητο ήταν τόσο καλό που κατέληξε στα χέρια του Ferdinand Piech, o οποίος μάλιστα το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Μάλιστα, το “μουλάρι” της Volkswagen πωλείται αυτή τη στιγμή από μία εταιρεία που ονομάζεται “GDM Motors”.

Στην περιγραφή υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η ισχύς των 450-500 ίππων και η ροπή των 550 Nm. Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε την σχετική αγγελία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το BMW Motorrad Vision CE φέρει "κλωβό" που καταργεί την ανάγκη χρήσης κράνους ή προστατευτικού ρουχισμού....
Ένα roadster που αγαπήθηκε ιδιαίτερα και στην ελληνική αγορά! Δείτε την επετειακή έκδοση που δημιουργήθηκε με αφορμή το τέλος της παραγωγής....
Περισσότερες ταξινομήσεις από VW Golf, Toyota Corolla και Hyundai i30! Δείτε το μοντέλο που "σαρώνει" στα μικρομεσαία οικογενειακά......
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
Μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας και ισχύς φόρτισης 400 kW που επιτρέπει πολύ μικρές στάσεις! Που θα δείτε το νέο SUV από κοντά......
Πράσινο φως για το Motorway Assistant με λειτουργία "hands-off" και το Active Lane Change με ενεργοποίηση μέσω της κίνησης του ματιού......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής