Οδηγούμε το νέο Mitsubishi Outlander PHEV στην Ελλάδα (+video & τιμές)

Το πρώτο Plug In Hybrid SUV στον κόσμο, κατασκευάστηκε από την Mitsubishi και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε επί Ελληνικού εδάφους.




Η πρώτη επαφή με την τεχνολογική ναυαρχίδα της Mitsubishi, όπως αποκαλεί το Outlander PHEV η ίδια η Ιαπωνική μάρκα, δεν σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς κάτι εξεζητημένο, ή διαφορετικό… Και κάπου εκεί βρίσκεται και το μυστικό όλης αυτής της κατασκευής. Τα όσα έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια το μοντέλο, αλλά και οι προοπτικές του, το κάνουν να ξεχωρίζει. Έχουμε και λέμε λοιπόν: παραπάνω από 200.000 Outlander PHEV έχουν πουληθεί συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ ήταν το ευρωπαϊκό best-seller σε όλες τις κατηγορίες των plug-in υβριδικών οχημάτων το 2015, 2016 και 2017. Μάλιστα, το 2017 ήταν και η χρονιά στην οποία αναδείχθηκε ως το παγκοσμίως δημοφιλέστερο plug-in υβριδικό SUV!

Η προσέγγιση
Για τη Mitsubishi Motors Corporation (MMC), η ηλεκτροκίνηση έχει ενταχθεί στη στρατηγική κατεύθυνση της εταιρίας, ήδη από τον Οκτώβριο του 1966, με την ίδρυση ενός R&D τομέα ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, η τρέχουσα (και προβλέψιμη) δημοτικότητα των SUV οδήγησε όλες τις μάρκες να ακολουθήσουν την τάση των SUV τα τελευταία χρόνια, με την Mitsubishi να πρωτοστατεί σε αυτή την τάση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Θεωρείται ένας πολύ σοβαρός παίκτης 4WD από το 1936 με το θρυλικό PX33 4WD, ενώ εισήγαγε ένα νέο στυλ αυτοκίνησης με πολύ ικανά οχήματα παντός εδάφους με την πρώτη γενιά Pajero το 1982, και στις ημέρες μας, απαντώντας στις νέες τάσεις της αγοράς, το σημερινό, νέο Outlander PHEV, είναι το τελευταίο μιας μεγάλης αλυσίδας ηλεκτρικών οχημάτων και 4WD SUV της Mitsubishi.

Στον δικό της δρόμο
Αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί στη βιομηχανία, η Mitsubishi Motors αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα. Βασισμένοι έτσι σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50 χρόνων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι μηχανικοί της MMC ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο. Αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν. Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο λειτουργικό σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 κιλά λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).

Τα οφέλη των καινοτομιών
Αυτή η διαφορετική προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης από την Mitsubishi, οδηγεί, πάντα κατά την ίδια, σε κάποιες ενδιαφέρουσες εξελίξεις:

α) Η έννοια «μέγιστη ισχύς» είναι μόνον ονομαστική καθώς ο βενζινοκινητήρας + το εμπρός μοτέρ + το πίσω μοτέρ + η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα – επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση–κίνηση & φόρτιση – και τους χαμηλούς ρύπους.

β) Ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η ηλεκτρική αυτονομία των 50 χλμ. δεν είναι ποτέ σειριακή (δηλαδή, 50 χλμ. και μετά τίποτα…). Αντί αυτού, το σύστημα PHEV αλλάζει συνεχώς μεταξύ κίνησης και φόρτισης, κυρίως όταν το όχημα οδηγείται σε Save mode.

γ) Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 50 χλμ. είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.

δ) Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο. Ο οδηγός θα μπορεί: Να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες, να πιέσει το διακόπτη Charge mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης και να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας – και όλα αυτά χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.

Η φόρτιση
Διατίθενται πολλαπλές επιλογές φόρτισης – ως στάνταρ εξοπλισμός:

  • Κανονική φόρτιση: ± 3,5 ώρες – AC 230V 16A ή ± 5,5 ώρες – AC 230V 10A
  • Ταχεία φόρτιση (CHAdeMO στάνταρ – 25 λεπτά για φόρτιση 80% *)
  • CHARGE mode (30 λεπτά για φόρτιση 80% *)
  • Αναγεννητική πέδηση (5 στάδια)
  • Αυτόματη «στιγμιαία φόρτιση» σε SAVE Mode (*80% μόνο για να μπορεί να αποθηκεύεται ενέργεια και από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης στο υπόλοιπο 20%)

Ένα «κανονικό» αυτοκίνητο…
Το Mitsubishi Outlander PHEV μπορεί να είναι όλα τα παραπάνω, αλλά δεν παύει να είναι σε εμφάνιση και σε πρακτικότητα ένα κανονικό αυτοκίνητο, με ομαλή, πολιτισμένη οδική συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μετάβασης μεταξύ των driving modes, με χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης, με ευρυχωρία, χωροταξία και ασφάλεια και ευελιξία (μόνιμη ικανότητα 4WD, ικανότητα ρυμούλκησης 1.500 κιλών, καταλληλότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, κ.ά.), χωρητικότητα αποσκευών 473 λίτρα, στοιχεία που το καθιστούν ικανό για ιδιωτική και επαγγελματική χρήση.

Συνδυαστικά ο κινητήρας βενζίνης 2.4 λίτρων και οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 312 ίππους ενώ η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και καταναλώνει 2.0 λίτρα/100 χλμ (πρωτόκολλο WLTP).

Τιμές
Οι τιμές των νέων Mitsubishi Outlander PHEV αρχίζουν από τις 45.900 ευρώ για την έκδοση Intense Plus και από 54.900 ευρώ για την έκδοση Intense Plus Navi.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr