Το Opel Manta παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην ιστορία της γερμανικής φίρμας. Πλέον το «σαλάχι» συμπληρώνει τα 50 χρόνια ζωής και συνολικά μέτρησε πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις.
Διαβάστε επίσης: Lotus Omega – Όταν οι Lotus και Opel συνεργάστηκαν
To Opel Manta έκανε το επίσημο ντεμπούτο του τον Σεπτέμβριο του 1970, σε μία ακτή της Βαλτικής θάλασσας. Εκείνη την περίοδο, ήταν συχνό φαινόμενο η ονομασία των μοντέλων με βάση τα ζώα. Το ίδιο έκανε και ο George Gallion, επικεφαλής της σχεδίασης του μοντέλου. Αυτό ακριβώς απεικονίζεται και στο λογότυπο του Opel Manta, ένα σαλάχι τραβηγμένο από κάτω.
Το τότε νέο μοντέλο της Opel βασιζόταν στο Ascona, μιας και η πλατφόρμα, η ανάρτηση και οι κινητήρες ερχόντουσαν κατευθείαν από αυτό. Στη βάση της γκάμας βρισκόταν ένα μοτέρ 1,2 λίτρων με μόλις 60 ίππους. Μόνο ο ισχυρότερος κινητήρας του Opel Manta προερχόταν από άλλο μοντέλο. Ήταν ο τετρακύλινδρος 1.9 S των 90 ίππων, ο οποίος τροφοδοτούσε μέχρι τότε αποκλειστικά το Opel Rekord.
Διαβάστε επίσης: Μισός αιώνας Opel Ascona και Manta
Σημαντική έκδοση που άφησε εποχή ήταν το Manta GT/E, με κινητήρα 1.900 κ.εκ., 105 ίππους και ψεκασμό καυσίμου από τη Bosch. Πέντε χρόνια αργότερα, εν έτει 1975, εμφανίστηκε ο αντικαταστάτης, γνωστός ως Manta B. Και πάλι βασιζόταν στο Ascona, αλλά διέθετε μεγάλη γκάμα συνολικά 14 κινητήρων από 1.2 και 2.4 λτ. και ισχύ μεταξύ 55 και 144 ίππων.
Το Opel Manta B έμεινε απαράλλαχτο στην αγορά από το 1975 έως το 1988. Μέσα σε αυτό το διάστημα κατασκευάστηκαν 557.940 αντίτυπα. Συνολικά, οι δύο εκδόσεις ξεπέρασαν το εκατομμύριο, συνεπώς μιλάμε για ένα μοντέλο «σταθμό» στην ιστορία της εταιρείας από το Ruesselsheim.